کد خبر 1576023
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
ساخت یک قرارگاه نظامی در مرز آمریکا و مکزیک

فرماندار ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد این ایالت قصد دارد قرارگاهی با ظرفیت ۲۳۰۰ سرباز ایجاد کند تا طرح مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا، بیش‌ از پیش تقویت شود.

به گزارش مشرق، «گرگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس آمریکا از قصد این ایالت برای ساخت قرارگاهی در شهر مرزی «ایگل پس» خبر داد که ظرفیت آن حدود ۲۳۰۰ سرباز خواهد بود. این بزرگ‌ترین پایگاه نظامی است که آمریکا برای کنترل مهاجرت غیرقانونی از مرز مکزیک تاسیس می‌کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فرماندار تگزاس در اطلاعیه خود اعلام کرد: این اقدام به نیروهای نظامی تگزاس در ایگل پس اجازه می‌دهد تا موثرتر و کارآمدتر فعالیت کنند. ما در تمامی نقاط راهبردی یک ارتش بزرگ مستقر می‌کنیم.

این مقام آمریکایی از اعلام بودجه لازم برای ساخت این قرارگاه خودداری کرد، اما اظهار کرد که منابع مالی مورد نیاز برای این امر به‌ مراتب کمتر از هزینه‌ای است که ایالت تگزاس در حال حاضر صرف اسکان سربازان مستقر در مرز می‌کند.

فرماندار تگزاس در حالی از ساخت این قرارگاه خبر داد که کنگره آمریکا شاهد درگیری میان نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر امنیت مرزهای جنوبی و حمایت نظامی از اوکراین است.

جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده با تصویب لایحه پیشنهادی کاخ سفید برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان مخالفت کرده و تاکید دارند مسائل داخلی آمریکا از جمله امنیت مرزهای جنوبی و مهاجرت غیرقانونی باید نسبت به حمایت تسلیحاتی از دولت‌های خارجی در اولویت باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس