نیویورک‌پست: «آرون بوشنل» از مداخله مستقیم ارتش آمریکا در جنگ غزه خبر داده بود

نیویورک‌پست به نقل از یکی از دوستان افسر آمریکایی معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه که چندی پیش خودسوزی کرد، نوشت: این نظامی پیش از اقدام به خودسوزی از دخالت نظامی مستقیم واشنگتن در جنگ خبر داده بود.

به گزارش مشرق، تارنمای این روزنامه آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که یکی از دوستان آرون بوشنل (Aaron Bushnell) که به تازگی در برابر سفارت [رژیم] اسرائیل در آمریکا خودسوزی کرده و جان باخت، در یک تماس تلفنی با نیویورک‌پست افشا کرد که بوشنل ساعاتی پیش از خودکشی با وی تماس گرفته و اعلام کرده بود که اطلاعات فوق سری از نبرد نیروهای آمریکایی در تونل های غزه را در اختیار دارد.

دوست بوشنل که نیویورک پست هویت وی را برملا نکرده است، گفت: شغل بوشنل مرتبط با پردازش داده های اطلاعاتی بود که برخی از آنها به درگیری اسرائیل و غزه مربوط می شد.

وی افزود: یکی از چیزهایی که بوشنل به من گفت آن است که مداخله ارتش آمریکا در نسل کشی جاری در فلسطین یکی از موارد مورد بررسی وی بوده است.

دوست بوشنل با ابراز شگفتی از این افشاگری گفت که وی هرگز از مجوز امنیتی خود تخطی نکرده و اطلاعات طبقه بندی شده را فاش نکرده بود.

وی افزود: او چهار سال می شد که مجوز امنیتی دریافت کرده بود. این نخستین بار بود که شیوه نامه ها را زیر پا گذاشته و اطلاعاتی را که نباید فاش می کرد، در اختیار من قرار می داد.

رسانه های آمریکایی ۶ اسفند خبر دادند که یک افسر پیشین نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنایت و نسل ‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد.

این افسر سابق آمریکایی فریاد می ‌زد: من در نسل ‌کشی علیه ملت فلسطین شریک نخواهم بود، فلسطین را آزاد کنید.

وی قبل از اینکه اقدام به خودسوزی کند، گفته بود: خودسوزی امری هولناک است اما نه به اندازه جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد.

بوشنل ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت.

یازدهم آذر امسال نیز پلیس شهر آتلانتای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فردی در یک اقدام اعتراضی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا در ایالت جورجیا خودسوزی کرد.

این بیانیه افزود: درحالیکه نگهبان امنیتی این ساختمان متوجه شد فرد مورد نظر قصد خودسوزی دارد، تلاش کرد تا از این اقدام او جلوگیری کند اما نگهبان و معترض هر دو دچار سوختگی شده و در بیمارستان بستری شدند که متأسفانه فرد معترض در وضعیت وخیمی قرار دارد.

در ادامه بیانیه پلیس آتلانتا بدون اشاره به مشخصات فرد معترض، آمده است: این حادثه احتمالاً یک اقدام شدید اعتراضی سیاسی به عملکرد اسرائیل در غزه بوده، چرا که پرچم فلسطین نیز در محل کشف شده است.

دیشب و در جریان برگزاری انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت میشیگان، ده ها هزار تن با نادیده گرفتن جو بایدن و رای به "غیر متعهد" اعتراض خود را به سیاست های واشنگتن در قبال بحران غزه اعلام کردند.

یافته های نظرسنجی های اخیر نیز نشان می دهد که اکثریت شرکت کنندگان از نحوه مدیریت جنگ غزه رضایت ندارند و خواهان فشار بیشتر دولت بایدن به تل آویو برای کاهش تعداد قربانیان حملات به نوار غزه هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    17 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس
  • حمیدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    خنده دار است وقتی دنیا داره بامقاومت میجنگه ومامعلوم نیست منتظر چه هستیم حزب الله که بازوی اصلی محور مقاومت است منتظر چیست بعضیا میگن کاش درزمان امام حسین ما درکربلا بودیم وبه اهل بیت پیامبر یاری میرساندیم قدس باکربلا فرقی نمیکند نسل کشی علنی شده ویزیدیان ازهرسو به فلسطین هجوم آوردن حسبی الله ونعمل الوکیل
  • US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    گفتم اسرائیل بدون اجازه آمریکا نمی تواند نسل کشی کند،
  • Puyamotlaq IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب مرگ بر صهیونیست اشغالگر قدس شریف . مرگ بر صهیونیست جهانی مردم فریب .
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    هرکسی نمی تواند در جنایات صهیونیست های وقیح شریک باشد باید خیلی بی وجدان باشی واز رده ی انسانیت خارج باشی وخیلی قسی القلب وسنگدل وبی رحم و وحشی صفت باشی که بدانی بچه می کشند نوزادمی کشند کودکان را می کشندودرسهم جنایات جانیان آدمکش مشارکت کنی
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    5 0
    درود بر روح این آزاده ی مسیحی ،روحش شاد و وغرق در رحمت الهی هیچ وقت فکر نمی کردم یک آمریکایی چنین روحیه ی لطیف وباوجدانی داشته باشد .همیشه به آمریکایی ها به چشم یک خونخوار تروریست نگاه می کردم .آزادگی و وجدان ملیت نمی شناسد .یک سرباز آمریکایی هم می تواند برای انسانهای مظلوم اشک بریزد وحتی خودش را آتش بزند تاشریک جرم قصابان جلاد صهیونیست کودک کش نشود
  • مرگ بر جنایتکاران و بچه کشها IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    بوشنل جان نیازی به خود سوزیت نبود چون دست آمریکا خیلی وقته که پیش جهانیان رو شده فقط عده ای به دلیل منافعشان سکوت کرده اند و اینکه نکنه تو هم از عذاب وجدان این کارو کردی چون تو هم هر چی باشه یه سرباز آمریکایی بودی و شاید یه کارایی رو انجام دادی و پشیمانی غریبانت رو گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس