کد خبر 1577440
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
آزمایش موشکی ناموفق انگلیس از روی زیردریایی  

 آزمایش موشک بالستیک نیروی دریایی انگلیس از روی زیردریایی نتوانست با موفقیت اجرا شود.  

به گزارش مشرق، نیروی دریایی انگلیس نتوانست موشک بالستیک قاره پیما ترایدنت ۲ را از زیر دریایی اچ ام اس ونگارد با موفقیت پرتاب کند.

این آزمایش در حالی موفق نبود که به گفته روزنامه سان گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس هم در این زیردریایی حضور داشت. در این گزارش آمده است که موشک به طرز عجیبی شلیک نامناسب داشت و در فاصله چند قدمی زیردریایی که آن را پرتاب کرده بود، در آب سقوط کرد.

در این گزارش همچنین آمده است: موشک به هوا پرتاب شد، اما بوسترهای دور اول موشک مشتعل نشدند و این موشک حامل کلاهک‌های ساختگی در آب افتاد و غرق شد.

یک منبع به روزنامه سان گفت: این موشک از زیردریایی جدا شد اما درست در کنار آن به زمین افتاد. این روزنامه گزارش داد که این حادثه در ۳۰ ژانویه در سواحل ایالت فلوریدا آمریکا رخ داده است. بر اساس این گزارش، تحقیقات درباره شرایط این حادثه بلافاصله آغاز شد و دستور داده شد قطعات این فناوری موشکی فوق سری از بستر دریا کشف و بازگردانده شود.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که برای روزنامه سان فرستاد، اعلام کرد یک ناهنجاری در حین پرتاب رخ داده است، اما اطمینان داد که بازدارندگی هسته‌ای لندن موثر باقی می‌ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ترایدنت از نظر فن آوری جنس مرغوبیه باید حتما در کشور روش بحث و بررسی بشه.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    کاسه لیسایه انگل استان کجایه مجلسن؟
  • حسین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    انگلیس اصلا قدرت موشکی به حساب نمیاد ،بیشتر صنایع نظامی انگلیس و حتی زراد خانه اتمی انگلیس محصول کمپانی های آمریکایی هست به همین دلیل انگلیس تسلط چندانی در رابطه با تسلیحات پیشرفته و موشک ها نداره،اگر این آزمایش با خرج واقعی انجام میشد افتضاح غیر قابل جبرانی به بار می آمد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خخخخ نوکرا گریه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آمریکا عنگلستان دیگه تمام ماجرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس