کد خبر 1581990
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
امروز در جلسه شورای عالی کار چه گذشت؟

جلسه شورای عالی کار امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش مشرق، امروز سه شنبه ۱۵ اسفند جلسه شورای عالی کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. علیرضا میرغفاری، نماینده جامعه کارگری و عضو شورای عالی کار درباره موضوع‌های مورد بررسی این جلسه گفت: در ابتدا جلسه موضوع «اصلاح آئین نامه انتخاب اعضای هیأت حل اختلاف و تشخیص» به رأی گذاشته شد و مصوب گردید پس از مکاتبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری در هر استان، هر تشکل نماینده خود را معرفی کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد جهت هماهنگی و وحدت رویه، کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری در سطح هر استان تشکیل شود.

عضو شورای عالی کار تصریح کرد: موضوع مورد بحث دیگر در جلسه امروز شورا این بود که با توجه به پیشنهاد نماینده جامعه کارگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکاتباتی با هیأت دولت جهت «افزایش سقف معافیت مالیاتی» برای گروه کارگری داشته باشد.

میرغفاری با بیان اینکه موضوع مزد منطقه‌ای از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این جلسه بود، عنوان کرد: مساله مزد منطقه‌ای مجدد مورد بررسی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت و نیز الزامات آن مطرح شد. در نهایت به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار قرار شد موضوع در جلسه بعدی شورا جمع بندی شود.

وی گفت: تاکید وزیر کار بر اجماع نظر تمام گروه‌ها برای تعیین تکلیف موضوع مزد منطقه‌ای است.

میرغفاری درباره تعیین دستمزد سال ۱۴۰۳ هم گفت: جلسات کمیته مزد با محوریت بررسی سبد معیشت از فردا چهارشنبه ۱۶ اسفند برگزار خواهد شد. این جلسات به طور پیوسته تا جلسه بعدی شورای عالی کار که هفته آینده برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 0
    خجالت بکشید 2هفته به پایان سال مونده هنوز حقوق کارگر تعیین نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس