بدون توقف جنگ هیچ اسیر صهیونیستی مبادله نخواهد شد

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که کریدور زمینی رژیم صهیونیستی برای مقابله با پیامدهای حمله یمنی‌ها کارایی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «اُسامه حمدان» نماینده حماس در لبنان و از اعضای ارشد دفتر سیاسی این جنبش درباره احتمال روند گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بش در غزه و تبادل اُسرا گفت «هنگامی که حمله‌های اسراییل همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش این حملات وجود ندارد، صحبت‌کردن درباره شرایط آتش‌بس بی‌معنی است. اول باید حملات اسراییل متوقف شود و پس از آن باید درباره موضوعاتی مانند بازسازی غزه و کمک به فلسطینی ها بحث کنیم.»

وی در ادامه تأکید کرد تنها پس از حل‌وفصل این شرایط مذکور است که تبادل اُسرای جنگی صهیونیست‌ها انجام خواهد شد.

این اظهارات حمدان در شرایطی بیان می شود که مقامات رژیم صهیونیستی مدام تأکید دارند ک در حال آماده شدن برای حمله به شهر رفح در جنوب غزه هستند؛ شهری که در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است. این طرح توسط گروه های حقوق بشری که می گویند چنین حمله ای منجر به یک فاجعه انسانی می شود مورد انتقاد قرار گرفته است.

حمدان همچنین نظر خود را درباره افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص کریدوری که در اردن، عربستان سعودی و امارات به منظور کمک به اسراییل برای دور زدن محاصره یمن در دریای سرخ ایجاد شده، بیان کرد.

وی دراین‌باره گفت: من فکر می کنم این کریدور آنطور که آنها انتظار دارند کار نخواهد کرد و امیدوارم مردم این کشورها علیه آن اعتراض کنند. من باید بر این حقیقت تأکید کنم که اسراییل مجبور شد این کریدور را ایجاد کند تا نشان دهد تلاش‌های انصارالله در دریای سرخ بسیار موفق بوده است.»

نیروهای مسلح یمن کشتی‌های متعلق به اسراییل یا کشتی‌های اسراییلی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف حملات خود علیه نوار غزه کند؛ حملاتی که تاکنون بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته غیرنظامی در پی داشته‌اند.

آمریکا و انگلیس برای کمک به رژیم صهیونیستی، تاکنون حملات هوایی زیادی علیه یمن انجام داده‌اند، اما این حملات ارده و همبستگی ومبارزان این کشور فقیر با مردم فلسطین و غزه را تضعیف نکرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس