حماس: محدودیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی جنگ دینی است

جنبش مقاومت اسلامی‌ فلسطین (حماس) در واکنش به طرح صهیونیستی محدودیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد که این اقدام جنگ دینی علیه ملت فلسطین است .

به گزارش مشرق، حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: موافقت تروریستی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم درباره اعمال محدودیت ورود فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی به مسجدالاقصی، جنایت صهیونیستی و جنگ دینی شهرک نشینان تندرو علیه ملت فلسطین و نشانه نقض حق آزادی در عبادت است.

حماس با بیان اینکه تل‌آویو می خواهد تجاوزهای خود را در ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی افزایش دهد، افزود: ما از ملت فلسطین در اراضی اشغالی، قدس و کرانه باختری می خواهیم که بسیج شده و با این تصمیم جنایتکارانه، مخالفت و در مسجدالاقصی راهپیمایی کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه هشدار داد که تعرض به مسجدالاقصی و نقض حق آزادی در عبادت بی پاسخ نمی ماند و بیت المقدس و مسجدالاقصی مرکز و حلقه اتصال انتفاضه ملت فلسطین و قیام آن ها علیه ظلم، استکبار و تجاوز خواهد ماند.

در حالی‌ که کمتر از یک ماه به حلول ماه مبارک رمضان باقی مانده، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بن گویر از اعضای کابینه نتانیاهو خواسته تنها به افراد بالای ۷۰ سال ساکن قدس و اراضی ۱۹۴۸ اجازه ورود به مسجدالاقصی در ایام ماه مبارک داده شود. نتانیاهو نیز یکشنبه شب با این طرح وزیر تندروی خود موافقت کرد.

بر اساس این طرح جنجالی، ساکنان سایر مناطق کرانه باختری نمی توانند «مطلقاً» وارد مسجدالاقصی شوند. این در حالی است که از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون رژیم صهیونیستی محدودیت‌های زیادی برای ورود فلسطینیان به این مکان مقدس اعمال کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس