کد خبر 1581543
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
گروسی: پیشرفتی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی با ایران حاصل نشده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی موسوم به بیانیه ۴ مارس، متوقف شده است.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی با ایراد سخنانی در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام ادعا کرد: من به طور جدی نگران هستم که ایران به طور یکجانبه اجرای بیانیه مشترک (۴ مارس) را متوقف کرده است.

وی ادعا کرد که این مساله درباره پایبندی ایران به توافقات صورت گرفته برای حل وفصل مسائل پادمانی، «شک و تردید» ایجاد می کند.

گفتنی است که ادعاهای پادمانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ریشه در اسناد جعلی رژیم صهیونیستی دارد که با هدف امنیتی سازی پرونده هسته‌ای ایران، در اختیار رسانه‌ها و مقامات آژانس قرار می‌گیرد. آنچنان که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهار سال پیش و در پی خروج آمریکا از برجام ادعای کشف آثار اتمی در مکان‌های اعلام نشده در ایران را مطرح کرد و ماجرا توسط رسانه‌ها دامن زده شد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده همواره تاکید کرده است که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست؛ با این حال اسفند سال گذشته در جریان سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران، به صورت داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان این سازمان، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد.

در پی این توافق جلساتی در سطح کارشناسی برگزار شد و با تعاملات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون، چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CH ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    1 0
    موش کثیف طبق معمول نگران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس