مقایسه رشد حق الزحمه پزشک و دستمزد کارگر

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر واقعی شدن تعرفه‌ها به منظور کاهش پرداختی از جیب مردم تاکید کرد.

به گزارش مشرق، محمد رئیس زاده، با بیان اینکه وزیر بهداشت در آخرین جلسه شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در هفته گذشته حضور داشت، گفت: در این جلسه ۱۵ نفر از اعضای شورای عالی نقطه نظرات خود را در حوزه‌های پزشکی، داروسازان، دندانپزشکان، ماماها، علوم آزمایشگاهی و رشته‌های پروانه دار مطرح کردند و وزیر بهداشت نیز جمع بندی از اقدامات وزارت بهداشت ارائه کرد.

وی با اشاره به طرح موضوعات و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی با حضور وزیر بهداشت، تصریح کرد: مقرر شد در جلسه هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، این مشکلات مطرح و بررسی شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از اتفاق نظر وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بر افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در صورت افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی در سال آینده، فشاری بر مردم وارد نمی‌شود. هر قدر تعرفه‌ها واقعی‌تر باشد، فشار اقتصادی تعرفه‌ها بر مردم کاهش می‌یابد اما هر قدر قیمت‌های دستوری تعرفه با نرخ واقعی، فاصله داشته باشد، این فاصله باید توسط جامعه پزشکی و یا مردم جبران شود.

رئیس زاده ادامه داد: واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی باعث زحمت بیشتر برای بیمه‌ها و نیز فراغ بال برای مردم و جامعه خواهد شد، بنابراین رسانه‌ها از وضع تعرفه متناسب با قیمت واقعی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه به معنی افزایش حقوق جامعه پزشکی نیست، یادآور شد: برخی افراد عنوان می‌کنند که حقوق کارگران ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته چگونه تعرفه پزشکی می‌خواهد رشد ۴۶ درصدی کند که در این خصوص باید گفت کمتر از یک سوم از تعرفه پزشکی مربوط به جز حرفه‌ای است. رشد حق الزحمه جامعه پزشکی در ۱۲ سال اخیر، معادل یک سوم میزان رشد سالانه حقوق کارگری و حدود ۹.۵ درصد بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از تعرفه پزشکی مربوط به جز فنی و هتلینگ مراکز درمانی است که برای مواردی از جمله هزینه‌های سرباری، استهلاک، نیروی انسانی، تهیه مواد غذایی، صرف می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    11 0
    بیمارستان داری از هتل داری هزاربار به صرفه تر است. مریض بدبخت چاره ای جز پرداخت هزینه های سرسام آور بیمارستان را ندارد. طبابت یا غارت؟
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      0 0
      پزشکان گناه دارند! نان برای خوردن ندارند!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خوبه والله ملت دیگه دندوناشونو درست نمی کنن می کشن دیگه دکتر هم نمی رن سر خود مسکن می خورند فقط آمپول و سرم نمی تونن واسه خودشون بگیرن و بزنن که اونم ان شالله اجازه بدن بعدشم یهویی میبینی طرف سرطان داشته از بی پولی مرده
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    7 0
    تمام تصمیم گیرها برا تعرفه دکترند گوشت را دادن دست گربه تصمیم بگیره به 46% هم راضی نیستند من بازنشسته فوق لیسانس فرهنگی 12 میلیون ماهانه می گیرم اونوقت میگه اگه تعرفه بره بالا به نفع بیماره از عجایب روزگاره
    • ایرانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      وقتی تا میکفتن فلانی دکتره بدو میرفتید بهش رای میدادید به خیال اینکه داریم متخصص و باسواد انتخاب میکنیم باید امروز رو هم میدیدید! متاسفانه مجلس و وزارت خونه ها و مدیرکل و..‌ همگی شدن دکتر و مهندس! انوقت توقع دارین قانون رو به نفع اکثریت کارگر و فرهنگی و مستمری بگیر و بازنشسته تصویب کنند؟! زهی خیال باطل، از ماست که برماست، تا زمانیکه تعارض منافع باشه و قانون گذار و مجری و ناظر همگی دکتر باشن حرف از عدالت زدن جوکی بیش نیست.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      مردم را گاگول فرض میکنن!!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    پزشک جراح گوش و حلق و بینی یک ربع عمل بینی را انجام میدهد سی میلیون میگیرد روزی شش عمل صدو هشاد م ماهانه خدا تومان سالانه الله اکبر همین عمل را فوق تخصص انجام میدهد هر عمل هفتاد میلیون درآمد سالانه دهها میلیارد چقدر نانجیب و پر توقع هستند این پزشکان
  • پرهامیان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    پزشکان در کشور ما قوانین انحصاری مخصوص به خود را دارند.از یک سو تعداد آنها متناسب با جمعیت کشور نیست و در همه جای کشور دسترسی به آنها امکان پذیر نیست و از سوی دیگر درآمد آنها که از همه مشاغل کشور بسیار بیشتر است چند برابر سایر اقشار جامعه افزایش پیدا میکند.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    توجیه میکنند تازه طلبکار هم می شوند طبابت شده تجارت
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    تو ایران میلیاردها دلار یارانه پنهان داده میشه .بنزین سه هزار تومنی از آب ارزونتر رو دارین میدین دست مردم به قول خودمون روزی پنج میلیون لیتر گازوییل وبنزین باید قاچاق بشه بره خارج اما حاکمیت نمیخواد این رویه غلط رو اصلاح کنه .گازوییل وبنزین رو بکنین 15هزار تومن مابه التفاوت اون رو به شکل کارت الکترونیک بدین به مردم با همین نرخ فعلی بنزین وگازوییل بزنن طبق یک سهمیه خاصی مازاد براون هم 15تومن بزنن .اون وقت میلیاردها تومن پول همون یارانه که برمیگرده به خزانه رو صرف توسغه بیمه تکمیلی مردم کنین تعرفه ها رو ببرین بالا اما پولش رو بیمه ها میدن نه مردم .این طوری هم پزشک راضی هست هم بیمار .کلی خودروی فرسوده سواری هست تو ایران با پول همین یارانه بنزین میشه ناوگان سواری کشور وناوگان باری کشور رو نوسازی کرد .متاسفانه ما تو ایران بدجوری داریم فرصت سوزی می کنیم هم تحریمها از خارج هم متاسفانه سیاست های تبلیغاتی مثلا حمایتی از مردم که بیشتر به نفع مردم مرفه هست تا طبقه ضعیف جامعه .طرف تو خونش سه تا ماشین هست آخر هفته باید برن شمال تو ویلاشون با بنزین سه هزار تومنی بعد کلی آدم هم باید بی ماشین سر کنن .این عدالت نیست .
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    واقعا"شما خیلی بی انصاف هستید چرا هزینه های یک پزشک را با یک کارگر مقایسه میکنید پزشکان حق دارند افزایش حقوق چنین برابری یک کارگر داشته باشند اینها اصلا"قابل مقایسه با هم نیستند بعنوان مثال یک کارگر در سال شاید یک مسافرت برود آنهم به زادگاهش ولی یک پزشک در جهت انبساط خاطر حتما"باید چند سفر خارج از کشور برود خودتان که هزینه ها در کشور های خارجی را میدانید حساب کنید هزینه رستورانهایی را که من اسمشان را هم بلد نیستم که دسر فقط نفری چند میلیون میشه هزینه نگهداری ویلا .......یعنی شما نمیدانید پزشکان از طبقه ای هستند که نه تنها کارگران بلکه دیگر اقشار هم نباید خود را با آنها مقایسه کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس