کد خبر 1577121
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

به گزارش مشرق، کانال مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم در ایتا در مطلبی به موضوع آسیب های جنگ سایبری پرداخت:

ارتش و نظام یک کشور هدف بدیهی هر عملیات جنگ سایبری است: مسدود کردن یا نفوذ به ارتباطات یا سامانه‌های اسلحه‌ها ( متوقف‌کردن پرتاب‌ موشک‌ها) هدف اصلی چنین حملاتی است؛ اما در واقع هرکسی که به فناوری دیجیتالی وابستگی داشته‌باشد می‌تواند در معرض خطر چنین حملاتی باشد، بنابراین حتی اگر زیر سنگ هم زندگی کنید که هیچ فناوری الکترونیکی نباشد باز هم ممکن است یک هدف یا یک قربانی باشید حتی سهواً. یک حمله برای قطع ارتباطات نظامی می‌تواند برای مثال به ISP شما هم صدمه بزند.

برخلاف حملات نظامی قدیمی، جنگ سایبری به نزدیکی فیزیکی نیازی ندارد. یک حمله الکترونیکی می‌تواند علیه هر هدفی در هرجایی و با هر فاصله‌ای صورت گیرد؛ یعنی حتی اگر خانه یا شرکت شما از خط مقدم هم دور باشد، باز هم ممکن است هدف حمله‌ای واقع شوید. در واقع چون اهداف نظامی و اهداف ملی حیاتی مانند نیروگاه‌های هسته‌ای به‌خوبی محافظت می‌شوند، اهداف کم‌ارزش‌تر اما آسان برای حمله ممکن است به جای آن مورد تجاوز و حمله واقع شوند.

هر چقدر که دستگاه‌های بیشتر و بیشتری به اینترنت وصل شود به لطف مفهوم‌های نوظهور مثل اینترنت اشیاء، میدان جنگ به حمام یا آشپرخانه منازل نیز کشیده می‎شود. سازمان جاسوسی آمریکا به‌تازگی گفته است که دستگاه‌های IoT می‌تواند منبع مفیدی از اطلاعات برای جاسوسی باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    هروقت فمهیدی جنگ الکترونیک و مخابرات یک حوزه عملیاتی است و مختص حوزه جنگ نرم نیست یه تکونی میخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس