کد خبر 1578152
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
محمدکاظم انبارلویی

اکنون جبهه اصلاحات بین دو گزینه قرار دارد. فهم «خیر همگانی» و انتخاب بین دو گزینه بد و بدتر کمترین دستاورد این بیانیه برای یک ضلع رقابت سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفند است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت:

بیانیه ۱۱۰ تن از چهره‌های اصلاح‌طلب مهم است. مهم نه از باب این‌که آن‌ها اعلام کردند در انتخابات آینده شرکت می‌کنند و فهرست می‌دهند . مهم از این باب که ۶ گزاره عقلانی در آن نهفته است. آنها اعلام کرده‌اند:

۱- حق رأی یک ظرفیت‌سازی برای کنش سیاسی است، از آن نمی‌گذریم.

۲- خیر حضور در انتخابات بیش از تحریم آن است.

۳- محبوبیت ما با رادیکال شدن حاصل نمی‌شود.

۴- تحریم و مشروعیت‌زدایی به کار انقلاب می‌آید ما نمی‌خواهیم انقلاب کنیم چون ممکن نیست.

۵-تحریم انتخابات موجب تشدید تحریم اقتصادی می‌شود.

۶- کاهش مشارکت تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را تشدید می‌کند.

ترجمه ساده این ۶ گزاره این است که این ۱۱۰نفر که در میان آن‌ها اساتید دانشگاه، افراد خوش‌سابقه در خدمت‌گزاری به مردم در دولت‌های گذشته، روزنامه‌نگار، نویسنده، فعال سیاسی و ... دیده می‌شود به جبهه اصلاحات که اکنون نمایندگی جریان به اصطلاح اصلاحات را یدک می‌کشد می‌گویند:

شما در حال همراهی و همگرایی با سیاست‌های تجاوزگرانه آمریکا برای تشدید تحریم‌ها و تهدیدها علیه ملت ایران هستید. این بزرگ‌ترین خیانت به ملت است و ما نمی‌خواهیم در این خیانت با شما شریک باشیم.

ترجمه دیگر این گزاره‌ها این است که رأی دادن یک حق است آمریکا می‌خواهد این حق را از بخشی از فعالان سیاسی کشور بگیرد و با کاهش مشارکت مهر عدم مشروعیت به نظام بزند، تا هرگونه تجاوز نظامی و تحریم اقتصادی را توجیه کند. ما حاضر نیستیم در این حوزه هم‌صدایی با پنتاگون، سیا و اشرار کاخ سفید داشته باشیم.

در بیانیه ۱۱۰ نفر کنایه به نظام و فحش و ناسزا به رقیب زیاد است اما اگر این ناسزاگوئی‌ها و تیکه‌پرانی‌ها را کنار بزنیم آن ۶ نکته عقلانی را در سیاست‌ورزی حضرات در سپهر سیاست ایران به خوبی می‌شود دید.

از باب محاسبات دو دوتا چهارتا سیاسی، تصریح شده است: خیر «مشارکت» بیشتر از شر «تحریم» است.

فهم «خیر همگانی» و انتخاب بین دو گزینه بد و بدتر کمترین دستاورد این بیانیه برای یک ضلع رقابت سیاسی در انتخابات ۱۱ اسفند است.

اکنون جبهه اصلاحات بین دو گزینه قرار دارد.

گزینه پیوستن به رضا پهلوی، احزاب تجزیه‌طلب، مخالفان نظام، منافقین و اردوگاه غرب به‌ویژه آمریکا علیه ملت ایران یا گزینه پیوستن به ۱۱۰ تن از نخبگان حوزه به اصطلاح اصلاح‌طلبی که رفقای گرمابه و گلستان قبل و بعد از انقلاب با آن‌ها بودند.

مجمع روحانیون مبارز در برزخ انتخاب این دو گزینه گیر کرده است چشم آن‌ها به خاتمی و بهزاد نبوی است که به سوی کدامین می روند:

هم‌صدایی با ملت یا هم‌گرایی با دشمن؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    32 18
    طبیعتاً هیچ کس مخالف یا مانع حضور و شرکت جماعت اصلاح طلبان در انتخابات نیست و حتا از مشارکت ایشان استقبال هم می کنیم اما عدم شرکت، تحریم و یا قهر با انتخابات از سوی اصلاح طلبان تهوع آور اگر اتفاق بیفتد باید آن را به فال نیک گرفت که موهبتی خفیه از جانب الاهی خواهد بود! چرا که هرگاه این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در انتخابات حضور داشته اند عاقبت کشور را به فتنه و بلوا سوق داده اند و اگر هم پیروز شده اند مملکت را به جاسوس خانه اربابانشان تبدیل کرده اند!!!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    21 4
    دیگه پلیس خوب و بد جواب نمیده
    • DE ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      1 1
      اگر در میدان جنگ قطب نما از دستتان گم شد و راه گم کردید بیبینید دشمن کدام سمت را میکوبد آنجا دقیقا زمین خودی است و با توجه به جیغ های سبز و بنفش و قرمز و ماورای بنفش دشمن و خصوصا منفی هایی که منافقین و ضد انقلاب و قمپوزیسیون به مشوقین شرکت در انتخابات میزنند دقیقا نشان میدهد راه را شما درست پیموده اید و شرکت در انتخابات و ریختن هر رایی به صندوق مانند تیری در قلب سیا و سیاه دشمنان و وطنفروشان است.
  • ابی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    10 7
    سرطان اصلاحات....
  • FR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    3 8
    در این میان « مجمع روحانیون مبارز » چه اسم بی مسمایی ست ! مبارزه به نفع ضد روحانیت اسلامی !
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    8 3
    اصلاح‌طلبان از همه پدر سوخته تر و نون به نرخ روز خور ترند!
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    7 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام بر همشهری خوب و عزیزم جناب آقای انبار لوئی و با تشکر از ایشان ، عرض می کنم : نا سزا گوئی و زشتی در بیان __ کار نا بخرد بود اینست عیان __ عاقلان جذاب و شیرین حرف زنند __ جاهلان را درک و فهم نیست ، جان کنند __ مؤمنان چون صاحب عقلند و دین __ کی گریزند از بیانات رکین __
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    5 4
    کم کاری قوه قضاییه اصلاح طلبان خائن رو پر رو کرده
    • حامد پلاس IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      اگه شعور میداشتی و آمار دستت بود باید میدونستی که اصلاح طلبان از ریز تا درشت همه طعم حبس و حصر و ممنوعیت و محدویت و هزار عنوان دیگه مجرمانه رو چشیدن اما اگه میبینی دارن مواضعشون رو بیان میکنن دیکه باید به ناتوانی خودتون در خفه کردن صدای مخالف و منتقد اعتراف بکنی مشروط به اینکه مردی و شرافتی باشه که واقعیت رو انکار نکنی
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    تحریم انتخابات یعنی پشت مردم رو خالی کردن. کمک به دشمنان ایران درحمله و تهاجم و تضعیف ایران. اینم یعنی خیانت به تمام معنی و نامردی.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    اگر در میدان جنگ قطب نما از دستتان گم شد و راه گم کردید بیبینید دشمن کدام سمت را میکوبد آنجا دقیقا زمین خودی است و با توجه به ،،،،، آخه عموجون اون طرفیای شمام همین حرفو بشما میزنن میگن شما دشمنشون هستین اینه که باس راهشونو از شما جدا کنن خب حالا حواستونو جم کنین دیگه حرفی نزنین بضرر خودتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس