حمله پهپادی اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه در بلگورود+ فیلم

رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش اوکراین با حمله پهپادی تأسیسات نفتی این کشور در منطقه «بلگورود» هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین امروز سه‌شنبه با حمله پهپادی مخازن و تأسیسات نفتی روسیه در منطقه بلگورود را هدف قرار داد.

رسانه‌های روسی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد این تأسیسات در حال سوختن است.

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیشب ارتش اوکراین «قصد داشت با حمله پهپادی یک حمله تروریستی دیگر در بلگورود» در خاک روسیه انجام دهد، اما پدافند هوایی ارتش روسیه آن را خنثی کرد.

بنابر این بیانیه، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه دیشب موفق شدند ۳ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کنند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور ساعاتی پیش ۳۸ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان منطقه شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کرده است.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴ در اوکراین، «ویکتور یانوکوویچ» رییس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند. پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رأی گذاشته شد که اکثر رأی دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ولودیمیر زلنسکی بارها تأکید کرده که کی‌یف قصد دارد شبه‌جزیره کریمه را بار دیگر به خاک اوکراین الحاق کند.

فایل صوتی افشاشده اخیر افسران ارشد ارتش آلمان تازه‌ترین اقدام کی‌یف و متحدانش برای حمله به منطقه کریمه را فاش کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز شنبه وعده داد که درباره فایل‌های صوتی منتسب به افسران این کشور درباره حمله به کریمه توضیح دهد. وی دراین‌باره گفت که تحقیقات کاملی در رابطه با مکالمه افشا شده میان افسران ارتش آلمان درباره موضوعات امنیتی روسیه و اوکراین و حمله به پل کریمه در جریان است.

صدراعظم آلمان در جریان سفر خود به ایتالیا در جمع رسانه‌ها گفت که این موضوع اکنون بسیار دقیق، فشرده و سریع در حال بررسی است.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه تلویزیونی راشاتودی دیروز نسخه متنی فایل صوتی مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی آلمان شامل ژنرال اینگو گِرهالتس را منتشر کرد و مدعی شد که این فایل را از مقامات سرویس امنیتی روسیه به دست آورده است.

افسران آلمانی در این فایل ۳۸ دقیقه‌ای که تاریخ آن ۱۹ فوریه قید شده است، در باره جزییات عملیاتی و اهداف موشک‌های دوربرد «تاروس» که آلمان قرار است به اوکراین ارسال کند، بحث می‌کنند و این مکالمه با لحنی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد همه موضوعات مورد توافق قرار گرفته و علاوه بر این، درباره «نحوه انکار منطقی ماجرا به گونه‌ای که عدم عبور آلمان از خط قرمز رویارویی مستقیم توجیه شود» نیز بحث شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 2
    خدارو شکر
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    زلنسکی میرزمد پوتین میلرزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس