کد خبر 1580696
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
خبر مهم برای دانش‌آموزان سال آخر ؛ امکان استفاده از تک‌ماده ۲ برابر شد | جزئیات نحوه استفاده از تک‌ماده با مصوبه جدید

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش جزئیات مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش را درخصوص افزایش تعداد دروس نهایی برای استفاده از تک‌ماده و نحوه بهره‌مندی دانش‌آموزان از این مصوبه بیان کرد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش برای موافقت با «حذف شرط ۲ عنوان درس نهایی و ۲ عنوان درس غیر نهایی از آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری» اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای ۴ عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره» استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین‌نامه آموزشی گذشته، در صورتی که دانش‌آموزی ۲ عنوان درس «نهایی» و ۲ درس «غیرنهایی» را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره فارغ‌التحصیل شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد ۲ عنوان درس «غیر نهایی» هم «نهایی» منظور شود. بدین ترتیب، با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

بنابر اظهارات کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در امتحانات خردادماه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این بند صرفا برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان است، افزود: بنابراین پایه دوازدهمی‌ها و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بزرگسالان، از راه دور و داوطلب آزاد می‌توانند از سال تحصیلی فعلی از این تبصره استفاده کنند.

کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با درخواست معاونت آموزش متوسطه مبنی بر حذف شرط ۲ عنوان درس نهایی و ۲ عنوان درس غیرنهایی از مفاد تبصره ۱ ماده ۸۲ آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و تبصره ۱ ماده ۶۶ آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور موافقت کرد.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت ۲ هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    2 1
    میگم چطوره برای همه دروس تک ماده بذارین؟!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      اينها دلشون برا بچه ها نسوخته! امتحان نهايي سال قبل انقدر سخت و غير متعارف بود كه خيل عظيمي از دانش اموزان هنوز موفق به اخذ ديپلم نشدند!!!
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 1
      تک ماده هم نذارن مثل دانشگاه آزاد فله ای نمره میدن و روانه جامعه میکنن
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    یک اقدام خیلی مناسب و عالی برای اینکه دانش آموز نمرات بالا کسب کنند. چاپ کتب راهنمای درسی هر پایه تحصیلی با توضیحات روان مفیده. اولویت در 1. رشته ریاضیات ، 2.رشته 3.زبان انگلیسی ، 4.رشته دستور قواعد عربی ،5. رشته شیمی ، 6.رشته فیزیک هستش. هر دانش آموزی که مشکل درسی داشته باشه با خرید کتاب راهنمای مورد نیاز از مدرسه میتونه مستقل مشکل درسی اش رو حل کنه. این مشکل در مدارس تحصیل دانش اموزان رو تهدید میکنه. زیرا یک دسته از معلمان نمی تونن خوب درس بدن. متاسفانه ناظر و بازرس درسی جدی برای ایندسته معلمان کم کار یا بی استعداد و ناتوان وجود نداره. وگرنه معدل 10 چه معنی داره؟ والدین نیز بعلت مشغلات و مشکلات زندگی یا ناتوانی درسی قادر کمک به فرزندانشون نیستند!
  • نرگس IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    الان چیشد باهاش موافقت شد یان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس