کد خبر 1577893
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
نفاق واشنگتنی!

اظهارات اخیر «اندی اوگلز» عضو حزب جمهوریخواه و مجلس نمایندگان آمریکا درباره کودکان غزه پرده‌ای تازه از بی‌اعتقادی سیاستمداران آمریکایی به اصولی نظیر حقوق‌بشر را به نمایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، بیراه نیست اگر بگویم جنگ غزه و توحش عجیب و غریب صهیونیست ها در قالب آن، کلکسیونی از رسوایی و بی آبرویی را هم برای رژیم اشغالگر قدس و هم دولت آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی بین المللی صهیونیست ها به بار آورده است. کنشگرانی که در طی سال های سال، با تکیه بر اهرم های تبلیغاتی و رسانه ای خود، به هر نحو ممکن سعی داشته اند چهره ای زیبا و دلپذیر را از خودشان به نمایش بگذارند و در عین حال، جریان های منتقد و مخالفانشان را به مثابه کنشگرانی منفی و حتی غیرانسانی تصویرسازی کنند و روایت های دروغینی را در مورد آن ها در عرصه بین المللی ارائه کنند.

با این همه، جنگ غزه به یکباره تمامی این رویه های منافقانه و استانداردهای دوگانه را کنار زد و جهانیان را با واقعیت‌های صهیونیست‌ها و سیاست بین‌المللی دولت آمریکا آشنا کرد. اساسا به همین دلیل هم بوده که شاهد بوده‌ایم شهرهای مختلف کشورهای غربی نظیر لندن و یا نیویورک، واشنگتن و شیکاگو، همه و همه صحنه برگزاری راهپیمایی های گسترده و کم نظیرِ مردمی در حمایت از ملت فلسطین و محکوم سازی نسل‌کشی صهیونیست ها و البته حمایت دولت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس بوده اند.

با این همه، به تازگی ۲ رخداد جدید، جلوه های تازه‌تری را از چهره واقعی سیاست ها و رویه های اِعمالی رژیم اشغالگر قدس و دولتمردان آمریکایی در رابطه با ملت فلسطین به نمایش گذاشته است.

اول اینکه اخیرا پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا، مصوبه کابینه دولت نتانیاهو مبنی بر رد گزاره تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی به صورت یکجانبه را به تصویب رسانده است. این اقدام پارلمان صهیونیست ها نشان داد که مقام های ارشد رژیم صهیونیستی به نقطه ای رسیده اند که دیگر همچون گذشته حتی به صورت ظاهری نیز نمی توانند تعهد خود را به توافق تشکیل دو دولت که در قالب توافقات صلح اسلو آن را پذیرفته بودند، اعلام کنند.

این مساله با توجه به تاکیدات فراوان جامعه بین المللی مبنی بر اینکه این راهکار باید ماهیت عملیاتی به خود گیرد، ابعاد و جلوه های معنادارتری را به خود می گیرد. پیش از این مدام تاکید می شد که مقاومت فلسطین راهکار دو دولتی را قبول ندارد اما اکنون صهیونیست ها به عینه نشان دادند که ژست های پیشین آن ها مبنی بر تعهد به راهکار دو دولتی، فریبی بیش نبوده و به بیان ساده تر، با تزویر از این طریق سعی داشته اند زمان بخرند تا دستورکارهای خود را به ضرر ملت فلسطین به پیش برد.

مصوبه اخیر پارلمان رژیم اشغالگر قدس نشان داد که تا چه اندازه منطق حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی در ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیست درست است. در حقیقت، آن ها صهیونیست ها را به نقطه ای رسانده اند که این رژیم را مجبور کرده اند تا اعتراف کند که هیچ اعتقادی به راهکار دو دولتی ندارد.

البته که اساسا یک رژیم اشغالگر نظیر رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که بخواهد برای خود حقی قائل باشد که در سرزمین یک ملت دیگر، حضور قانونی داشته باشد. با این حال، تحرکات اخیر صهیونیست ها تا حد زیادی حقانیت ملت فلسطین را بیش از پیش آشکار و عیان کرد و گزینه مقاومت را به تنها گزینه منطقی فلسطینی‌ها تبدیل کرده است.

رویداد دیگری که به تازگی در آمریکا رخ داده و به یک رسوایی بزرگ برای واشنگتن در بحبوحه جنگ غزه تبدیل شده، موضع گیری منزجرکننده "اندی اوگلز"، سیاستمدار جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا بوده است. ماجرا از این قرار است که اخیرا یک فعال حامی فلسطین به اندی اوگلز نزدیک می شود و در حالی که فرد دیگری از آن‌ها فیلم می گیرد، نسبت به بمباران کودکان فلسطینی که با پول و سرمایه آمریکا کشته می شوند، اعتراض می‌کند.

اندی اوگلز هم با نهایت بی شرمی پاسخ می دهد که: "من فکر می کنم باید همه آن ها را بکُشیم(اشاره به کودکان فلسطینی). فکر می کنم حالا با شنیدن این جمله حالت بهتر می شود." بلافاصله پس از این موضع‌گیری اندی اوگلز، سیلی از انتقادات از وی مطرح شد و بسیاری با حمله به او در شبکه های اجتماعی تاکید کردند که وی ماهیت حقیقی سیاست آمریکا در بحبوحه جنگ غزه را افشا کرده است.

این اظهارات نیز نشان می دهد در میان سیاست اِعلامی واشنگتن و سیاستمداران این کشور در رابطه با جنگ غزه و رویه های اعمالی آن ها تفاوت های زیادی وجود دارد و دولت آمریکا سعی دارد به هر نحو ممکن که شده وجهه خود را در محیط بین المللی حفظ کند و مانع از افشای واقعیت های پنهان همراهی و کمکش به رژیم اشغالگر قدس در ارتکاب به نسل کشی و جنایت علیه مردم فلسطین شود. از این رو، نباید نفاق واشنگتن را در جریان جنگ غزه باور کرد و تا جای ممکن باید از آن افشاگری نمود.

دوم اینکه موضع گیری اخیر اندی اوگلز پرده ای تازه از بی‌اعتقادی سیاستمداران آمریکایی به اصولی نظیر حقوق‌بشر را نیز به نمایش گذاشت. مساله ای که آن هم سال هاست به انحا مختلف پنهان می شود با این حال، بزنگاهی نظیر جنگ غزه، جلوه های مختلف این رویه های سیاستمداران آمریکایی را هدفِ افشاگری قرار داده است. معادلاتی که همه و همه از سقوط اخلاقی و فکری رهبران و سیاستمداران آمریکایی در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارند.

منبع: الف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 26
    بالاخره ما نفهمیدیم امریکا دژمنه یا دوستیه که نفاق داره
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      بخودت فشارنیاربعدازمرگ خواهی فهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس