روسیه: «بریکس» درباره حذف دلار از تبادلات تجاری خود مصمم است

معاون رییس جمهور روسیه اعلام کرد که گروه «بریکس» سامانه پرداخت و انتقال ارز دیجیتال خود را بدون دلار راه اندازی می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، معاون رییس جمهور روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو گروه «بریکس» در حذف دلار از تبادلات تجاری خود مصمم هستند.

«یوری اوشاکوف» دستیار رییس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که گروه بریکس به دنبال راه اندازی یک سامانه پرداخت و انتقال مستقل برمبنای ارزهای دیجیتال با حذف دلار است.

«آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه هم اخیراً گفت که گروه بریکس در حال حرکت به سمت ایجاد بستری برای پرداخت حساب های تجاری بین کشورهای عضو است.

این مقام روس تاکید کرد که این بستر در ابتدا ابزاری برای تبادل نقل و انتقال پول برای پوشش تجارت درون منطقه ای خواهد بود، که بر پایه آن می توان یک مرکز تسویه حساب برای کشورهای بریکس ایجاد کرد.

وزارت دارایی روسیه اخیراً اعلام کرد به همراه بانک این کشور و کشورهای عضو بریکس در نظر دارند ابتکاراتی را برای بهبود سیستم پولی و مالی بین‌المللی آماده کنند. این ابتکارات به ویژه بر موضوع ایجاد بستر پرداخت چند جانبه مالی میان اعضای بریکس تمرکز خواهد کرد. ایجاد یک پلتفرم پرداخت دیجیتال چند وجهی با هدف کمک به بازارهای مالی صورت می گیرد.

روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می دهد. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 1
    بریکس شانگهای و کشورهای مستقل باید هرچه سریعتر دلار را از معاملات و تجارت خود حذف کنند ایران هم باید هر چه سریعتر این کار را انجام دهد باید چین روسیه هند برزیل ایران ترکیه به یک ارز جدید جهانی برسند که هیچ ملتی را هیچگاه تحریم نکند
  • غالب IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    آقایی دلار با این چیزا گرفته نخواهد شد
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    حذف دلار از ذخایر هر کشور هم خیلی مهم است...
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    حذف دلار از ذخایر ارزی هر کشور هم خیلی مهم است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس