رضایی: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتیجه ترکیب نظریه و عمل است

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نتیجه ترکیب نظریه و عمل دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک نظریه است که با نوآوری و خلاقیت به نظام سیاسی تبدیل شد.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در همایش ملی نقد، مناظره و نظریه پردازی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، با قدردانی از مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت دادن به این موضوع اظهار داشت: پیشرفت بدون اندیشه ممکن نیست و اندیشه بدون عمل بی‌فایده است و به بایگانی کتابخانه‌ها تبدیل می‌شود.

وی افزود: بنابراین بین نظریه‌پردازی و عمل، ارتباط نزدیک وجود دارد و انقلاب اسلامی هم نتیجه ترکیب نظریه و عمل است که امام را به خلق نوآوری رساند و از دل نظریه، رقم زدن سیاست توسط مردم و اسلام در کنار هم بوجود آمد، فلذا انقلاب اسلامی خود یک نظریه است که با نوآوری و خلاقیت به نظام سیاسی تبدیل شد.

دبیر شورایعالی هماهنگی سران قوا با یادآوری نمونه دیگر ترکیب نظریه و عمل خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دیگر نمونه این ترکیب است که نوآوری‌ در رزم را به وجود آورد و اتفاقات بی‌بدیل در ۸ سال جنگ را رقم زد و سازمان سپاه هم زاییده همین شاکله عملیاتی شدن نظریه‌ها است.

رضایی با بیان ضرورت تسری نظام نظری - عملی به سایر بخش‌ها نظیر اجتماعی و اقتصادی، اظهار داشت: این بخش‌ها نیازمند تلاش فرهیختگان است و باید توجه کرد که غربی‌ها از همین خلا وارد مبارزه با ما شده اند، چرا که از ابعاد نظامی به بن بست بازدارندگی ایران برخورد کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: نقد و مناظره باید به نظریه ختم شود و ما باید جامعه را در مسائل اجتماعی و فرهنگی غنی کنیم و ابعاد اجتماعی اسلام باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با توضیح معمای حل نشده پول تصریح کرد: غربی ها با ترکیب تجربیات آزمون و خطا و نظریه‌ها اقتصاد را پیش می‌برند و هنوز یک نظریه جامع به دست نیامده و نمونه آن را در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: یکی از گره‌های اقتصادی ارتباط پول با بخش حقیقی (بخش تولید و اشتغال) است که هنوز لاینحل مانده و کشور ما نیز چندین دهه با آن درگیر است. دانشگاه امام حسین مشغول تحقیق و پژوهش در این مورد است و از پژوهشگران کشور دعوت به هم افزایی و همکاری در این زمینه می کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بابا دانش آموز نمره ۱۹:۹۰پایه اول
  • Ahmad IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    من هنوز منتظر خبر خوش اقتصادی آقای رضایی هستم سال ۱۴۰۰ گفت تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ خبر میدم مارو تو کف گذاشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس