آمریکا پیامدها و خطرهای اعزام نیروهای ناتو به اوکراین را می‌داند

سفیر روسیه در واشنگتن تأکید کرد که واشنگتن حتما نسبت به پیامدها و عواقب اعزام نیروهای ناتو به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه آگاه است.

به گزارش مشرق، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد آمریکا نمی تواند عواقب و پیامدهای اعزام نیروهای نظامی متحدانش به اوکراین را درک نکند.

آنتونوف در بیانیه‌های مطبوعاتی خود در واکنش به گزارش منتشر شده از سوی ارتش آمریکا که در آن روسیه را «دشمن» آمریکا توصیف کرده گفت: واضح است که این توصیف‌ها در چارچوب جنگ ترکیبی که غرب علیه ما به راه انداخته است، تحریک آمیز است. اظهارات ارتش ایالات متحده می تواند منجر به عواقب بسیار منفی شود.»

وی افزود: این امر این اقدام متحدان واشنگتن را تأیید می‌کند که اکنون درباره اعزام نیروهای مسلح خود به اوکراین صحبت می کنند که قبلاً غیرقابل تصور بود. آمریکایی ها نمی توانند خطرات این تحولات را درک نکنند.

این دیپلمات ارشد دولت روسیه در ادامه تأکید کرد که «پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با توجه به مسئولیت ویژه ای که روسیه و ایالات متحده برای دستیابی به ثبات راهبردی بر دوش دارند، باید اصول سیاست بین الملل را به خاطر می آورد و بازگشت به اصل تقسیم ناپذیری امنیت تنها راه جلوگیری از درگیری است.»

«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان دیروز سه‌شنبه گفت نه کشورهای ناتو و نه کشورهای اتحادیه اروپا نیروی زمینی خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

پیش از این نیز، دبیر کل ناتو احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین از سوی کشورهای این ائتلاف را رد کرده بود. دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز سه‌شنبه گزارش‌ها مبنی بر اینکه ناتو قصد اعزام پرسنل نظامی به اوکراین را دارد، را رد کرد. دبیر کل ناتو در در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ناتو به شکل بی سابقه‌ای از اوکراین حمایت می‌کند. ما این کار را از سال ۲۰۱۴ انجام داده ایم و پس از حمله (روسیه)، آن را افزایش داده ایم. اما هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای رزمی ناتو به اوکراین مطرح نیست.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم تأکید کرده بود که رهبران اروپایی درباره امکان اعزام نیروهای نظامی به اوکراین گفت‌وگو کردند، اما هنوز اجماعی وجود ندارد.

ساعاتی پیش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه نه یک احتمال که اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

همچنین وزرای اتحادیه اروپا از تصویب سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه خبر دادند که در چارچوب آن اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی اعمال شد.

در بیانیه‌ای که از سوی شورا منتشر شده، آمده است: «شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۰۶ فرد و ۸۸ نهاد دیگر که مسئولیت اقداماتی را که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند، اعمال کند».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    سفارت تروریستای روسی تو ایران و امریکا رو باید تخته کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس