کد خبر 1578370
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

به گزارش مشرق،کانال بصیرت در ایتا در مطلبی به ده شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که برگرفته از کتاب شریف نهج البلاغه پرداخته است:

  1. ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی (نامه ۴۵)
  2. محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. (نامه ۴۱)
  3. عدم همراهی و به کار گیری دنیا طلبان(نامه ۳۹)
  4. عقب نشینی نکردن در برابر دشمن(نامه ۳۸)
  5. به نظرات مردم اعتنا داشته باشد(نامه ۵۳)
  6. به اقشار ضعیف توجه داشته و در صدد کاهش گرفتاری های مردم (نامه ۵۳)
  7. کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد(نامه ۵۳)
  8. تلاش برای از بین بردن فساد(نامه ۵۳)
  9. سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح(نامه ۵۳) «وَ اتَّهِمْ فِی ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ؛ و به دشمن خوش بین مباش»
  10. نظارت بر زیر دستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم(نامه ۵۳)

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    همه این صفات بصورت یکجا از فضایل است!!!
  • DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    وقتی نماینده مجلس جدید انتخاب شدند ، لازمه در جلو دوربین ها و رسانه مقابل ملت ایران به دو کتاب 1. قران 2. نهج البلاغه قسم بخورن در تحقق حق و بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی و مرام علوی تک تک ایرانیان به مفاد این دو کتاب بعنوان حاکمان مسلمان و شیعیان علوی مو به مو با تمام جدیت در تدوین قوانین و نظارت بر اجراء قوانین عمل کنند و عدالت گستر باشند. قسم بخورن که هرماه به مردم محل انتخاتی خود گزارش کار و بیلان ارائه کنند که چه کردند. هرنماینده در شهرش میتونه برای شکل گیری قوانین خردمندانه دربه کرسی نشاندن منافع ملی یک تیم مشاورین حرفه ایی ، متخصص ،امین مردم و مومن داشته باشه. لازمه برای نمایندگان مجلس یک دوره آموزشی نهج البلاغه شناسی از طرف قوه قضائیه با خطوط قرمز وظایف حاکمان در تحقق عدالت علوی حتما درکنار کارشون گذاشته بشه تا با ترک فعل نتونن از تیررس شاهین قوه قضائیه بدور باشن . مجلس فعلی میتونه قانونی در راستای دادگاهی کردن و اخراج نمایندگانی که ترک فعل میکنند و خلاف منافع ملی سیاست داخلی و سیاست خارجی رفتار میکنند تصویب بفرمایند. با این کلاس نهج البلاغه شناسی اتمام حجتی است که هیچ نماینده ای فردا نگه من نشنیدیم ، ندیدیم ، نخوندیم و نمی دانسیتم علی (ع) چی به ما امر کرده!
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    یکی از وظایف کل نمایندگان مجلس که امیدواریم دراین مجلس مبارک تحقق پیدا کنه ، تصویب قوانین روشن برای دست چینی نخبگان دانشگاهی ومردمی و تربیت ویژه انها برای کادرسازی یعنی مدیران حکمرانی جوان طبق ارزشهای عدالت گستری علوی و قرانی در هر دهه است.
  • دیبی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تمام کاندیداها دقیقا همه ی این ویژگی ها را دارند و در این 45 سال بعد از انقلاب همه مسئولین مملکت این ویژگی ها را داشته اند من حتما و قطعا رای می دهم
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    امروز خبر توقف چند مدل ماشین و افزایش قیمت از سال جدید منتشر شد از کی ؟ از ایرانخودرو و بورس زیر نظر علی آبادی و خاندوزی ؟ اینکه چرا نزدیک انتخابات عده ای سعی دارند همه چی بد ( البته واقعیت و هدف اصلی میگن دروغ نمیگن ) بماند بعد شما میای کلام امیر المونین برا کی منتشر میکنی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس