کد خبر 1582333
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اشراق مطلبی با عنوان خطر قحطی گسترده در غزه را که برگرفته از یادداشتی از هاردین‌لانگ کارشناس پیشین میدانی سازمان ملل در بحران‌های افغانستان و جرمی‌کونیندیک رئیس سازمان بین المللی پناهندگان است ، منتشر کرد:

هاردین‌لانگ کارشناس پیشین میدانی سازمان ملل در بحران‌های افغانستان، بالکان، عراق، هائیتی، کرانه باختری، میانمار و لبنان؛ به همراه جرمی‌کونیندیک رئیس سازمان بین المللی پناهندگان؛ طی یادداشتی مشترکی در «فارن‌افرز» مورخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به بروز قحطی گسترده در غزه هشدار داده و بیان داشتند در این صورت، تلفات ناشی از گرسنگی در غزه از کشته‌شدگان بمباران و تهاجم نظامی اسرائیل، افزون‌تر خواهد شد.

به اذعان این کارشناسان «قحطی هم قابل پیش‌بینی و هم قابل پیش‌گیری است»، بنابراین در صورت بروز چنین فاجعه‌ای در غزه، مسئولیت تام و تمام آن با حکومت اسرائیل است که به اقرار این نویسندگان «هم غزه را به سمت گرسنگی گسترده سوق داده و هم مانع استقرار شبکه لجستیکی ارسال کمک‌های غذایی و درمانی لازم برای جلوگیری از آن می‌شود».

خطر قحطی گسترده در غزه

این دو معتقدند آمریکا تنها قدرتی است که به واسطه اهرم‌های فشاری مانند فروش تسلیحات، می‌تواند اسرائیل را وادار به پذیرش شرایط ورود امن و مطمئن کاروان‌های کمک‌های بشری به غزه کند. در غیر این صورت، اعتبار جهانی آمریکا مبنی بر «تلاش برای حفظ هنجارهای بین‌المللی در اوکراین نیز تضعیف خواهد شد».

سوخت لازم برای نانوایی‌ها، داروهای لازم برای درمان سوءتغذیه کودکان، تأمین منابع بیمارستانی و درمانگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، آب شرب سالم و منابع تصفیه آب‌های ناسالم؛ مهم‌ترین نیازمندی‌هایی است که نویسندگان معتقدند باید هر چه سریع‌تر به غزه ارسال شود.

پیشنهاد نویسندگان، توقف حمله اسرائیل به رفح و ارسال کمک‌ها از این گذرگاه است. آنها هم‌چنین معتقدند که هیچ آژانسی مانند آنروا توان تأمین و توزیع منابع کافی در غزه را ندارد، پس آمریکا و اسرائیل باید موانع فعالیت این آژانس در غزه را مرتفع کنند. طبق این یادداشت، سومین پیشنهاد، حفظ امنیت کاروان‌های بشردوستانه و کارمندان سازمان ملل از تیررس بمباران هوایی اسرائیل و تیراندازی‌های نظامیان این حکومت است.

رفتار اسرائیل در جریان تهاجم زمینی به غزه نشان می‌دهد افزایش درد و رنج نظامیان، نه صرفاً یکی از پیامدهای طبیعی این نبرد، بلکه یکی از اهداف اسرائیل برای افزایش فشار مردم غزه بر مقاومت و کاهش مقبولیت حماس در این محدوده است. به همین دلیل، به طور عامدانه، مانع ورود کمک‌های بشری به غزه شده و حتی کاروان‌ها و مردمی که به سوی آن‌ها می‌شتابند را هدف قرار می‌دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    در محضر خداوند شرمنده ایم. به خاطر این سکوت مان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس