کد خبر 1579261
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کاهش آمار زادوولد در ژاپن رکورد زد/ توکیو پیرِ پیرِ پیر می‌شود!

آمار زاد و ولد در ژاپن با کاهش در هشتمین سال متوالی، در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح رسید.

به گزارش مشرق، نرخ زاد و ولد در ژاپن در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح رسید و زنگ خطر برای این کشور شرق آسیا را بلندتر از قبل به صدا درآورد.

براساس آمار، شمار موالید در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۵.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به ۷۵۸ هزار و ۶۳۱ مورد رسید و نرخ ازدواج نیز با کاهش ۵.۹ درصدی به ۴۸۹ هزار و ۲۸۱ فقره تنزل یافت. این نخستین بار در ۹۰ سال اخیر است که نرخ ازدواج در ژاپن به زیر ۵۰۰ هزار مورد می‌رسد.

یوشیماسا هایاشی، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در واکنش به این آمار گفت: دولت برای مقابله با این نرخ کاهشی تدابیری بی‌سابقه اتخاذ خواهد کرد که از جمله آن می‌توان به گسترش مهدهای کودک و افزایش دستمزد کارگران و کارمندان جوان‌تر اشاره کرد.

وی تاکید کرد: کاهش نرخ زاد و ولد، در شرایطی بحرانی است. ۶ سال آتی یا به عبارت دیگر تا سال ۲۰۳۰ و زمانی که تعداد افراد جوان جامعه به سرعت کاهش خواهد یافت، آخرین فرصت ما برای معکوس کردن این چرخه خواهد بود.

براساس برآورد موسسه ملی مطالعات جمعیتی و تامین اجتماعی ژاپن، این کشور در حال حاضر حدود ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۷۰ با کاهش ۳۰ درصدی به ۸۷ میلیون نفر برسد به طوری که از هر ۱۰ نفر یک فرد ۶۵ سال یا بیشتر خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 3
    هوشمند ترین مردمان جهان ژاپنیها هستند چونکه ‌پیشبینی تعامل انسان با هوش مصنوعی وپیشرفتهای بشر در تمامی علوم ومخصوصا علم ژنتیک وتعامل مغز انسان با هوش مصنوعی را. درک کرده اند وتا پنجاه سال اینده زادو ولد در جهان کنترل وگزینشی میشود ویک جهش در نسل بشر پدید می اید وانسانهای کنونی بمانند انسانهای نخستین ‌بدوی با یگانی میشوند ؟ وشاید در اینده نچندان دور زمین به مرکز جهان از لحاظ کنترل و تعغییر قرار میگیرد ؟
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      فیلم های هالیوودی زیاد میبینیا یه برق قطع بشه همه این پیشرفت ها میرن رو هوا
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      شیطونک بی مغز اراجیف نباف که ژاپنی ها نه هوشمندترین که از کودن ترین انسانها هستند و از زمانی که یانکی ها ژاپن را اشغال کردند این ملت سختکوش را بدتر از خودشان به راه هرزه گی و بی حیایی و بی هویتی کشاندند که نه با انسان که با عروسکهای سیلیکونی ازدواج و با آدم های اجاره ای نیازهای عاطفی خانوادگی را مثلا رفع میکنند
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      اگر مردم ژاپن هوشمند بودند فرهنگ فاسد غربی را به فرهنگ غنی خود ترجیح نمی دادند. خود را بردگی امریکا رها میکردند و کاپیتالاسیون را در کشور خود اجرا نمیکردند و فریب امریکا را نمیخوردند .
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      زمین در کل جهان اندازه سر سوزن هم نمیشود . اینکه فقط رفاه باعث افزایش زاد و ولد میشود کاملا اشتباه است از گذشته هم پولدارها فرزندان کمتری نسبت به افراد معمولی جامعه داشته اند . کسانی که حاضرند وقت خود را وقف فرزند کنند بیشتر فرزند می آورند و کسانی که بخواهند این وقت را با فضای مجازی و اموری از این دست تقسیم کنند کمتر فرزند آوری میکنند .
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      1 0
      آره یکی تو باهوشی و یکی هم ژاپنی هاااااااااخخخخخخخخخخخخخ
  • DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    دین گریزی و دور ریختن فرهنگ باستانی باعث و بانی ترک ازدواج و....
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 0
    بندگان خدا همش باید کار کنن وقت نگهداری از بچه ندارن که بلایی که سر ما هم با این تورم افسار گسیخته میاد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    تازه دارن سرعقل میان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس