کد خبر 1576270
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
طالبان در نشست دوحه شرکت نخواهند کرد

وزارت امور خارجه دولت سرپرست طالبان اعلام کرد که این نماینده طالبان در نشست امروز (یکشنبه) در دوحه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه‌ وزارت امور خارجه دولت سرپرست طالبان که یک نسخه از آن در خبرگزاری طلوع نیوز منتشر شد آمده است: دولت سرپرست طالبان در طول ۲ سال و شش ماه تلاش کرده علاوه بر تقویت پایه‌های سیاسی، اداری، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی حکومت خود، روابط با کشورهای منطقه‌ای را گسترش دهد.

دومین نشست دوحه امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن) با حضور نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان، آغاز می‌شود.

این بیانیه افزود:‌ طالبان در مورد تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، لیست‌های سیاه، پاداش‌ها و آزادسازی ذخایر بانکی افغانستان از راه‌های مختلفی با سازمان ملل متحد و کشورهای غربی به ویژه آمریکا گفت‌وگو کرده است.

وزارت امور خارجه دولت سرپرست با بیان اینکه نشست دوحه، فرصتی مناسب برای گفت‌وگوهای صریح و سازنده در مورد موارد مورد اختلاف است، تصریح کرد: در صورتی که ما (طالبان) به عنوان تنها نماینده رسمی کابل در این نشست شرکت کنیم و همچنین اگر فرصتی برای گفت‌وگوهای صریح بین هیئت طالبان و سازمان ملل در مورد همه مسائل در سطح بالا وجود داشته باشد، حاضر به شرکت در نشست نمایندگان ویژه امور افغانستان در دوحه هستیم. در غیر این صورت، این نشست بی فایده و ناکارمد محسوب می‌شود.

این وزارتخانه با تاکید براینکه مقامات فعلی کابل برخلاف دولت گذشته، زیر بار حرف زور نخواهد رفت، تصریح کرد: تعامل ۲ سال و نیم میان طالبان با کشورهای منطقه نشان داد که با کنار گذاشتن مسائل تکراری، رویکردی واقع بینانه و عمل گرایانه نسبت به مسائل تحمیلی، اتهامات و فشارهای یکجانبه، می‌توان انتظار توسعه روابط دو جانبه با کشورهای دیگر را داشت.

پیشتر استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این رابطه، اظهار داشت: با توجه به وضعیت حقوق بشری در افغانستان، صدای زنان افغان در نشست دوحه شنیده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    طالبان شپشو خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس