کد خبر 1582735
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژانوس سیاست در مطلبی با عنوان کابوسِ ترامپ نوشت:

ترامپ در روزی که موسوم به «سه شنبه بزرگ» می باشد موفق شد خود را به عنوان نماینده جمهوری خواهان مسجل کند و نیکی هیلی را وادار به کناره‌گیری نماید. او در ۱۴ انتخابات از ۱۵ انتخابات مقدماتی ایالتی برنده شد.

یک روز قبل تر دادگاه عالی به اتفاق آرا به سود او رای داد و تصمیم ایالت کلرادو را که ترامپ را از نامزدی منع می کرد بی اثر کرد.

ترامپ به همان اندازه که طرفداران آتشین مزاج دارد، دشمنان خونی هم دارد. یک دو قطبیِ متصلب!

این دو قطبی نه تنها در حوزهٔ داخلی که در عرصهٔ بین المللی هم حاکم است. همانقدر که کشورهایی ممکن است از آمدن مجددش استقبال کنند،کشورهای زیادی دچار دلشوره های عجیبی خواهند شد.

ترامپ معتقد است که در دور قبلی بازنده نبوده و شکست بر وی تحمیل شد. در این مدت به شدت تحقیر شد و آنچه بر او سنگینی می کند انتقام از تحقیرکنندگان است.

او تلافی را امری عادی تلقی می کند و بدون تردید در صورت پیروزی هیچ شکی در اجرای انتقام ندارد. چه بسا کسانی که مجازات می شوند فراتر از گناه شان تنبیه شوند.

ترامپ در کتابش «بزرگ فکر کن؛ موفقیت در کار و زندگی به روش دونالد ترامپ» فصلی را به مفهوم «انتقام»اختصاص داد. وی به صراحت نوشت: «شعار من این است: همیشه تلافی کنید و انتقام بگیرید».

این حجم از نفرت به همان میزان که دوست دارانش را تهییج می کند، رقیبانش را مصمم و متحد و کار را بر او سخت خواهد کرد.

ترامپ در زمان ریاست جمهوریش نشان داد که به شدت مستعد دیکتاتوری هست و بی توجهی او نسبت به فرامین قانونی و نهادهای داخلی و بین المللی گواه این گزاره هست.

او بی توجه به تلاش های جمعی و تجارب ارزندهٔ فرادولتی در بنا کردن نهادهای بین المللی،از ذهنی آنارشیسم گونه برخوردار است و در حوزهٔ روابط بین‌الملل جز به فرمول قدرت/منافع به چیز دیگری نمی اندیشد.

از این رو تردید نداشته باشید که دستگاههای سیاست خارجی قریب به اتفاق کشورهای دنیا با آگاهی نسبت به مؤلفه های روان شناختی و کیش شخصیت ترامپ خود را برای پیروزی احتمالی او آمده می کنند.

سبک شمردن قبولیِ احتمالی ِ او و عدم آمادگی ذهنی برای چگونگی مواجهه با چرثومهٔ ترامپ می تواند عواقب وخیمی حداقل در حوزهٔ اقتصادی به همراه داشته باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شمس IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 1
    در صورت پیروزی ترامپ هیچ کس باندازه پُمپ اوه و چاقوکش های دور و برش خوشحال نخواهند شد! مخصوصاً برای انتقام از سپاه و کمک به قصاب غزه ! کاش جوانمردی پیدا میشد و در راه مردم ایران جان فشانی میکرد و کلک این عنصر کثیف رو میکند میترسم دست روی دست گذاشتن مون سنگین تموم بشه !
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      ظاهرا خیلی ها حتی بعضی حامیان نظام همبدشون نمیاد این جانور خبیث دوباره رئیس جمهور بشه! انگار نه انگار که همین بی ناموس چهار سال پیش دومین شخص این مملکت رو ترور کرد و با تحریم ها خرید یه خودرو و خیلی آرزوهای دیگه رو برای مردم ایران تبدیل به محال کرد! حالا چطوری بعضی ها دوست دارن این بی شرف دوباره برگرده من نمیدونم؟؟ احتمالا دلارهایی که خریدن و به امید افزایش بیشتر نگه داشتن علت حمایتشون از این یزید زاده است. لعنت به ترامپ
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    باید خیلی مورد مطالعه قرار بگیره
  • محمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    مشرق بعض مقاله هات به شدت بر ضد هم هستن.نمونش همین خبر با چیزی دو روز پیش خودم در رابطه با ترامپ هراسی.چند چندی با خودت
  • حسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خودتون رو برای ترامپ آماده کنید.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد و درستی این جمله را همه آبان ۱۴۰۳ خواهند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس