کد خبر 1579276
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
قطر: هنوز توافقی در مذاکرات آتش‌بس حاصل نشده است

سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به روند مذاکرات گفت که هنوز توافقی در خصوص آتش‌بس حاصل نشده است.

به گزارش مشرق، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر نسبت به مذاکرات جاری بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در خصوص آتش‌بس و تبادل اسرا ابراز خوشبینی کرده و گفت که تلاش‌ها در تمامی سطوح از طریق میانجی گری بین دو طرف ادامه دارد و تحولات زیادی در این چارچوب انجام شده است.

وی در عین حال تاکید کرد که هنوز گشایشی که بتوان آن را اعلام کرد به وجود نیامده است و توافقی در خصوص آتش‌بس در غزه حاصل نشده است. الانصاری گفت که در خصوص اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پیش‌بینی اعلام آتش‌بس تا قبل از دوشنبه آینده نظری ندارد.

این مقام قطری ادامه داد که ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه کاهش پیدا کرده و جامعه جهانی باید با جدیت بیشتری وارد عمل شود. در حال حاضر ۳۰۰ هزار فلسطینی بدون هرگونه غذا یا ملزومات مربوط به زندگی انسانی در غزه هستند که این یک فاجعه به شمار می‌رود. این در حالی است که فشار واقعی از سوی جامعه جهانی برای وارد کردن کمک‌های انسانی به غزه صورت نمی‌گیرد.

الانصاری ایجاد ارتباط بین مذاکرات آتش بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان کرد که غزه در یک بحران بی سابقه و فاجعه واقعی انسانی به سر می‌برد و ما امیدوار هستیم که آتش بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن حاصل شود. این مقام قطری افزود که ما باید بتوانیم قبل از رسیدن به ماه مبارک رمضان به آتش‌بس دست پیدا کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس