کد خبر 1583049
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
توقف و پارک دوبل ممنوع

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای تخلفات ساکن در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ فیروز کشیر با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است، گفت: «در همین راستا نیز در این ایام برخورد با چنین تخلفاتی تشدید شده است. البته این طور نبوده که در طول سال نیز با چنین مواردی برخورد نشود، به‌طوری که در ۱۱ ماهه سال‌جاری ۱۰ میلیون ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده انجام شده است.»

به گزارش ایسنا، وی افزود: ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته و در آن تاکید شده که توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، شیرهای آب آتش‌نشانی، ورود و خروجی مراکز آتش‌نشانی، پلیس و بیمارستان‌ها و مراکز امداد و نجات کلا ممنوع است.

کشیر افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، گفت: همین موضوع نیز بر ترافیک عادی شهر تهران که در برخی از ساعات ترافیک پرحجمی است، اضافه می‌کند. در مواردی مشاهده شد که اعضای خانواده برای خرید به مرکز خرید رفته و راننده پشت فرمان نشسته و با توقف دوبله منتظر آنان می‌ماند. این اقدام هم تخلف است و صرف اینکه راننده در خودرو حضور داشته باشد، مجوزی برای پارک دوبل نیست.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: توقف دوبله و تخلفات ساکن باعث سد معبر و ایجاد ترافیک شده و پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد. ما اجازه نخواهیم داد که ساعت‌ها وقت مردم و سوخت خودرویشان به خاطر تخلف یک نفر هدر برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن RU ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    منصفانه نیست جریمه از طریق دوربین با نمایش علت تخلفات باید باشد جریمه لبه ای انجام نشود بصورت مثال در اتوبان سمنان به تهران به یکباره بدون اطلاع سرعت مجاز از ۱۱۰ به ۸۰ کاهش و رانندگان جریمه میشوند حق کاهش سرعت در اتوبان نداری راهور حق جریمه بدون مستندات نداری حق نداری رشوه از خودروساز بگیری چرا شاسی بلند میگیری
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 0
    من خیابان بهار بچه هام را پیاده کردم بعد کنر خیابان پارک کردم درحالی که دوبله پارک نکرده بودم 60 هزار تومان جریمه شدم . بمونه گردنشون صدقه .
  • علوی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 0
    پلیس جریمه!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 0
    دولت دیگه سوراخ دعا را پیداکرده وازهرطریقی مردم را میچرزونه!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    ناراحت نشوید!!! از خودمون میگیرن و بعنوان یارانه بخودمون برمیگردونن!!!!!!!
  • نیما IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    به عنوان صدقه این پول ها رو میدم
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خدا خیرشون بده. پارک دوبل واقعا یه معضل اساسی برای شهرهای بزرگه. طرف بخاطر اینکه حاضر نیست ۱۰ متر پیاده بره تا به جایی که کار داره برسه باعث ترافیکی میشه که وقت صدها انسان تلف میشه.
  • ایرانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    خدا لعنتتون کنه که دیگه راه نفس کشیدن واسه مردم نذاشتین،خدا از رو زمین ورتون داره،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس