کد خبر 1531013
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
تندترین حمله بایدن به ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا با تندترین الفاظ به ساکن قبلی کاخ سفید حمله کرد و بر خلاف رویه‌های سابق هنگام انتقاد از دونالد ترامپ از او اسم برد.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته ترجیح داده بود به صورت مستقیم به رئیس‌جمهور ما قبل خودش، دونالد ترامپ حمله نکند روز پنجشنبه این رویه را کنار گذاشت.

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، بایدن ترامپ را متهم کرد که در صورت رسیدن به قدرت از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، بار دیگر با تحریک به خشونت، تلاش برای به دست آوردن قدرت نامحدود و توطئه برای تضعیف قانون اساسی ایالات متحده به شخصیت این کشور لطمه وارد خواهد کرد.

بایدن در مستقیم‌ترین انتقادش از ترامپ در ماه‌های گذشته ترجیح داد بر خلاف گذشته که اشاره‌ای به نام او نمی‌کرد از او اسم ببرد و تبعات پیروزی او در انتخابات آتی را متذکر شود.

بایدن که در ایالت آریزونا صحبت می‌کرد گفت: «این تفکری خطرناک است که این رئیس‌جمهور بالاتر از قانون باشد و هیچ محدودیتی برای اختیاراتش وجود نداشته باشد.»

بایدن اضافه کرد: «ترامپ می‌گوید قانون اساسی به او اختیار داده که حق داشته باشد هر کاری به عنوان رئیس‌جمهور می‌خواهد انجام دهد. نشنیده‌ام که این حرف را رئیس‌جمهور دیگری حتی به مزاح گفته باشد.»

بایدن اضافه کرد که رفتارهای بایدن را قانون اساسی آمریکا یا خدمت به عموم مردم هدایت نمی‌کند بلکه کینه‌توزی و انتقام است که رفتارهای او را هدایت می‌کند.

بایدن به اظهارات اخیر ترامپ که وعده انتقام از مخالفانش را داده، ان‌بی‌سی نیوز را به خیانت متهم کرده و مارک میلی، فرمانده ستاد مشترک ارتش را به مرگ تهدید کرده نیز اشاره کرد.

او علاوه بر این اطرافیان ترامپ را به تلاش برای از بین بردن استقلال نهادهای دموکراتیک در آمریکا متهم کرد و تصریح کرد ترامپ می‌خواد مقام‌های دولت را به شخص خودش وفادار کند.

بایدن گفت: «تصاحب قدرت، تمرکز قدرت، تلاش برای سوءاستفاده از اختیارات، پاکسازی و متمرکزسازی نهادهای کلیدی، ترویج توهمات توطئه، پخش کردن دروغ برای به دست آوردن منفعت و قدرت جهت ایجاد تفرقه در آمریکا به هر طریق ممکن، تحریک به خشونت علیه کسانیکه جانشان را برای ایمنی مردم به کف گرفته‌اند.... اینها تهدیدی علیه تار و پود و بنیان‌های نهادهای دموکراتیک ما هستند. آنها همچنین تهدیدی علیه شخصیت کشورمان هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این پاراگراف اخر خیلی اشناست مکان جغرافیای را توو نشان سرچ بزن ببین کجا میاد خبر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس