کد خبر 1582782
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
آشنایی دانش آموزان نخبه کشور با قدرت دریایی سپاه 

جمعی از دانش آموزان نخبه کشورمان با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین (ع) سپاه با قدرت دریایی سپاه از نزدیک اشنا شدند. 

به گزارش مشرق، جمعی از دانش آموزان نخبه کشور در یک اردوی دو روزه (پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفندماه) با عنوان راهیان پیشرفت و امید در سفر به استان خوزستان از دستاوردهای صنعتی و دفاعی سپاه بازدید کردند.

دانش آموزان در اولین روز اردو از پایگاه پهپادی هوافضای سپاه، و سپس از مناطق عملیاتی هویزه بازدید کردند. و امروز جمعه، ۱۸ اسفند نیز از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در استان خوزستان بازدید کردند.

دانش آموزان با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی امام حسین (ع) سپاه از شناورهای تندور موشک انداز، راکت انداز و پدافندی بازدید و توسط متخصصان این مجموعه از روند قدرت دریایی سپاه از نزدیک آشنا شدند.

در ادامه دانش آموزان سوار بر شناورهای مختلف اطراف شمال خلیج فارس را گشت زنی کردند و از نزدیک در جریان روند مأموریت های نیروی دریایی سپاه قرار گرفتند.

همچنین در این اردو پاراموتورهای نیروی دریایی سپاه (پرنده های فوق سبک) با انجام حرکات نمایشی در آسمان، دانش آموزان حاضر در صحنه را به شوق آوردند.
در ادامه، ناوسالار یکم مهدی طیبی، فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم امام حسین (ع) ضمن خیر مقدم به همه دانش آموزان نخبه کشور، گفت: مساحت کشورمان در حدود ۲۰۰ سال گذشته دارای ۵۰۰ میلیون کیلومتر مربع وسعت بود اما امروز این مساحت به کمتر از دو میلیون کیلومتر رسیده، ما بدون جنگ بسیاری از زمین های خودمان را تا پیش از انقلاب واگذار کردیم، اما در جمهوری اسلامی و با پیروزی انقلاب اسلامی شهدا و جانبازان بسیاری را فدای این خاک کردیم تا یک وجب از خاکمان را به دشمن ندهیم.

وی افزود: امروز ما با توان علمی و اعتماد به قدرت بومی به یکی از اضلاع قدرت در دنیا و جهان تبدیل شدیم و با تولید قدرت تمام راهبردهای عملیاتی دشمن را خنثی کرده ایم.

فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تولید قدرت بر پایه اقتدار علمی است و باید نخبگان به این موضوع مهم کمک کنند، گفت: امروز ما در تنگه هرمز با یک اقدام راهبردی تمام منطقه کشورمان را حفظ کرده و اجازه ورود بیگانگان را به مرزهایمان نمی دهیم.

آشنایی دانش آموزان نخبه کشور با قدرت دریایی سپاه 

ناوسالار یکم طیبی عنوان کرد: یک زمانی آمریکایی ها می‌گفتند ورود ایرانی ممنوع، امروز ما ورود آن ها را به خاک و مرز خودمان ممنوع کرده ایم.

وی تأکید کرد: امروز اگر آمریکایی ها می گویند ما در جهان قدرتمند هستیم، این الفاظ را فقط برای زنان و کودکان بی دفاع به کار می برند.

فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم، تصریح کرد: تاکنون چهار مرتبه بیگانگان از جمله آمریکایی ها و اروپایی ها اقدام به ورود به مناطق آبی ما کرده‌اند، اما با مقابله نیروهای مقتدرمان مواجه شدند.

ناوسالار یکم طیبی گفت: نیروی دریایی سپاه از ۵ منطقه تشکیل شده است و در این مناطق اشراف کامل بر خلیج فارس وجود دارد، لذا اقتدار و صیانت از آب های خودمان به گونه ای است که شما به ایرانی بودن خودتان افتخار می کنید.

وی با تاکید بر اینکه امروزه از محدوده شعار گذشته و وارد مرحله عمل شده ایم، گفت: امروز آمریکایی ها به قدرت ما آگاه شده و ما به آمریکایی ها گفته ایم وقتی وارد خلیج فارس می شوید باید فارسی صحبت کنید و اخیرا هم شاهد بودید که چطور آن ها با شناورهای ما به زبان فارسی صحبت کردند.

فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم، تأکید کرد: همه این قدرت و اقتدار توسط دانشمندان، دانشجویان و دانش آموزان نخبه ما رخ داده است که این اقتدار در همه دنیا ستودنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در اردوهای راهیان پیشرفت و امید شاهد استقبال بی نظیر دانش آموزان و نخبگان سراسر کشور بوده ایم، گفت: این اردو در تشخیص توانمندی های بومی متخصصان و دانشمندان کشور بسیار مؤثر بوده است زیرا این فرآیندها همگی به نوعی یک جرقه در افکار دانش آموزان ما بوده و باید این عملکرد در همه عرصه های کشور ادامه دار باشد.

فرمانده ناوگروه رزمی منطقه سوم، عنوان کرد: در این برنامه تجهیزات کامل بومی و ایرانی به نمایش نخبگان درآمد و این دانش آموزان با شناورهای تندرو به گشت دریایی نیز می پردازند.

ناوسالار یکم طیبی تأکید کرد: این گشت های دریایی با شناورهای تماما ایرانی سبب ایجاد روحیه توانستن و اعتماد به نفس در همه دانش آموزان و نخبگان کشور می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    این بسیار خوب است ولی تجهیزات نظامی فقط بخشی از مشکلات کشور در بخث امنیت رو حل میکند رقابت الان رقابت اقتصاد و زیر ساخت و صنعت است صنعت باید پیشرفت کنه در نفت و پتروشیمی و فولاد و معدن که فقط خام فروشی است در خودرو که کلا برگشت به صفر و منفی است و اصرار به ادامه این روش بسیار ناکارامد یا در بقیه هم روش نادرست خودرو یعنی مونتاژکار بدون یادگیری پیش گرفتین در زیر ساخت هم که عقب هستیم
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 0
    کار بسیار بسیار عالی. ایکاش دانش آموزان را داخل زیردریایی های ساخت ایران هم می بردید یا برایشان امکان بازدید از کارخانه های ساخت زیردریایی و ناوهای کاتاماران را فراهم می کردید. کاش سپاه و ارتش ماکت 1 متری تولیدات نظامی را به مدارس هدیه می دادند مثل ماکت زیردریایی و ناو و موشک.این بهترین روش برای ایجاد اعتماد بنفس و مبارزه با خودتحقیری هست. حداقل به هر دانش آموز کتابی مصور حاوی مشخصات تولیدات نظامی بدهید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس