کد خبر 1577388
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
سخنگوی دولت: تامین مالی پروژه راه آهن رشت آستارا به تصویب رسید

سخنگوی دولت به تشریح مصوبات امروز هیات دولت پرداخت و گفت: روش تامین مالی راه آهن رشت - آستارا در جلسه امروز به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز منابع مالی و روش های تسویه بدهی برای بخشی از شرکت های که دولت به آن ها بدهی داشت پیش بینی شد و با تصویب هیأت وزیران این تسویه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در مورد پروژه راه آهن رشت - آستارا که یکی از بخش های آن مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کشور بوده و جزو اولویت های این دولت برای توسعه توان ترانزیتی کشور بوده امروز با مصوبه هیات وزیران روش تامین مالی این طرح تعیین و به تصویب هیأت وزیران رسید.

سخنگوی دولت گفت: برای تسهیل تامین مالی تولید و حمایت از بخش خصوصی و تقویت تامین مالی زنجیره برای هدایت نقدینگی به سمت تولید آیین نامه ای به تصویب رسید که به دستگاه های اجرایی اجازه می دهد اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتش از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند که سه ماه فرصت تسویه دارد به عنوان تسویه بدهی به دستگاه های اجرایی این توان افزایی در اوراق گام ایجاد می کند که امکان استفاده بیشتر و مناسب تری را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت سیزدهم در راستای تقویت منابع مالی برای اجرای طرح های حفاظت از محیط زیست با اصلاح آیین نامه بهینه سازی مصرف انرژی مقرر کرد تا صندوق ملی محیط زیست اجازه پیدا کند برای اجرای طرح های محیط زیست مصوب صندوق اجازه استفاده از منابع حساب بهینه سازی مصرف انرژی را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مگه قرار نبود روسیه هزینه پروژه راه اهن رشت -استارا رو تامین کنه؟
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      اگه حسن گلاسکوی بالیاقت و باشرف!! 550 هزارمیلیارد تومن بدهی برای رئیسی بجا نگذاشته بود و رئیسی ماهی 13000 میلیارد تومن بدهی اون ببوگلابی رو صاف نمی کرد الان مثل آب خوردن خودمون پول این پروژه رو می دادیم.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مگه قرار نبود روسیه هزینه پروژه راه اهن رشت -استارا رو تامین کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس