کد خبر 1576638
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
۸ باور غلط درباره مهریه!

۶۳ درصد مردان ایرانی هنگام ازدواج مقدار مهریه را جدی نمی‌گیرند. اما چرا اکثر مردان ایرانی این اشتباه بزرگ را انجام می‌دهند؟ علت اصلی این پدیده این است که هنوز ۸ باور غلط درباره مهریه بین افکار عمومی رواج دارد.

به گزارش مشرق، ۶۳ درصد مردان ایرانی هنگام ازدواج مقدار مهریه را جدی نمی‌گیرند. اما چرا اکثر مردان ایرانی این اشتباه بزرگ را انجام می‌دهند؟ علت اصلی این پدیده این است که هنوز ۸ باور غلط درباره مهریه بین افکار عمومی رواج دارد.

۱. افسانه کی داده کی گرفته

هرسال بیش از ۴۷ هزار مرد ایرانی مهریه را کامل پرداخت می‌کنند که ابتدا اکثر اموالشان توقیف می‌شود و مابقی مهریه را باید تا مدت زیادی به شکل اقساطی پرداخت کنند. طی سال‌های اخیر دریافت مهریه در میان زنان بالا رفته است.

۲. بیشتر از ۱۱۰ سکه نمی توانند مهریه بگیرند

متاسفانه این دروغ از سال ۹۳ بین مردم رواج پیدا کرد زیرا از این سال زندان را برای بدهکاران بیش از ۱۱۰ سکه حذف شد، اما هزینه بالاتر از این ۱۱۰ سکه را معمولا با قسط‌ بندی حقوق می‌پردازند، همچنین تا زمان صاف شدن کامل مهریه مردان حق مالکیت روی هیچ مالی را ندارند و حتی اگر چیزی را به ارث ببرند، مصادره می‌شود.

۳. مهریه زندان ندارد

طبق آخرین آمار در آبان ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مرد ایرانی زندانی مهریه هستند. به طور متوسط در ۱۰ سال گذشته حداقل سالی ۳ هزار مرد ایرانی برای مهریه به زندان رفته‌اند.

۴. قسطی می‌دهم، چیزی نیست

نکته مهم در گرفتن مهریه این است که ابتدا اموال مرد توقیف می‌شود و سپس باقی مانده بدهی مهریه به شکل اقساط داده می‌شود. با توجه به اینکه متوسط مهریه‌های خانواده‌های ایرانی بیشتر از ۹۴ سکه معادل ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان است، پس اکثر مردان ایرانی ابتدا با توقیف اولیه مهریه ورشکسته شده و سپس باید اقساط بدهند.

۵. من که چیزی ندارم مهم نیست چقدر مهریه باشه

در سال‌های اخیر طلاق بین زوج‌هایی که بیش از ۱۰ سال سابقه ازدواج دارند بیشتر شده است، پس به سال‌های آینده خود فکر کنید که بعد از زحمت‌های بسیار ورشکست مالی نشوید.

۶. به اندازه توانت مهریه قبول کن

حتی اگر به اندازه توان خود مهریه کنید، اما زن از حق حبس استفاده کند یا کمتر از ۵ سال بعد طلاق بگیرید، باز هم ورشکسته محسوب می‌شوید. پس بهترین حالت این است که زمان قبول کردن مهریه به توان مالی خودتان هم توجه کنید، به طوریه دقیقا در لحظه عقد بتوانید آن را پرداخت کنید.

۷. مهریه تنها پشتوانه زن در قوانین خانواده است

نکته این است که راهکارهای حقوقی بهتر از مهریه برای تامین مالی زنان خانه‌‍‌دار بعد از طلاق وجود دارد و نیاز نیست شوهر سابق این امنیت مالی را برای زن مطلقه فراهم کند. دوما زنان عملا حق طلاق، حق اشتغال و حق تحصیل و بسیاری از حقوق دیگر را هم دارند و برای اصلاح این حقوق نیازی نیست شوهر قربانی شود.

۸. اگر شوهر خوبی باشم زنم طلاق نمی‌گیرد

به گزارش وب گاه تبیان، بیشتر از ۴۸ درصد مردم ایران معتقدند مردان به خاطر مهریه، تحت فشار خواسته‌های همسران خود هستند. بنابراین اگر طلاق نگیرید و مهریه هم پرداخت نکنید باز هم احتمالا ممکن است جز مردانی باشید که به خاطر مهریه توسط همسرتان تهدید یا تحقیر خواهید شد. وقتی ثروت بالقوه زن به واسطه مهریه از مرد بیشتر باشد، عملا علاقه زن به مرد کم می‌شود. همچنین با مهریه زن بعد از طلاق امنیت مالی پیدا می‌کند و ممکن است باعث شود، طلاق برای زنان راحت‌تر شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • شهروند IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    22 0
    احسنت ، این مطلب ، مطلب خوبی بود
    • شیلان IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      5 16
      من هر ماه نیم سکه از حلقوم شوهر سابقم میکشم بیرون، میریزم توی حلقوم این یکی شوهر مفخ خورم
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      9 2
      آقایان عزیز یادتون باشه در دنیای امروز شما جایزه هستین نه خانمها!! برین کار کنین درآمد کسب کنین، دور زن گرفتن رو هم خیط بکشین و پولها تونم برای خودتون نگه دارین، مسافرت برین، حال کنین و.....!! خانمها هم برن خودشون تلاش کنن به هرچی میخوان برسن کسی جلوشونو نگرفته، براشون هم آرزوی موفقیت میکنیم. به قول انگلیسی ها، خداوند دور از ما حفظشون کنه!!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      ایا مال نداشته را میشود فروخت ؟ پرنده در هوا را میشود فروخت چهارتا ادم حقوقی فهمیده نیست بگه معامله از اساس باطل است و مرد چیزی را که نداشته وسط گذاشته؟
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      4 0
      مهریه اصالتا هدیه ای مختصر بعنوان علاقه و ابراز لطف و صمیمیت هست نه گروکشی
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      شیلان کاسب>>>خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      شیلان خانم بادآورده را باد میبرد!
  • US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    25 3
    پس گلایه از رشد منفی و پیری جمعیت و مهاحرت و انواع بیماریهای لاعلاج نکنید. هیچ کشوری چنین سنن غیر بومی به قانون تبدیل نشده.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      بله هم فرزند آوری می خواهند و هم موانع ازدواج به حدی است که انسان جرات نکند ازدواج کند. 1- اجاره مسکن گران 2- زمان لازم برای خانه دار شدن بعد از 43 سال پس انداز 3- حقوق ناکافی 3- خودروی بسیار گران 3- مهریه! 4- تشریفات فراوان ازدواج 5- وجود خانم های مطلقه فراوان که در حال اخذ مهریه هستند و 206 یا کوییک خریده و برای خود می چرخند!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      زنها را ببرید سربازی
  • saeid DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    25 1
    پشت داستان مهریه مافیای وکلا و قاضی هاست، ضمن اینکه با زور همین ادمها قانون تصنیف اموال و یه عالمه شروط ضمن عقد به سند ازدواج اضافه شده تا وکیل ها و قاضی ها هیچ وقت بیکار نشوند.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      3 21
      مهریه داستان نیست گلم حق،اگه شرایط تشکیل خانواده و روحیه و مسئولیت پذیری نداری،واقعا دارم میگم ازدواج نکن،
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      5 0
      برادران عزیز لطفأ با این طعنه ها مثل، شرایط تشکیل خانواده و روحیهٔ مسئولیت پذیری نداری و مرد نیستی و...... خام نشین!! در دنیای امروز که زن و مرد برابر هستند هرکی باید باغچه خودشو بیل بزنه!! اگه من بخوام ازدواج کنم میگم مهریه نداریم، جهاز هم نمیخوام، حق طلاق هم میدم ولی دختر خانم هم باید پنجاه درصد همهٔ هزینه ها از جمله مسکن، زندگی، مراسم و.... رو تا آخر عمر قبول کنه اگه پولش نمیرسه خوب شوهر نکنه!!
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      برادران عزیز لطفأ با این طعنه ها مثل، شرایط تشکیل خانواده و روحیهٔ مسئولیت پذیری نداری و مرد نیستی و...... خام نشین!! در دنیای امروز که زن و مرد برابر هستند هرکی باید باغچه خودشو بیل بزنه!! اگه من بخوام ازدواج کنم میگم مهریه نداریم، جهاز هم نمیخوام، حق طلاق هم میدم ولی دختر خانم هم باید پنجاه درصد همهٔ هزینه ها از جمله مسکن، زندگی، مراسم و.... رو تا آخر عمر قبول کنه اگه پولش نمیرسه خوب شوهر نکنه!!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      احسنت
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      10 0
      وکللا هستند که با مشاوره های اشتباه زنان را به گرفتن مهریه تشویق می کنند چرا که خودشان از مهریه سهم درصدی مثلا 10 درصد طلب می کنند. در این بین زندگی خانواده و آینده فرزندان این کشور است که با سودجویی وکلا نابود می شود.
  • DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    20 0
    تبدیل مهریه به عذاب الیم،تبدیل مهریه به گروگان گیری آقایان از طرف خانم ها از اولین ماه همزیستی............. اگر قرار باشه همه دارایی مرد رو ازش بعنوان مهریه بگیرن ، گدا و کارتن خواب بشه، طلاق زیاد میشه و بقیه جوانان دیگه سراغ ازدواج نمیرن و مشکلات اجتماعی پر خطری برای جامعه ظهور خواهد کرد. مهربه باید جوری تنظیم بشه که هم مرد از دادنش راضی باشه هم خانم رضایت داشته باشه. مهریه زیاد دشمنی میاره.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 2
      البته نکته ای که هست الان آقایون اینجا دارن فقط و فقط درباره مهریه خانوم هاشون نظر میدن،ولی اگه بحث مهریه خواهر و مادرشون باشه نظرها معکوس میشه،شوهر عوضی من بعد از عقد خودش و خانواده اش با کنایه و متلک و اصرار و جنگ و دعوا میگفتن برو مهریه تو ببخش،زیاده،بعد موقع خواستگاری خواهرش همون قوم الضالمین داشتن خودشونو می‌کشتند که مهریه بالای ۲۰۰ تا سکه باشه،لطفا کمی انسان باشید
  • محسن RU ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    16 8
    مهریه بر ذمه مرد نیست هدیه است میتواند نپردازد زندانیان مهریه را آزاد کنید زن میتواند پول پرده بگیرد که یک دهم دیه کامل است
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 1
      تو همون پول ...رو هم نده،کلا برو آزاد باش،چرا فکر کردی به دردی میخوره،دارن درباره مرد صحبت میکنن،پول دیه ...هم شرایط داره شامل زن و مرد که ازدواج کردن نمیشه
    • اندکی تامل . IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      عجب! از دنیای مادی بیش ازاین توقع نیست. #هیچ بویی از اخلاق وانسانیت به مشامم نمیرسد .
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    19 3
    9.قوانین مسخره من درآوردی به اسم اسلام 10.سود وکلا و دادگاها در افزایش طلاق و اختلاف خانواده ها
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 12
    هر مردی این رو نوشته باید به عقلش شک کرد
  • نوید IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    8 3
    توی محل کارم وقتی این حرف ها در مورد مهریه به همکارانم می زنم که نباید زیاد مهریه بزنی میگن مهریه زیاد نشان دادن ارزش زن هستش
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      12 1
      تو محل کار از این حرفا نزن به کار خودت برس کار مردم را راه بنداز این حرفا مخصوصا با جنس مخالف در محل کار آخر عاقبت خوبی نداره.
  • ناشناس IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 13
    مهریه حق زن هست مردها اولا در انتخاب همسر دقت کنند ثانیا سازگاری داشته باشند تا نخواهند مهریه پرداخت کنند و طلاق بگیرند. در ضمن پدر دختر همان اول با اجازه شما باید جلو جلو جهیزیه که هیچ کجا نیامده و الان در کشور باب شده برا دخترش تهیه کنه که حدود یک میلیارد میشه.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      از کل اسلام فقط مهریشو قبول دارن مفتخورها. اگه مهریه حقه تمکین زن نسبت به شوهرش هم حقه. اون پدر بدبختت که جهیزیه میده هم مرد هست آخه.خخخ.
  • شهرام IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    8 1
    سپاس از این نوشته .
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    8 1
    این ها را در بیلبردهای سطح شهر بزنید ....درود
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    11 2
    اگر علاقه زن به مرد بخاطر ثروت کم بشه اووف بر این زندگی و بر زنان
  • زیبا IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    20 1
    می دانم همتون از افغانی ها بدتون می آید😂 ولی لطفا بدون اینکه گارد بگیرید و خشمگین شوید ، من شنیده ام افغانی ها رسم دارند که اول که خواستگاری می روند مهریه را می پردازند و دختر را عقد می کنند . فکر می کنم این رسم اگر بین ما ایرانی ها هم باب شود منافع زیادی دارد: اول اینکه دیگر دخترها از پسرهایی که پولدار نیستند توقع مهریه بالا نخواهند داشت . اگر مهریه بالا می خواهند خب بروند شوهر پولدار کنند . اگر هیچ خواستگار پولدار ندارند پس حد و شان خودشان را باید قبول کنند و مهریه کم بگیرند . فایده دوم اینکه دیگر زندانی کردن مرد برای مهریه و عمری سکه قسط بندی کردن و ... به کل برچیده میشه . دخترها هم باید یاد بگیرند با اخلاق خوش و خوب بودن باید مرد را نگه دارند نه اینکه مهریه را مثل شمشیر دولبه بالای سر مرد نگهدارند و بخواهند از ترس مهریه مرد را نگهدارند . اولش ممکنه دخترها مقاومت کنند و با مردی که مهریه کم می تواند پرداخت کند ازدواج نکنند ولی کم کم که خودشان ببینند که دارند می ترشند و خواستگار ندارند( به دلیل اینکه مرد پولدار ، کم است و یک اقلیتی از جامعه است) قبول می کنند با مهریه کم ازدواج کنند .
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      خوب اگر 110سکه داشته باشم که اول زندگی بپردازم،مگر کله ام را خر گزیده برم زن بگیرم!.مشکل میزان مهریه است!.در افغانستان هنوز زنها اینو نفهمیدن که باید مهریه بالا بگیرند،یا تحت دستور بزرگ خانواده تن به ازدواج میدهند! که مثلا" با مهریه ی یگ گاو شیرده وارد زندگی میشوند!.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    16 4
    زن مستانید تا آزاد و راحت توانید زیست!!
    • ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      لبیک یا شیخ الشیوخ
  • علی TR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    7 3
    یک نکته که اکثر آن را نمی دانند: عقد دائم بدون تعیین مهریه هم درست است و زوجین می توانند بعد از عقد میزان مهریه را توافق کنند. یعنی مهریه در اسلام آنقدر کم اهمیت است که می توان بدون تعیین آن عقد دائم را جاری کرد اما در عرف جامعه ما مهریه محور همه ی مذاکرات و چانه زنی ها ازدواج است.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    8 2
    مهریه باید در قانون سقف مشخصی داشته باشد. حتی مرجع بصیر و فهیمی مانند جناب مکارم شیرازی مهریه خیلی زیاد را باطل می‌داند.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    8 2
    مهریه مزخرفترین قانون
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      ازدواج از اون هم مزخرف تره،اگه مهریه من به جای ۱۰۰ تا یه سکه ۱۰ تومنی بود راحت تر بودم،رو همون پله های محضر میگرفتم می انداختم تو صندوق صدقه،با هر کسی که دوست داشتم ازدواج میکردم
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 7
    انصافا خودت به این بند ۷ که نوشتی اعتقاد داری،اصلا موقع نوشتن فکر کردی ؟ خنده ات نگرفت؟ ...یا اینکه با خودت گفتی کدوم بیکاری پیدا میشه چرت و پرت های من و بخونه ،برای نمونه یکی از اون راه ها رو که زنان خانه دار بعد لز طلاق امنیت مالی داشتن نام میبردی،اگه زن ها امنیت مالی داشتن تو ایران،الان تو دبی و ترکیه و کویت ...مشغول نبودن،مهریه سنگین خیلی هم بده و خوب نیست،ولی راه اصلاح این رفتار اراجیف گفتن هم نیست،با منطق دهن دارم چرا حرف نزنم.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    4 6
    چرا سری که درد نمیکنه رو دستمال ببندی،وقتی یه دختر خودش میتونه بره درس بخونه و کار کنه ،حال کنه با هر کسی که دوست داره ،مگه مریض خودشو معطل مرد بی لیاقت کنه بعد بشین مهریه بگیره ،
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      احسنت، چرا سری که درد نمیکنه رو دستمال ببندی؟ وقتی یه پسر خودش میتونه بره درس بخونه و کار کنه ،حال کنه با هر کسی که دوست داره ،مگه مریضه خودشو معطل یه زن سودجو کنه که بعد همهٔ داراییشو بعنوان مهریه ازش بگیره؟!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      3 2
      اون دختر بهش میگن هرزه
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      آفرین، با هر دو نظر موافقم.دوری و دوستی،بعد ازدواج بدبختی که سرازیر میشه،اکثر زن ها بعد ازدواج افسرده میشن و مردها هم خیانت کارن.همین طوری خوش باشیم بهتره
    • ........ IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      عجب!حال کنه؟براتون متاسفم که زندگی خوب را در حال کردن می بینید . #راستی در مقوله حال کردن حیوان ها از آدم ها جلوترند .
  • شیلان IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 3
    من هر ماه نیم سکه از حلقوم شوهر سابقم میکشم بیرون، میریزم توی حلقوم این یکی شوهر مفتخورم
    • فرزاد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      با عرض پوزش تو خیلی بیجا میکنی آدم بی حیا
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      والا خوبه ، در خانه ای دیگر بخوابی و از شوهر اولی هر ماه پول بگیری! بابت چی؟
    • خدا میداند. IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      نمی دانم منظورت از نوشتن این چرندیات چیه ؟ #بعید می دانم یک خانم باشی... .
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    در موقع کودکی وجوانی پدر سالاری بود بعداز ازدواج زن سالاری بود حالا هم فرزندسالاری ما ها دیگه رفتیم لعنت بربانیانیش که هر دو دنیایی ما را خراب کردند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    چرا آمار سالانه پرونده های مهریه اعلام نمی شود تا افکار عمومی به این مسئله توجه نمایند؟ منافع وکلا عامل مهم بی حساب و کتاب بودن پرونده های مهریه است.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 0
    مهریه در واقع هدیه مرد به زن است حالا در کشور ما شده گروکشی و چوب بالای سر مرد و تجل رفتارهای نادرست خانم بخاطر مهریه! اگر این مهریه نباشد ببینید چقدر حجاب بهتر می شود و چقدر فرزندآوری راحت می شود.
  • بهلول US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    متاسفانه کانون خانواده در ایران بعلت فرهنگ عجیب و بی توجه ای خانمها به نقش سازنده آینده کشور از طریق تربیت فرزندان نیکو.. رو به نابودی است... خانمها با تفکر..خودم مرد.... خودم شیر.. وووو...عملا دارن راه انحطاط فرهنگ ایرانی را از بین میبرن.. خانم نمیخواد مرد وشیر.. و و مانند لوتی ها واخلاق گاراژی و سفر خانه ای ووو..باشی..هر روز درب دادگاه کلانتری.. وکیل.. عمر خود خانواده ات را با استرس بگذارنی یااز روش های شیادی و کلاهبرداری.. زندگی همسر و فرزندانت را نابود نکن.. بیا مظهر مهربانی.. محبت.. احترام باشی قدرت و فکر ت را سازنده نسل شایسته کن. 12
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    4 0
    متاسفانه به خاطر چشم و هم چشمی توقع خانما خیلی رفته بالا. کاش بصورت یه قانون در سند ازدواج حق اینکه بالای مثلا 114 سکه بالا نوشتن رو نداشته باشن. و اگر بیشتر نوشتن نهایت تا 114 سکه قابلیت پرداخت داشته باشه.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 1
      همین ۱۱۴ که نوشتی خودش خیلی،اصلا چرا به اسم مهریه زن و مرد به اسیری گرفته بشن،مرد احساس ریاست کنه و بگه من اجازه تحصیل و کار نمی دم خونه کسی نرو فقط ننه من و ببین و هرکاری اون میخواد بکن ،تا اینکه کارد به استخون زن برسه و مهریه رو طلب کنه،اگه مرد ها آدم بودن که نیستن،چه نیازی به مهریه بود،اصلا همین مهریه درخواست پدر دخترهاست،یعنی یکی از جنس خودتون،
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      1 0
      سرکارخانم 18:15 لطفا صفات خونوادگیت را به دیگران نسبت نده!!!
  • SE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    مهریه رسم چرتی است که مانع ازدواج جوانان است
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 0
    قانون مزخرف مهریه نیاز به بازنگری اساسی داره اولین مورد هم اینکه به زن تا زملنی مهریه تعلق بگیره که ازدواج مجدد نکرده باشه ازدواج کرد نباید از شوهر سابق مهریه بگیره
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    2 0
    با وضع قوانین من درآوردی خیلی زنان رو پر رو کردین!؟ّّمردهای بدبخت زن ذلیل
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خداییش موقع ازدواج مهریه باید به مرد تعلق بگیره و نه زن چون این مرداست که تمام مسؤلیت زتدگی روی دوشش است و یک نان خور هم از خانه پدرهمسر کم میکنه! اگه این عملی میشد دیگه زن ها هم از ترس اجراگذاشتن مهریه توسط شوهر کمتر غر میزدن وزندگی آرامش پیدامیکرد!!!
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    2 0
    چرا خیلی ها دیگه سنت حسنه ازدواج رو اجرا نمی کنند و به اسلام و مقدسات توهین می کنند و به هرچی مهریه است لعنت می فرستند؟ واقعن چرا؟ چرا باید به خاطر ازدواج کردن زندان افتاد؟ این چه نظامیه؟ مگه مردم مقصرند؟ چرا مالیات برای سازمانهای مفتخر فرهنگی داده میشه اما هیچ خروجی ندارند؟ چرا پول بی رویه می چاپید؟ لعنت به سیستم مالی رباخوارتون.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    1 0
    اگه مقرر و الزام میکردن که حداقل 30درصدمیزان مهریه زن باید باخودش جهیزیه به خانه شوهرببرد اونوقت همه چی درست میشد!!!
  • حسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    اقایان برید از خارج زن بگیرید خیلی از افغانستان میخان بیان ایران اونا دیگه این مهریه های کلان و نمیخان..خانومام برن خارج شوهر کنن اگر کسی گرفتشون
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    این قوانین باعث رواج ازدواج سفید شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس