کد خبر 1582981
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست در مطلبی با عنوان رای سنا به لایحه بودجه موقت دولت نوشت:

مجلس سنای آمریکا با تصویب بخشی از بودجه فدرال از تعطیلی جزئی دولت آمریکا جلوگیری کرد. این لایحه با 75 رای موافق در برابر 22 رای مخالف تصویب شد.

پیشتر هم مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان است، روز چهارشنبه طرح تامین بودجه بخش وسیعی از دولت فدرال را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان با 339 رای موافق در مقابل 85 رای مخالف با این طرح 1050 صفحه‌ای موافقت کرده بود.

این طرح، بودجه نهادهای بزرگ فدرال، مانند وزارت‌های کشاورزی، دادگستری، حمل‌ونقل، مسکن و توسعه شهری را تامین‌ می‌کند و پروژه‌های ساختمانی در پایگاه‌های نظامی و مراقبت از کهنه ‌سربازان را نیز در بر می‌گیرد.

مایک جانسون، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، برای تصویب طرح روی حمایت دموکرات‌ها حساب کرد. او از زمانی که برای این سمت انتخاب شد، به دلیل اکثریت شکننده جمهوریخواهان، دوران پر فراز و نشیبی داشته است.

کنگره برای تصویب بودجه سالانه دولت فدرال بیش از پنج ماه تاخیر دارد، اما مصوبه شش‌ گانه مجلس نمایندگان، با تصویب در سنا، راه را برای تصویب بودجه سایر بخش‌ها تا پیش از ضرب‌الاجل 22 مارس هموار می‌کند.

نهادهای بزرگ دولتی مانند وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه، و وزارت بهداشت و خدمات انسانی، از مهم‌ترین بخش‌های باقی‌مانده‌اند که بودجه مورد نیاز آنها در سال مالی جاری، در طرح دوم باید تعیین و تصویب شود.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها چند ماه است که بر سر جزئیات بودجه دولت فدرال اختلاف نظر دارند. کمک به اوکراین و اسرائیل، تامین امنیت مرزهای جنوبی و مقابله با تردد مهاجران غیرقانونی، از موارد عمده مورد اختلاف است.

رسانه‌های آمریکا پنجشنبه گذشته از توافق رهبران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره با تمدید بودجه شش طرح‌ ‌جامع در بخش‌های کشاورزی، دادگستری، بازرگانی، انرژی، حمل‌ونقل، و مسکن و شهرسازی تا هشتم مارس خبر دادند.

این خبر یک روز بعد از دیدار مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات مجلس، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا و میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا با رئیس جمهوری اعلام شد.

جو بایدن در این دیدار که در کاخ سفید برگزار شد، بر نیاز به راه ‌حل‌های دو حزبی برای جلوگیری از تعطیلی دولت تاکید کرد و آسیب‌های اقتصادی به کشور را، در پی تعطیل شدن دولت به ‌دلیل عدم تصویب بودجه سالانه، به آنها یادآور شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس