فنلاند: لزومی ندارد که از تسلیحات اتمی آمریکا میزبانی کنیم

نخست وزیر فنلاند که کشورش به‌تازگی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) می‌گوید لزومی ندارد که هلسینکی در خاک خود از تسلیحات هسته‌ای آمریکا میزبانی کند.

به گزارش مشرق، پِتِری اورپو، نخست وزیر فنلاند در واکنش به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در چندین کشور ناتو گفت که لزومی ندارد هلسینکی نیز در خاک خود از تسلیحات هسته‌ای آمریکا میزبانی کند.

اورپو در گفت‌وگو با یک روزنامه لهستانی(Rzeczpospolita) گفت: استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در فنلاند، ضرورتی ندارد چون ناتو به تنهایی بازدارندگی هسته‌ای ایجاد می‌کند.

وی با یادآوری این موضوع که تسلیحات اتمی آمریکا همین حالا در چندین کشور اروپایی مستقر شده است، گفت که استقرار سلاح در همین کشورها برای حصول اطمینان از امنیت ناتو کفایت می‌کند.

نخست وزیر فنلاند همچنین افزود: با این حال، هلسینکی برای مشارکت در ایجاد بازدارندگی مقابل (تهدیدهای احتمالی علیه ناتو) با تسلیحات متعارف آمادگی دارد.

آمریکا به عنوان بخشی از طرح به اصطلاح چتر هسته‌ای، زرادخانه هسته‌ای خود را در تعدادی از کشورهای عضو ناتو مستقر کرده است. مقامات لهستان پیش‌تر تمایل خود را برای ملحق شدن به این طرح ابراز کردند. فنلاند چهارم آوریل ۲۰۲۳ به عضویت ناتو درآمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس