شاهد طلاق‌هایی با ۲۰ سال زندگی مشترک هستیم

رییس کارگروه کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی گفت: طبق آمار، مسئله طلاق در ادارات به صورت جدی وجود دارد.

به گزارش مشرق، نخستین هم‌اندیشی نوآورانه تخصصی مردمی، با هدف تقویت جریان تحول و تعالی خانواده «نهضت تعالی خانواده» در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این برنامه میثم نعمتی رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مقدمه تأثیرگذاری در مسئله طلاق داشتن تخصص به همراه دغدغه و تجربه است، گفت: تمام حاضران در این هم‌اندیشی از افرادی هستند که می‌شود بار خانواده را با آن‌ها تقسیم کرد و امروز در این دولت فرصتی پیش آمده است، تا هم‌اندیشی دقیقی صورت گیرد.

وی، نقش کنشگران مردمی در مسئله طلاق را مهم دانست و ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اراده‌ای وجود دارد تا مسئله کاهش طلاق و صیانت از خانواده در کشور به کنشگران مردمی سپرده شود. قبل از این دوره ما کمتر به این ظرفیت‌ها دسترسی داشتیم اما امروز این فرصت را داریم که با دستگاه‌های ملی بنشینیم و در خصوص کارهای کرده و نکرده‌شان صحبت کنیم.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: از یک سال و نیم پیش یک دسته‌بندی انجام دادیم و چهار موضوع اصلی در حوزه طلاق و کاهش جمعیت احصا شد؛ متأسفانه تاکنون کسی دلایل طلاق را منطقه‌ای احصا نکرده که مثلاً در سطح کشور اگر پنج اقلیم فرهنگی وجود دارد، وضعیت در هر کدام از این مناطق و دلایل طلاق چیست و چگونه می‌توان با این عارضه جنگید.

بیشتر بخوانید:

طلاق برای زندگی در فضای مجازی

نعمتی به آمار طلاق در ادارات دولتی پرداخت و با بیان اینکه این آمار فاجعه‌بار است، افزود: طبق آمار در ادارات مسئله طلاق به صورت جدی وجود دارد و از طرفی مجموعه دولت اهتمام به ورود مجموعه‌های مردمی برای رفع این مشکل دارند.

وی در ادامه توضیحاتی درباره کارگره‌های طراحی شده در مسئله صیانت از خانواده پرداخت و ادامه داد: در کمیته‌های که در این کارگروه وجود دارد و با همکاری گروه‌های مردمی سند مقدماتی مرتبط با صیانت پیش از ازدواج؛ پس از ازدواج که مربوط به تحکیم خانواده است و کمیته در مسیر طلاق را ایجاد خواهیم کرد.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای کنشگران خانواده خبر داد و گفت: کنشگران خانواده در سطح محلات تقویت و توانمند می‌شوند تا در هر محله سفیری که پیگیر مسائل خانواده‌ها در سطح اقوام و محله باشد، داشته باشیم.

نعمتی با بیان موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی مشترک ۲۰ ساله که اکنون در مسیر طلاق قرار دارند، گفت: باید صیانت از خانواده برای افراد مختلف وجود داشته باشد چراکه شاهد خانواده‌هایی هستیم که بعد از دو دهه زندگی مشترک امروز به دنبال طلاق هستند لذا باید طلاق‌های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال آینده را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: طرح هدا یکی از اقداماتی است که برای تشکیل و تحکیم خانواده در استان تهران برای دانش‌آموزان دختر آغاز شده است و برای هر دختر سال دومی چهار رویداد نظر گرفته شده تا گام به گام این افراد عضو باشگاه هدا شوند.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، انسان رسانه‌ها را از چالش‌های پیش روی خانواده‌ها دانست و گفت: از چالش‌های جدی که ما با آن مواجه هستیم انسان رسانه‌ای هستند که نسبت به موضوع خانواده واکنش منفی دارند که سبک زندگی غربی را تبلیغ می‌کنند و ما در این مسیر نیازمند تولید محتوای فرهنگی و هنری هستیم و به خاطر همین در مسیر تولید کلیپ‌های مختلفی هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    34 1
    مسائل اقتصادی و فشار زندگی چشم هم چشمی بی اخلاقی خانوما و اینترنت که باعث بیشتر این چیزا ها چون خانوما میرن چشم گوشش باز مشیه و هر روز توق بیشتر و برعکس
    • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      2 1
      پس چرا طلاق بالا شهر بیشتر از مناطق محرومه؟ چرت نگو، این بخاطر رواج کنسرت و رقاصی هست. چیزی که خدا بهش وعده داده بود و در آندلس یکبار اتفاق افتاد.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    2 13
    فقط مشکلات اقتصادی عامل طلاقه
    • DE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      1 0
      جدا؟ پس آقای نجفی که وزیر آموزش و پرورش بود چرا طلاق گرفت؟ اصلا چرا شوهر تمام خوانندگان غربی طلاق دادن؟ تئوری های شما فقط بدرد تاکسی ها می خوره.
    • فرشید IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      5 1
      طلاق در بالاشهر ۲ برابر پایین شهر کمی مطالعه کنید بعد نظر دهید!
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 1
      مشکلات اقتصادی دخالت خانواده ها، فضای مجازی، دوست نداشته شدن از طرف معمولا شوهر که باعث انحراف زن ها میشود. دلایل کم نیست. بهترین کار هم حمایت از خانواده در قانون و تربیت درست کودکان از دوران دبستان است
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      مهمترین دلیل طلاق
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 0
    افکار لیبرالی،با ظاهر اسلام وباطن امریکایی عامل اصلی طلاقه اگر همه در اختلاف ها نقطه مشترکشان قوانین اسلامی باشد ،طلاق به ندرت اتفاق میافتد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    3 9
    خانواده دیگه چیه تو عصر مدرن ، وقتی ما مردان می توانیم طبق قانون شرع (صیغه) با چند زن با سن های مختلف و در زمان های تعیین شده ارتباط برقرار کنیم دیگه تشکیل خانواده معنی نداره.
    • DE ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      3 0
      خداروشکر همه اشتها و طمع تو یکی رو ندارند! چرند نگو! همه مردهای ایرانی شریف مثل تو نیستند! همون بهتر یکی مثل تو اصلا اصل و نسب و ریشه نداشته باشه.
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      خفه شو عوضی نون به نرخ روز خور.
    • دکتری امیرکبیر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      2 0
      به عنوان یه مرد بهت میگم: اگه تعریفت از مرد صرفادر ... خلاصه میشه، آره درست میگی!
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      3 0
      برای اینکه بفهمی خانواده دیگه چیه باید خانواده داشته باشی . کسانی که بدون محبت پدر و مادر . پدر بزرگ و مادر بزرک و عمه و خاله و دایی و عمو بزرگ شده اند میفهمند خانواده چیست . حتی امکان دارد در خانواده ها اختلافاتی هم باشد ولی نقاط مثبت ان همیشه بیشتر از نقاط منفی است . ازدواج موقت موارد خاص دارد و جایگزین خانواده نیست
    • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      2 0
      تو فقط یه منافقی،این حرفات هم یکسری محملاته که با کمی از قوانین موارد اسلامی ترکیب کردی و داری به دیگران تحمیل می‌کنی ،کمی شعور داشته باش.
    • DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      خانواده فقط منظور رابطه نیست ،آرامش ودوستی وصمیمیت وبچه دار شدن پس چی میشه
    • DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      0 0
      خانواده فقط منظور رابطه نیست
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      مردان جوان ایرانی تمایلی به ازدواج دایم ندارن و مردان متاهل هم با صیغه در حال فروپاشی خانواده هاشون هستند.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      حالا مگه تو مردی؟؟؟ از حرفهات معلومه در چه محیطی پرورش یافته ای!!!!!!!
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    5 2
    همیشه این زنها هستن که دنبال طلاق گزفتنن. اکثر این طلاقها توسز زنها زقم میخوره و متاسفانه عامل اصلیشم همیم گوشی و عضو شدن در شبکه های اجتماعی هست که حتی زن ۴۰ ساله ای که الان دختر و پسر ۲۰ ساله داره هم به انحراف کشیده میشه و میخواد خوشگذرونی کنه و زندگی رو متلاشی میکنه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      3 1
      اونوقت نظری راجع به شیطنت آقایون نداری؟ خیانت مردا که غوغا میکنه ولی ظاهرا کلاه شرعی داره
  • DE ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    خیلی از این طلاقها تو تهران از شکم سیری و توقعهات بیخودی خانم ها و اقایونه! خیلی هاشون متاسفانه دارند در عالم هپروتوت سیر میکنن!
  • DE ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    3 1
    نکته بسیار مهم برای شهر تهران هویت غرب زده و کم رنگ بودن هویت ایرانی -اسلامی این شهر بی سروته! به معماری خانوادگی خانه سازی بطور مثال دراین مورد توجه ایی نشده. آقای ذاکانی لطفا در مورد هویت فرهنگی اسلامی - ایرانی این شهر پایتخت ایران توجه ای بشه! جریان سکولار اصلاحاتچی میخوان این شهر نه اسلامی باشه نه ایرانی. بلکه یک شهر بی خاصیت و بی بخار!
  • ایرانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    3 2
    وقتی خانومی روزی دوازده ساعت بیرون از خونه کار میکنه ودر خوش بینانه ترین حالت رفت وبرگشت راهم حساب کنیم می شود چهارده ساعت وقتی میاد خونه دیگه روح وروان براش مونده که بخواد همسرومادری کار آمد باشد؟لذا آستانه تحمل پایین واگر آقا هم گوگولی باشد که دیگر هیچ.... . # هزینه مسکن _همیاری با همسر _توقع فرزندان
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 0
    به خاطر زیاد شدن زنای بیوه است. دومینو درست شده. با هر طلاق زمنه برای طلاق بعدی ایجاد میشود
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    3 1
    بها دادن به زنان بنیان محکمترین خانواده رو نابود میکنه..زن یعنی خانه داری و بچه داری و تفریح و مصرف گرایی.بیشتر از این یعنی نابودی همه چیز
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 1
    تنها کسانی که موضوع تورم و گرانی را درک نمیکنن زنان هستند وهمین موجب ایجاد اختلاف و نهایتا طلاق میشه!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    هرچی فشاراقتصادی بیشتر میشه توقع زنها هم میره بالاتر وهمین باعث نابودی زندگی ها شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس