حسین مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم (سال ۱۳۹۸) در تهران قوی‌تر از مجلس دهم بود اما تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: اشاره حسین مرعشی به ارائه سه فهرست یا سرلیستی مجید انصاری بود که به‌خاطر برخورد مردم از عملکرد مدعیان اعتدال و اصلاحات، نفر اول فهرست‌های مذکور نتوانست بیش از ۶۸هزار رأی کسب کند. مرعشی در عین حال گفته که ۹۰درصد کرسی‌ها در استان کرمان رقابتی است.

او که در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرمان سخنرانی می‌کرد، گفت: صحنه سیاسی بین‌المللی داخلی و منطقه‌ای به‌گونه‌ای شکل گرفته که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در مقابل خطرات کاملا جدی بیمه کند. این که مقام معظم رهبری در دو ماه اخیر تقریبا هر هفته در بحث انتخابات نکاتی را گوشزد کردند نشانه توجه ایشان به مسئله امنیت ملی ایران است.

مرعشی افزود: در حال حاضر انتخاباتی پیش‌رو داریم که با چند واقعیت تلخ مواجهیم اول اینکه نظام حاکم بر ایران و دستگاه‌های حاکمیتی به‌رغم آنکه به خوبی متوجه اهمیت حضور مردم در صحنه سیاسی هستند، لوازم این کار را نپذیرفتند و عجیب است که مسئولان و نهادهای حاکمیتی با وجود اینکه هم خودشان به خوبی درک می‌کنند و هم سخنان رهبری صریح است که این انتخابات به امنیت ملی ما گره خورده اما حاضر نشدند در اکثر حوزه‌های انتخابیه فرصت رقابت ایجاد کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: مردم آن‌قدر از بی‌کفایتی‌ها از گرانی‌ها و تورم‌ها و فشارهای سنگین خسته هستند که گاهی اوقات تصمیمات‌شان علیه خودشان است. این را ما باید درست به مردم توضیح دهیم. حق با مردم ایران است. مردم ما ۶ سال است که تورم بالای ۴۵درصد را تحمل می‌کنند؛ کمر مردم شکسته. الان سرپرستان خانوارها از خانواده خود خجالت می‌کشند؛ مردم حق دارند عصبانی شوند. اما مردم عصبانی نباید تصمیمی بگیرند که به ضررشان تمام شود.

وی به سیاسیون اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از سیاسیون هم فکر می‌کنند اگر مشارکت در انتخابات زیر ۲۰درصد برسد، مسئولان نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی عقب‌نشینی می‌کنند و فضا را باز خواهند کرد این یک تهدید است.

مرعشی عنوان کرد: من خیلی خوشحالم که در استان کرمان با فرمانی که در این انتخابات حرکت کردیم برخلاف اکثر استان‌ها با فضای متفاوتی روبه‌رو هستیم. خوشبختانه از ۱۰ کرسی استان کرمان ۹ کرسی رقابتی داریم؛ همه کاندیداهایی که هدف گرفته بودیم که در صحنه باشند تاییدصلاحیت شدند که این سندی است که با همین شرایط هنوز می‌شود با یک فرمان عاقلانه‌ای حرکت کرد که میدان به نفع مردم کرمان باز بماند.

وی تصریح کرد: اگر بزرگان همت کنند و تلاش کنند مردم کرمان را بکشانیم پای صندوق‌های رای و مشارکت مردم کرمان بالای ۵۰درصد برسد به شما اطمینان می‌دهم بسیاری از استان‌ها در آینده به کرمان اقتدا خواهند کرد.

مرعشی یادآور شد: به خاطر دارم یک‌سال و نیم پیش وقتی هنوز داشت بحث انتخابات در استان کرمان شروع می‌شد با دوستان حزب تاک به گفت‌وگو نشستیم و گفتیم سه تا خط قرمز را مراعات کنیم؛ اول کسی که می‌خواهد به مجلس شورای اسلامی برود نمی‌تواند نسبت به کلیت نظام و رهبری موضع داشته باشد و در جهت مخالف حرکت کند. خط قرمز دوم ما این است که نسبت به فساد مالی حساسیم‌. ما مجلس سالم می‌خواهیم و سومین موضوع فساد اخلاقی است. عرصه سیاست، عرصه پاکدامنی، پاکدستی و سلامت نفس است. ما با این ۳ خط قرمز حرکت می‌کنیم و امروز استان کرمان اولین استانی است که ۹۰درصد کرسی‌هایش رقابتی شده است. ما در ۱۰ دوره مجلس همیشه یک کف داشتیم در استان کرمان که سه کرسی از ۱۰ کرسی بود و یک سقف داشتیم که ۷ کرسی از ۱۰ کرسی؛

در دوره پیش ما برای اولین‌بار در مجلس به یک کرسی تن دادیم و دلیلش این بود که منفعل بودیم؛ همان‌طور که در سطح کشور منفعل بودیم.

مرعشی گفت: نقدهایی بر مجلس دهم وارد بود ولی نقد اصلی به اصلاح‌طلبان برای نیامدن انتخابات مجلس یازدهم و نیامدن در انتخابات ۱۴۰۰ بود. این نقد در تاریخ متوجه اصلاح‌طلبان است و کسی نمی‌تواند از آن فرار کند.

در انتخابات مجلس یازدهم لیستی که برای تهران آماده شد از لیستی که برای مجلس دهم آماده شده بود قوی‌تر بود اما تصمیم گرفته شد که به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران تصریح کرد: جریان چپ در هیچ دوره‌ای از مجلس کمتر از ۵۰ تا کرسی نداشتند در مجلس یازدهم ما رسیدیم به کمتر از ۵ کرسی؛ ما اشتباه کردیم فرصت انتخابات را از دست دادیم.

وی گفت: اگر در این انتخابات کسی یا کسانی با خودخواهی و با توافق نکردن فرصت را بسوزانند من روز بعد از انتخابات آنها را افشا می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    در انتخاب قبلی دروغ گفتند! در انتخاب قبل ترش گفتند تقلب شده شورش کردند! مثل اینکه با مردم سالار یا به اصطلاح فرنگی با دموکراسی ذاتاً مشکل دارند
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 0
      اصلاح طلبان جز دروغ و فریب هنر دیگری ندارند.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      بیش از 130،000 هموطنمان را بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا از دست دادیم. عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ تلفاتی که اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا ایجاد کردند چند برابر کشتار اسرائیل در غزه است. با این حساب، اصلاح طلبهای عامل وارد نکردن واکسن کرونا و ایجاد تلفات در هموطنان بیگناهمان در حقیقت استاد اسرائیل در از بین بردن مردم بیگناه هستند.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    رویکرد حزب کارگزاران به عنوان حزب ملی نیست و بیشتر اعضایش از کرمانی های عزیز هستند و وجه قالبش طایفه ای است و بالتبع مدافع منافع طایفه خودش. مرعشی هم یکی هست مثل محصولی ولی ورژن مثلاً اعتدالی اش. اصولا در غرب بیشتر احزاب در اختیار اصحاب ثروت هستند و در شرق بیشتر احزاب در اختیار اصحاب قدرت.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    پُرحرفی که به انئازه داراییش سخن رانی می کند نه به اندازه داناییش دانی!!!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    سالهاست استدال و منطق اصلاح طلبی با دروغ و غیر شفافیت با مردم اجین شده بخاطر دروغ های مکرر جماعت اصلاح طلب مردم از این جریان موزی گذر کرده اند و تمایلی برای انتخاب مجدد ایشان در صفحه سیاسی کشور ندارند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    آدم پُرحرفی که به اندازه داراییش سخن رانی می کند نه به اندازه داناییش دانی!!!!!
  • نیستانک IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    پایه دروغ و حذف بسیاری از سیاسیون را همین طیف مرعشی انجام دادند. شعار وحدت کلمه بود .رقیبان مومن سیاسی را کنار زدند غافل از اینکه این راه را دیگران هم بلد می‌شوند.و سراغ خودتان خواهند آمد. حتما تاریخ انقلاب و حذف جامعه روحانیت و روحانیون را بهمراه دیگر طیف ها مطالعه کنید . و قضاوت کنید. ابتدا دو سخن امام ره مسیر را روشن می‌کرد. اول وحدت کلمه و بعد نگویید من این من ها شیطانی است.
  • ج د ا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    اصلاح طلب همیشه دروغ میگوید ... میگفتند این هم مجلس انقلابی ولی معلوم بود که این مجلس ( 1398تا 1402) اکثریت انقلابی نیست چون حتی رای به شفافیت خودشان هم ندادند... این مجلس هم اصلاح طلبی بود مثل مجلس قبلی ... اما در سال 1398 اصلاح طلبان با علم به اینکه مردم از اصلاح طلبان رویگردان و متنفر هستند اما ایندفعه با چراغ خاموش و عنوان اینکه اصلاح طلب نیستند آمدند و با شعارهای قشنگ و حرف های انقلابی رای جمع کردند و کرسی ها را در دست گرفتند...
  • نیستانک IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    ناراحت دروغگویی ها نباشید کسی صداقت نداشته. اگر فقط پاسپورت خود و فرزندانتان را نگاه کنید کافی است. اختلاس، بانکداری، مدیریت کلان بدون مدرک و سابقه همه معرف هست و اغلب مردم اطلاع دارند. ملاک تان مانند رهبری و فرزندانش باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس