وزیر تندرو صهیونیست، محدودیت ورود به مسجد الاقصی را «ضروری» خواند

وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی جنجالی، اعمال محدودیت برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را امری «ضروری» دانست؛ حرکتی که تبعات زیادی در پی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: «یکی از مقامات از من خواست در یکی از اعیاد یهودی به مسجد الاقصی نروم، زیرا ممکن است جنبش حماس فضا را متشنج کند، اما حمله هفتم اکتبر همچنان ادامه دارد.»

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی تاکید کرد مخالفان سیاست‌های او همان کسانی هستند که می‌گویند اگر اجازه داده شود فلسطینیان آنجا وارد مسجد الاقصی شوند، اوضاع خوب و آرام می‌شود. بن گویر گفت: «ده‌ها هزار نفر از افراد کینه‌توز تجمع کرده و در مسجد الاقصی جشن گرفته و این برای امنیت اسرائیل خطر دارد.»

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: «پلیس مسؤول قانون و انضباط در اسرائیل است و پلیس نهادی است که در مسجد الاقصی مسئول است و هر کسی که این مسئولیت را دارد باید قدرت نیز داشته باشد.»

پیشتر شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم ایتامار بن گویر مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرده است.

قبل از آن شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد ایتامار بن گویر از کابینه این رژیم خواسته تا مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجد الاقصی شود. طبق گزارش این رسانه‌ها، در صورتی که این طرح تصویب شود فقط فلسطینی‌های بالای ۵۰ سال می‌توانند در ماه رمضان به مسجد الاقصی بروند.

سیاست امنیتی رژیم صهیونیستی برای ماه رمضان، به ویژه اجازه ورود نمازگزاران به قدس اشغالی، همواره یک معضل و منبع اختلاف در کابینه افراطی و تندرو بنیامین نتانیاهو بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس