اظهارات مداخله جویانه آمریکا درباره انتخابات مجلس در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران «آزاد و منصفانه» نیست.

به گزارش مشرق، متیو (مت) میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت مدعی شد: «من انتظار ندارم و گمان می کنم که تعداد زیادی از مردم ایران انتظار ندارند که این انتخابات، آزاد و منصفانه باشد.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: «همانطور که می‌دانید، هزاران نامزد قبلا در فرآیند غیرشفاف رد صلاحیت شده‌اند و جهان از مدت ها قبل می داند که نظام سیاسی ایران دارای سیستم اجرایی، انتخاباتی و قضایی غیردمکراتیک و غیرشفاف است.»

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: فرآیند اخذ رای برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ماه آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    5 0
    شما هم مداخله کنید. بدبختی اینجاست فقط میشینید نگاه می کنید. انتخاباتشون رو زیر سوال ببرید. بگید فقط جمهوری خواه و دموکرات بقیه کشک هستند. انتخاباتتون نمایشیه و ...
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      4 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره
    • DE ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      2 0
      دو تا کاندید سالمند قراضه بایدن لق لقو و لرزان! و خرفت! و ترامپ خودشیفته! دیگه افتخار نداره! این بدبخت ها برن به همین ها بنازند!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    این احمق سخنگوی آمریکا وقتی حرفهای مخالف ایران می زند ودفاع ازحقوق بشر وآرای غیردمکراتیک سر می دهد چرا نگاهی به غزه نمی کند که واقعیت نسل کشی آنجا حرفی بزند پیش قاضی وملغ بازی درمورد این تبهکاران قرن واقعیت دارد
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    شیاطین و ابلیس ها و اهریمن ها امروز دارند میلرزند. بلرزید و بمیرید! مردم ایران با تجلی اراده قوی شون امروز شما رو بدبخت و ذلیل و بیچاره خواهند کرد. با تشکیل مجلس پرعظمت و قوی هزاران خار تو چشم شما اهریمنان ایران زمین خواهند کرد.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    یکی نیست به این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بگه آخه شما کلنگیا با اون کاندیداهای در پیتی تون که یکیشون ده تا پرونده قضایی تو دادگاه داره و اون یکی با درو دیوار دست میده برای ما حرف مفت نزنین ، باریکلا!! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    2 0
    یه پیرمرد رو رفتین از سرای سالمندان بنده خدارو عاصی کردین گذاشتین راس بعد پشت پرده لابی صهیونیستی اداره میکنه مملکت تون رو .شما حرفی از دموکراسی نزین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس