کد خبر 1574741
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اشراق مطلبی را با عنوان کارنامه آمریکا در قبال انصارالله که برگرفته از یادداشت نوام‌ریدان و گرانت‌راملی کارشناسلن «اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» است منتشر کرد:

نوام‌ریدان و گرانت‌راملی کارشناسلن «اندیشکده واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» طی یادداشتی در «فارن‌افرز» مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ دولت بایدن را به انفعال در برابر عملیات انصارالله متهم کرده‌اند. زیرا هیچ‌یک از اقدامات اعم از هشدارها، تشکیل ائتلاف، ره‌گیری محموله‌های تسلیحاتی و حتی حملات مستقیم نظامی، موجب توقف عملیات انصارالله نشده است.

نویسندگان بیان داشته‌اند که تأخیر آمریکا در پاسخ به حملات، موجب جسارت این گروه شده است. درسی که انصارالله آموخته این است که «می‌تواند بدون مواجهه با انتقام سریع، به منافع واشنگتن حمله کند و سپس فرصت کند تا برای ضدحمله آمریکا آماده شود. اگر ایالات متحده زودتر و قاطع‌تر عمل می‌کرد، آنها یا از تشدید تنش منصرف می‌شدند یا واشنگتن اکنون در مسیر خوبی برای کاهش توانایی‌های این گروه قرار می‌گرفت».

به ادعای نویسندگان، حملات انصارالله صرفاً به سوی کشتی یا نفت‌کشی که مبدأ یا مقصدش فلسطین اشغالی باشد نبوده و این ادعا که حملات در حمایت از مردم غزه است، «غیرصادقانه است». به نظر این دو نویسنده، انصارالله از نگرانی آمریکا بابت شکست آتش‌بس جنگ یمن، سوءاستفاده کرده و جسارت بیشتری برای حمله یافته است. به خصوص که انصارالله نیز به آتش‌بس پایبند مانده و حمله‌ای علیه گروه‌های رقیب و وابسته به سعودی یا امارات نداشته است.

کارشناسان این اندیشکده آمریکایی معتقدند که «یک حمله سریع‌تر و قاطع‌تر علیه زیرساخت‌های نظامی می‌تواند تأثیر عملی داشته و انجام یک کارزار طولانی‌مدت را برای این گروه دشوار کند». به نظر این نویسندگان، آمریکا در کنار الصاق انصارالله به «سازمان‌های تروریستی خارجی»(FTO)، به تحریم‌های وزارت خزانه‌داری با برچسب «ضدتروریستی»(SDGT) مبادرت ورزد و علاوه بر این، «به حمله به زیرساخت‌های نظامی این گروه ادامه دهد تا زمانی که توانایی یا اراده خود را برای ادامه مبارزه از دست بدهد».

نویسندگان در تناقضی آشکار از یک‌سو ایالات متحده را به دلیل تأخیر در حمله مستقیم به تأسیسات و تسلیحات انصارالله یمن مورد مؤاخذه قرار می‌دهند و از سوی دیگر این حملات موجب تقویت ایده انصارالله مبنی بر ایستادگی در برابر آمریکا و اسرائیل و تقویت مشروعیت آن می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس