کد خبر 1575940
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
مسکن

در حالی که گفته می شود ساخت خانه در تهران حدود ۵ سال طول می کشد، نائب رئیس شورای شهر تهران می‌گوید که چینی‌ها وعده داده‌اند «ظرف مدت ۲ سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران بسازند.»

به گزارش مشرق، «چینی‌ها را آوردیم در تهران خانه بسازند، چون خودمان تکنولوژی صنعتی‌سازی مسکن را نداریم» این را معاون مالی اداری شهر تهران لطف الله فروزنده می‌گوید.قرار است چینی‌ها با روش‌های جدید ظرف مدت یک تا ۲ ساله در پایتخت خانه‌سازی کنند و گفته می‌شود که این خانه ها بیشتر در مناطق جنوبی شهر خواهد بود.ساخت و ساز توسط سازندگان سایر کشورها مثل ترکیه در پردیس تهران انجام شده و حالا قرار است چینی‌ها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به جای ۵ سال ظرف ۲ سال بسازند. برای این کار بخشی از زمین ها از سوی شهرداری تهران تامین می‌شود.

هنوز تفاهم نامه ساخت واحدهای مسکونی با چینی‌ها به قرارداد تبدیل نشده اما تا پایان سال جاری این کار قطعی می شود.به گفته مدیران دولتی، چینی‌ها و بلژیکی‌ها با هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر مترمربع می‌توانند خانه بسازند. عمر مفید این خانه بالای ۵۰ سال است و منابع مالی هم توسط سرمایه گذار خارجی تامین می شود.

بر اساس آمار منتشره، ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و خرید مسکن در تهران بیش از ۶۰ سال برای یک فرد عادی زمان می‌برد.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن فرشید پورحاجت می‌گوید بخش خصوصی کشور این آمادگی را دارد که با یک شرایط عادلانه وارد عرصه تولید و عرضه مسکن شود و «می‌توانیم مسکن مناسب‌تری را نسبت به شرکت‌های غیرایرانی تولید کنیم.» در مقابل نائب رئیس شورای شهر تهران پرویز سروری به خبرنگار فارس می‌گوید که «در همه جای دنیا تلاش می شود سرمایه گذار خارجی بیاید، حالا زمینه ایجاد شده و قرار است در مدت کوتاه مردم خانه‌دار شوند.»

به گفته کارشناسان، با برداشتن موانع ساخت و ساز و ارائه تخفیفات عوارض، شهروندان ترغیب به نوسازی می شوند. همچنین ورود سرمایه گذار خارجی و تزریق منابع می‌تواند مسکن را از حالت رکود خارج کند با عرضه بیشتر مسکن قطعا تقاضا کاهش و قیمت ملک به ثبات نسبی می رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    به تعداد تمام مستأجران تهران خانه خالی وجود دارد اما دولت قصد ندارد مالکان را تحت فشار بگذارد تا این مشکل حل شود
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    مسخره نیست- در فناوری پیچیده نظامی به جایی رسیدیم که والداستریت ژورنال نسبت به حضور سلاح های ارزان و با فناوری پیچیده در بازار جهانی فروش سلاح به مقامات امریکایی هشدار میده بعد در ساخت خانه به روش صنعتی محتاج چین و ترکیه شدیم - پس این همه دانشگاه چه غلطی میکنن؟
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    آن وقت زندگی در شهر تهران چه جوری خواهد شد؟! فکرش را کرده اید؟! جهنمی است ، جهنمی تر خواهد شد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 2
    با زندانی های چینی افغانی کم بود مغولها را هم اوردید اون وقت ایرانی بی کار بگرده
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    تف مالی
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 3
      نگفت یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون قراره خونه بسازن که تف مالی باشه، قراره جمهوری خلق چین اینکارو بکنه که حتمأ کیفیتش خوب خواهد بود!!
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      شهرک اکباتان مگه بده ؟ انصافم خوب چیزیه .
  • KR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    چینی ها جدید ترین تکنولوژی ساختمان سازی را اجرا خواهند کرد. بجای گارد گرفتن سعی کنید این تکنولوژی ها رو بومی سازی کنید.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      قبول . انشاالله که ما را به حساب آورند و چنین باشد . گفتنی ست مترویی که ساختن انصافا خوب بوده . راضی هستیم . در سفرهای زیر زمینی حتی به یک نفر هم بر نخوردم که از خود مترو ناراضی باشد .
  • یاشار IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    هزینه زمین در فردیس کرج که منطقه قیمتیه مشابه آن در تهران یافت آباد هست متری ۵۰ میلیون هست و یک زمین ۴۰۰ متری میشه ۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت خام (بدون شوفاژ و کابینت و ...) ۱۰۰۰ متر بنا یا حدود ۸ واحد ۱۲۰ متری؛ متری ۱۲ میلیون تومان هزینه ساخت جمعا میشه ۱۲ میلیارد مجموع زمین و ساخت میشه ۳۲ میلیارد یا یک واحد میشه ۴ میلیارد یا متری ۳۳ میلیون بدون سود فروشنده،چطوری میخواین مسکن بشه متری ۱۰ تومن یا ۲۰۰$؟؟؟ کمی منطقی باشیم...
  • ی GB ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    شهرستان هم بیان بسازن خوب معضل مسکن در سرتاسرایرانه چینیها رو بفرستیدهمه شهرهای ایران مسکن بسازن شمایی که مینویسی برای خریدخانه ۶۰ سال زمان لازمه درتهران اولا درشهرهای دیگه هم همینه همجا گرون شده درشهرستان به نسبت درآمدپایین شهرستانیها خانه خیلی گران شده حتی بااین تورم ازشصت سال هم بیشترزمان میبره طرف میمیره هفت کفن میپوساند برای خانه خریدن بااین قیمتها اگر ثابت بماند تغییرنکند شصت سال طول میکشه یک خانه هفتادمتری بخری درشهرستان قشرکارگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس