برگزیدگان مردم در ۲ حوزه انتخابیه استان سمنان مشخص شدند

برگزیدگان شهروندان استان سمنان در ۲ حوزه انتخابیه دامغان و همچنین گرمسار و آرادان مشخص شدند. 

به گزارش مشرق، پس از شمارش آراء مردم در انتخابات روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ «علی اکبر علیزاده برمی» برگزیده حوزه انتخابیه دامغان شد.

برگزیدگان مردم در ۲ حوزه انتخابیه استان سمنان مشخص شدند

علیزاده با کسب ۱۱ هزار و ۱۴۷ رای از مجموع آرای صحیح ۳۵ هزار ۲۷۲ رای نماینده منتخب مردم دامغان شد.

در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز «یاسر عربی» با کسب ۱۷ هزار و ۶۸۱ رای از مجموع ۳۰ هزار و ۹۷۷ رای ماخوذه منتخب مردم غرب استان سمنان شد.

برگزیدگان مردم در ۲ حوزه انتخابیه استان سمنان مشخص شدند

انتخابات دیروز یازدهم اسفند ۱۴۰۲ با شکوه حضور مردم در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان همراه بود به طوری که فرایند رای گیری از مردم تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

استان سمنان چهار حوزه انتخابیه شامل سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، دامغان و گرمسار و آرادان دارد. به این ترتیب دیار دارالمرحمه دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و همچنین یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن بودند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر بودند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار محسوب می شد.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس