قتل

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن و شوهر سرایدار به جرم قتل زن صاحب خانه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: پرونده‌ای با موضوع مرگ مشکوک زن ۶۵ ساله به کارآگاهان این پلیس اعلام و تیمی از مأموران بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت: خلاصه پرونده نشان از این داشت، اول بهمن امسال پسر متوفی با هدف دیدن مادرش به درب خانه مادر ۶۵ ساله‌اش می‌رود ولی هرچه در می‌زند، مادرش جواب نمی‌دهد و به همین دلیل این مرد به غیبت بی‌خبر مادر خود مشکوک شده و با کلیدی که داشت، داخل خانه رفت و ناگهان با جسد مادرش که نزدیک در ورودی آپارتمان افتاده، رو به رو می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: خانواده زن فوت‌شده گمان کردند مادرشان بر اثر سکته قلبی از دنیا رفته است. به همین دلیل جسد را برای مراحل قانونی و تشریفات معمول به بهشت زهرا بردند تا مراسم کفن و دفن انجام شود. در حالی که قرار بود تشریفات قانونی انجام شود، پسری که جسد مادرش را پیدا کرده بود به خانه او بازمی گردد تا مدارک مادرش را بردارد. در این هنگام متوجه مفقودی طلاها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و مفقود شدن دو کارت عابر بانک که می‌دانست ۳۵ میلیون تومان پول در آنها دارد و برای روز مبادا کنار گذاشته بود، می‌شود.

سردار گودرزی ادامه داد: بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند و تحقیق از همسایه‌ها را آغاز کردند. تعدادی از همسایه‌ها اظهار کردند زوج سرایدار را که هر دو جوان هستند، ساعت چهار صبح دیده‌اند که دو کوله‌پشتی در دست دارند و هراسان سوار خودرویی شدند که به نظر می‌رسید تاکسی اینترنتی است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: این گفته‌های همسایه‌ها در مورد همزمانی ناپدید شدن زوج سرایدار و پیدا شدن جسد زن ۶۵ ساله، احتمال ارتباط دو موضوع را به ذهن کارآگاهان متبادر کرد. ادامه تحقیقات احتمال به قتل رسیدن زن از سوی سرایدار و همسرش را تقویت کرد و در نهایت کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که زوج فراری مرتکب قتل شده‌اند. بنابراین آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی افزود: تحقیقات جنایی کارآگاهان اداره دهم حکایت از آن داشت که زوج سرایدار با تاکسی اینترنتی به رباط‌کریم رفته‌اند. بنابراین تحقیقات برای یافتن این زوج در این محدوده آغاز شد و در نهایت در خانه‌ای اجاره‌ای در حوالی شهرستان " رباط‌کریم" شناسایی و بازداشت شدند.

سردار گودرزی گفت: ۲ مظنون به دخالت در مرگ زن ۶۵ ساله و سرقت اموالش اعتراف کردند. مرد سرایدار گفت، سه سال قبل با همسرم آشنا شدم و ازدواج موقت کردیم. بعد به آن ساختمان رفتیم و آنجا محل کار و زندگی ما بود. در این مدت با کسی اختلاف و درگیری نداشتیم. مقتول در آن ساختمان چند واحد داشت و من هر ماه کرایه واحدهایی را که اجاره داده بود برایش جمع می‌کردم و به او می‌دادم؛ شب قبل از حادثه مقتول برای شرکت در عروسی یکی از اقوامش به شهرستان رفته بود. از آنجا که موعد پرداخت کرایه خانه‌ها بود، من اجاره‌ها را گرفتم و مجموع آنها ۳۵ میلیون تومان شد. پول‌ها را جمع کردم و نگه داشتم تا آن زن بیاید و به او بدهم، از طرفی از آنجا که همسرم پا به ماه بود و ۱۵ روز مانده بود فرزندمان به دنیا بیاید وسوسه شدم.

وی بیان داشت: همچنین وی اعلام کرد که ساعت یک و نیم صبح زن صاحب‌خانه از سفر برگشت و من را صدا کرد و خواست پول‌هایش را برایش ببرم. وقتی به داخل خانه‌اش رفتم کیسه پول‌هایی را که جمع کرده بودم به او دادم، اما او گفت باید ۴۵ میلیون تومان می‌دادم نه ۳۵ میلیون تومان. به من تهمت زد و گفت حتماً بخشی از پول را برای خودم برداشته‌ام. در حالی که این‌طور نبود. گفتم می‌روم فاکتورها و رسید پول‌هایی را که گرفته‌ام بیاورم. هنگامی که داشتم از خانه مقتول بیرون می‌رفتم متوجه شدم او با زنم دعوا می‌کند و او را که باردار بود هل داد. زنم به دیوار خورد و حالش بد شد. به همین خاطر عصبانی شدم و از او پرسیدم چرا زنم را هل داده؟ من هم او را هل دادم و کف اتاق افتاد، بعد هم با دستانم گلویش را گرفتم و خفه‌اش کردم. بعد از ترسم النگو، گردنبند و هرچه طلا داشت که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌شد برداشتم، دو کارت بانکی هم پیدا کردم و برداشتم چون از قبل با آن کارت‌ها برایش خرید کرده بودم رمزهایش را می‌دانستم و ۳۵ میلیون تومان پول کرایه را هم در کوله‌پشتی ریختم و فرار کردیم و به رباط‌کریم رفتیم.

سردار گودرزی ادامه داد: مرد سرایدار گفت چند ساعت با همان حال بد زنم در خیابان بودیم که دوستم آمد و زنم را دکتر بردیم که در آنجا گفتند بچه سقط شده است. طلاها را در شهریار، رباط‌کریم و کرج به طلافروش‌ها فروختیم.می‌ترسیدیم به شهرستان خودمان برویم و در همان رباط‌کریم با پول‌های سرقتی و مبالغی که با فروش طلاهای سرقتی گرفته بودیم خانه‌ای اجاره کردم و اثاثیه گرفتم تا زندگی کنیم؛ اما پلیس ردمان را زد و بازداشت شدیم. مقتول باعث شد همسرم بدحال شود و فرزندمان را از دست بدهیم.

این مقام ارشد انتظامی در پایان تصریح کرد: متهمان پس از اعترافات اولیه برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (امور جنایی) معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زنده باد ایران عزیز IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    17 1
    عاقبت دلسوزی. بمحض احراز قتل باید قاتلین قصاص بشن
  • حسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    20 1
    بیچاره مقتول.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    8 45
    قضاوت کردن مشکل است.
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      6 2
      طرف قتل کرده ،قضاوت مشکله ،توهم چطور
  • حنید IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    6 4
    افغاني نبوده؟!
    • ع IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      بوده
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    4 2
    تو هنوز بچت سقط نشده بود که صاحبخونه رو کشتی. معلوم نیست بچه قاتلی مثل تو چی می خواسته بشه بهتر که سقط شد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    6 6
    افاغنه قاتل
    • محمد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      2 0
      الان کجای این خبر نوشته قاتل افغانی است
  • US ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    10 1
    تقصیر فضای مجازی و خصوصا اینستا و تلگرامو اون ماهواره منحوطه
  • مجتبی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    11 0
    این قاتلها چه داستانهای مظلومانه وقشنگی برای تبرئه خودشون سرهم میکنند ،درواقع ازمدتها قبل نقشه قتل پیرزن بدبخت را کشیده بودن
  • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    7 1
    بازم افغانی‌ها، خدایا ما کی راحت میشیم از دست اینها،حکومت ما هم بفکر مردم وکشور ایران در مقابل اتباع افغانی نبست به کجا شکایت ببريم، بااین اوضاع افغانی‌ها ایران رو به نابودی است.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    7 3
    هر کسی مسئول زندگی خودش و مال و اموال خودش است اما 65 ساله بودی و اون همه خانه و اجاره خانه و طلا و ... را برای چی می خواستی ؟ 1 زن تنهای مسن , ماهی 40 50 میلیون تومان به بالا برای چی می خواد ؟ حرص زدن برای مال دنیا تا کجا ؟ خب اگر همان خانه ها را به نصف قیمت رهن و اجاره به دختر پسرهای تازه متاهل شده مشکل مالی دار که توسط مسجدی جای معتبری معرفی می شدند می دادی که همین دختر پسرها , دورت می گشتن همین ها بهت می رسیدن همین کاراتو می کردن بهت مامان می گفتن هم دنیاتو بهتر می ساختی زنده هم می موندی هم آخرتو آباد می کردی ترکیب حرص زدن برای مال دنیا و اعتماد کردن بی خود , شده این و از این موارد زیاد داریم پیرزن پیرمردهایی که میلیاردها میلیارد ثروت دارند تنها هم هستند و بهترین گزینه ها برا دزدها و اشرار . خب به 4 تا جوان سالم و اهل خانواده و تایید شده کمک بدین چی می شه ؟
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 2
      مگه ندیدی اون دختر ۷ ساله رو که زن نازای همسایه کشتش؟اون پدربزرگش خونه هاش رو به زوج های جوان ارزان اجاره میداد. باید پیشونیت سفید باشه وگرنه ...
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    میگن آدم دروغگو فراموش کار است اگه بهت اطمینان داشت ورمز کارت‌ها رو بهتون داده پس این داستان که واسه اجاره باهاتون دعوا کرد چیه بعد هم مبلغ اجاره ثابت مگه میشه بالا وپایین بشه
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    3 1
    مگه میشه آدم حساب پول اجاره خونه هاشو نداشته باشه؟ ۳۵ میلیون رو بگه ۴۵ میلیون؟ اصلا مگه نرفته بود پول اجاره رو بده، زنش اونجا چیکار میکرد که با صاحب خونه درگیر شده؟دروغ میگه مرتیکه ی قاتل، یک صبح رفتن در خونه ی پیرزنه دوتایی خفش کردن، جای کارتها و طلاها رو هم بلد بوده، از قبل تو رباط کریم خونه اجاره کرده بوده بره مخفی بشه، بچه ی سقط شده هم چاخانه بچه به اون بزرگی سقط نمیشه بدنیا میاد..
  • 0312 IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    بچه 9 ماهه اگر سقط بشه داخل بدن مادر باید عمل بشود
  • احمد IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    واقعا به چه دلیل یا دلایلی افغانی بودن اینها را کتمان می کنی؟
  • احمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    بدون هیچ شک و تردیدی این زن و شوهر سرایدار قاتل، از مغول تباران افغان بوده اند. فقط نمی دانم چرا مشرق حقیقت را پنهان می کند.
  • ... IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    دلم برای مردمم میسوزد... نکنه با این همه سختی قراره جهنمم بریم! به جهنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس