.

وبسایت CNN گزارش می دهد در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی ایالات متحده امریکا به شکل کاملا جدی خود را برای احتمال حمله اتمی روسیه به خاک اوکراین آماده کرده بود.

سرویس جهان مشرق _ هفتصد و چهل و پنجمین روز از جنگ میان روسیه و اوکراین سپری شده است.

تحولات روز هفتصد و سی و پنجم جنگ اوکراین:

روز درخشان پهپادهای روسی با شکار آبرامز، آرچر و سزار/ ناتو اعزام مستقیم سربازان خود به خاک اوکراین را بررسی می‌کند +تصاویر

نبردهای بسیار سنگین و پرتلفاتی در جبهه های شرق اوکراین جریان دارد؛ در جبهه غرب شهر باخموت ارتش روسیه که به دنبال پیشروی و تصرف شهر چاسیویار به عنوان مرکز لجستیک اصلی ارتش اوکراین است درگیر نبرد سنگینی با مدافعین اوکراینی در شهرک ایوانیوسکه است.

فرانسه مقدمات نبرد مستقیم با مسکو را فراهم می‌کند/ آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود +نقشه و تصاویر
آخرین وضعیت میدانی جبهه غرب باخموت در استان دونتسک

در صورت عبور از شهرک ایوانیوسکه، تنها یک خط دفاعی در شرق چاسیویار برای ارتش اوکراین باقی مانده است؛ همچنین در جنوب باخموت نیز روز گذشته ارتش روسیه تک زرهی سنگینی به منظور بازپس گرفتن این شهرک که در ضد حمله تابستانی به تصرف اوکراین درآمد انجام داد که البته بی نتیجه بوده و توسط ارتش اوکراین دفع شد.

اما دیگر جبهه فعال استان دونتسک در غرب شهر آودیوکا است؛ جایی که هدف نهایی ارتش روسیه رسیدن به شهر راهبردی پوکروفسک است و برای رسیدن به این هدف چندین ۳ دفاعی ارتش اوکراین را پیش روی خود می بینند.

فرانسه مقدمات نبرد مستقیم با مسکو را فراهم می‌کند/ آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود +نقشه و تصاویر
نقشه جبهه غرب شهر آودیوکا

در حال حاضر قوای روسی روی خط اول دفاعی اوکراین در شهرک های بردیچی و اورلیوکا مشغول نبرد سنگین هستند؛ به نظر می رسد حتی در صورت عبور از خط نخست، ارتش روسیه به نیرو و تجهیزات بسیار بیشتری برای ادامه پیشروی به سمت شهر پوکروفسک احتیاج داشته باشد.

فرانسه مقدمات نبرد مستقیم با مسکو را فراهم می‌کند

ارتش فرانسه در حال آماده سازی خود برای رویارویی با ارتش روسیه در اروپا است؛ ارتش فرانسه با جمع آوری افسران زرهی، توپخانه و پیاده نظام در یک کمپ به مساحت ۱۲۰ کیلومتر مربع در حال آموزش دادن آنها براساس آخرین تجربیات جنگ اوکراین است.

فرانسه مقدمات نبرد مستقیم با مسکو را فراهم می‌کند/ آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود +نقشه و تصاویر


براساس مقاله نشریه پولیتیکو، تاکید فرانسوی ها بر یک جنگ شبکه محور و ترکیبی با استفاده از نیروی زمینی و انواع پهپاد هاست.

علاوه بر فرانسه، وزیر امور خارجه لهستان روز گذشته گفته بود حضور نیروهای ناتو در اوکراین غیر قابل تصور نیست و سربازان ناتو می‌توانند به اوکراین اعزام شوند؛ به طور کلی وضعیت بحرانی خطوط دفاعی ارتش اوکراین و احتمال فروپاشی آنها برخی کشورهای اروپایی را به تکاپو انداخته تا در صورت موافقت قدرت های اصلی ناتو اقدام به ارسال نیروی کمکی برای ارتش اوکراین و مقابله مستقیم با روسیه کنند؛ اقدامی که هر لحظه ممکن است تبدیل به شروعی برای یک جنگ تمام عیار میان ناتو و روسیه شود.

آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود

وبسایت CNN گزارش می دهد در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی ایالات متحده امریکا به شکل کاملا جدی خود را برای احتمال حمله اتمی روسیه به خاک اوکراین آماده کرده بود.

فرانسه مقدمات نبرد مستقیم با مسکو را فراهم می‌کند/ آمریکا برای حمله اتمی روسیه به اوکراین آماده شده بود +نقشه و تصاویر


در آن زمان، دولت بایدن به ویژه نگران این بود که روسیه ممکن است از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا جنگی با هدف جلوگیری از تلفات بیشتر یا هرگونه حمله احتمالی به خود روسیه استفاده کند؛ در پاییز سال ۲۰۲۲ ارتش روسیه در وضعیت مناسبی قرار نداشت و به دلیل کمبود نیرو در خطوط جبهه ناچار به عقب نشینی از مناطقی در استان خارکیف و خرسون شد اما با بسیج عمومی نیرو تغییر ساختار فرماندهی وضعیت دگرگون شده و آنها ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفتند و دیگر مسئله احتمال استفاده از سلاح هسته ای مطرح نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • رضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    19 4
    نه آمریکا از سلاح اتمی استفاده میکنه برای حمله به یمن چون بهونه میده دست روس ها برای حمله اتمی به اوکراین نه روسیه چون اگه روس ها حمله اتمی بکنن آمریکا هم بهونه دستش میوفته. کلا خیلی هزینه بر میشه
    • US ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      19 44
      استادمون هستن توضیحاتی در مورد هزینه جنگ دادن و تاکید دارن حمله اتمی نمیخاد بشه مچکرم
    • DE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      12 3
      باید با افتخار اعلام کرد که پهپادهای گل شمعدانی و یا شاهد و لنست وضعیت را به نفع روسیه دگرگون کرد. ده سال پیش که سردار حاجی زاده به سرلشکر خلبان ویکتور نیکولایویچ بوندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه یک کپی ساخت ایران از پهپاد اسکن ایگل را هدیه دادند خیلی ها تعجب کردند که منظور از این کار چه بود ولی روس‌ها در دقایق آخر یاد این پهپاد افتادند و اگر به دماغه ی پهپاد روسی لنست نگاه کنیم دقیقا مشابه این پهپاد هست. بدون شک این هدیه از یک فاجعه ی اتمی جلوگیری کرد.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      2 2
      امریکا اروپا و کلا دنیای غرب شروع کننده جنگ جهانی اول با میلیونها کشته جنگ جهانی دوم با میلیون ها کشته دیگر و شروع جنگ جهانی سوم بازهم با میلیون ها کشته دیگر خواهند بود
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 2
      امریکا اروپا و کلا دنیای غرب شروع کننده جنگ جهانی اول با میلیونها کشته جنگ جهانی دوم با میلیون ها کشته دیگر و شروع جنگ جهانی سوم بازهم با میلیون ها کشته دیگر خواهند بود بعد میگن اسلام و مسلمانها جنگ طلب و جنگ سالار هستند متاسفانه عده ای گاگول و پشت گوش مخملی هم باور میکنند و ژست روغنفکر ضد اسلام بخود میگیرند .
  • ادرین DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 9
    در ابتدای جنگ روسیه دست برتر داشت و جو سقوط غرب در دنیا راه افتاد، رفته رفته این تفکر در دنیا بزرگ شد و ناتو و ابرقدرت ها جایگاه شون در افکار عمومی متزلزل شد، جنگ غزه اتش این تفکرات را شعله ورتر کرد و غرب پرستی افول کرد. متاسفانه روسیه درگیر جنگ فرسایشی شد و الان ناتو به ضعف روسیه و شرق پی برده و احتمال موفقیت میدن. ناتو و امریکا در حال متحد شدن هستن تا یکبار دیگه با شکست دادن روسیه مثل سال های جنگ سرد تجربه فروپاشی شرق را تکرار کنند و غرب دوباره بر دنیا حکومت میکند. مهم ترین علت هم این هست که اولا مردم دنیا مدل زندگی غربی را دوست دارند و ثانیا شرق قدرت رقابت تکنولوژیک با غرب ندارد. این بار نه کل اتحادیه اروپا بلکه ده ابرقدرت اقتصادی دنیا با رهبری امریکا یک قرن دیگر با خیال راحت بر دنیا حکومت میکنند. تنها مخالف این ایده هم چین هست که انها هم با دیدن شکست روسیه نهایتا مجبور به پیروی از سیاست های غرب میشوند.
    • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 3
      با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه اینهایی که نوشتی فقط تصور باطلی بیش نیست و حتی یک درصد هم با واقعیت و منطق سازگار نیست. کمی مطالعه در مسایل ژیوپولیتیکی توصیه میشود مثلاً کتاب تاریخ دوم دبستان همین آلمان برای شروع کار بد نیست.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    23 7
    ما در انتظار یک جنگ تمام عیار و نابود کننده و شروع یک زمستان هسته ای در اروپا هستیم و‌ امیدواریم هرچه زودتر ریشه مو بلوند ها و چشم آبی ها هرچه زود تر برچیده شود.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      11 10
      منتظر باش و از این انتظار بمیر
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 1
    داشتن سلاح اتمی به معنی توان و جرات استفاده از ان نیست.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      3 2
      داشتن سلاح هسته ای برای یک کشور به این دلیل است که توسط دیگر دارندگان این سلاح مورد تهدید هسته ای قرار نگیرند
  • شریف IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    13 4
    مثل اینکه مکرون تنش میخاره...بچه گربه باخرس گنده درنیفت والاّ آهن پاره های برج ایفل رابایدازوسط پاریس جمع کنی...
  • عزیزشاهی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    17 14
    روس تمومه کارش بعدنوبت این ور مطمن باش
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 1
    آیا می دانید خر در گل گیر کرده یعنی چی ؟ یعنی وضعیت اروپای غربی امروز که برای 2 دهه امنیت ملی روس ها را تهدید کردند و نفهمیدند مایی که در بخش غذا , انرژی , معدن , مواد خام اولیه و ترانزیت به جنوب اوکراین محتاج هستیم نباید پا رو دم خرس صبور روسی بگذاریم چرا نفهمیدند ؟ "چون به استعمارگری و غارت اعتیاد دارند" و الا یک بچه هم می فهمد که روسیه 2 برابر آمریکا وسعت داره (آمریکا + کانادا) , 150 میلیون نفر جمعیت داره اساسا با این وسعت و این همه دسترسی و دنیایی که به نفت و گاز و غله و ... روس ها محتاج است (از جمله خودشان!) قابل تحریم کردن به شکل موثر نیست فروشنده قدرتمند سلاح هم هست پس اقتصاد قوی پشت ماشین جنگی اش به صورت مستمر دارد و خواهد داشت قدرت اتمی هم هست دومین ارتش قدرتمند و البته باتجربه را هم دارد و ... نباید پا روی دمش گذاشت حالا امنیت ملی خود اروپای غربی تهدید می شود ! فقط یک مورد را باز کنم ما در دنیا خاکی داریم به اسم چرنوزم یا خاک سیاه که مرغوب ترین خاک کشاورزی جهان است عمده این خاک در کمربند 2000 کیلومتری جنوب قزاقستان , جنوب روسیه و جنوب اوکراین قرار گرفته و بخش خیلی کمتر در رومانی , چین , آمریکا و ... برای همین این 3 کشور پایتخت های تولید گندم در دنیا هستند حالا جنوب اوکراین دست کیه ؟ خود قزاق ها بیشتر سمت روسیه هستند یا غرب ؟ اساسا جنوب اوکراین به بیش از 15 دلیل , خیلی باارزش تر از شمال اوکراین است و اروپای غربی به این بخش کاملا محتاج است ترس غرب اما اینه که نکند روس ها به رود دنیپر برسند یا اودسا را بگیرند و اوکراین را در خشکی محصور کنند حالا شروع کردند به جنگ تبلیغاتی که البته عاقبت هیتلر را خواندند مرحله بعد از زوزه کشیدن امروزشان , درخواست مذاکره است که کریمه , لوهانسک , دونتسک , خرسون و جنوب زاپروژیا به شکل رسمی برای روس ها اما دیگر جلوتر نیاین ! که مابقی مناطق مورد نیازشان را در اوکراین داشته باشن و البته خسارات و حجم پشتیبانی 400 میلیارد دلاری شان بیشتر نشود ! غرب هنوز تو قبل 2005 مانده و سر همان اعتیاد تاریخی نمی تواند دنیای امروز را درک کند .
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    15 4
    روسها مرد بشن چندتا بمب اتمی نثار انگلستان کنند تا همه جهان خوشحال بشن
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      6 13
      همون شما انگلیس و امریکا رو از ایران بیرون کردید خوشبخت شدید بسه
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      3 2
      7:59 تازه کجاشو دیدی قراره اربابای دیگه‌تم بندازیم بیرون
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    11 6
    یک مغز فندقی یادمه دو سال پیش مردم اوکراین رو مسخره میکرد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 0
    میگم دولت سهمیه بنزین نوروزی نمیده؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 2
    در ابتدای جنگ روسیه با اکراین غرب کاملاً وحشت کرده بود ولی بمرور نه تنها ترس غرب کاملاً ریخت حالا 180درجه قضیه فرق کرده الان هر ننه قمری روسیه رو تهدید میکن از جنگ با روسیه حرف میزن عملکرد بسیار ضعیف روسیه در مواجهه با دخالت آشکار غرب در اکراین روسیه رو در وضعیت بد هزینه‌های بسیار زیادی...... ابهت روسیه قبل از جنگ با اکراین کجا و..........!!!
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      8 1
      ارباب روسیه بادش خوابید چهره بدون روتوش ارتشش تو جنگ نمایان شد
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    تسلیحات متعارف در سرنوشت جنگ ها دیگر جواب نمی دهد اگر هم جواب دهد هم زمانبر است هم هزینه بر است لذا دوز تسلیحات برای تامین اهداف جنگ سالارهای دنیا نیز بالا رفته و گرایش به استفاده از تسلیحات غیر متعارف از سوی برخی دارندگان این سلاح ها بیشتر شده است اگر بعد از جنگ دوم جهانی دیگر در جنگ ها از سلاح اتمی استفاده نشده است دو دلیل داشته است اول انحصار تکنولوژی تسلیحات پبشرفته متعارف در اختیار چند قدرت جهانی بود که هم بازار فروش آن را در انحصار داشتند هم برای پیروزی در جنگ در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه ها همین تسلیحات کفایت می کرد و نیاز به استفاده از تسلیحات اتمی حس نمی شد دوم بازدارندگی اتمی که برخی کشورهای با دراختیار داشتن این تسلیحات برای خود ایجاد کرده اند . با توجه به اینکه صلح جهانی شکننده است و اکثر مناطق دنیا مستعد وقوع جنگ می باشند بدبخت کشورهائیکه تسلیحات اتمی جهت باردارندگی در اختیار ندارند یا باید بی قید و شرط تسلیم خواسته ها و مطامع دارندگان این تسلیحات شوند یا مثل هیروشیما و ناکازاکی قربانی این نوع تسلیحات شوند
  • Ti IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    مطمئن باشید سرمایه داران اسلحه سازی و مافیای مواد مخدر و عوامل تجارت فحشا و اعضای بدن هیچ وقت اجازه استفاده از بمب اتم را نخواهند داد . آمریکا یک بار از بمب اتم استفاده کرد و باعث شد آمریکا با رکود اقتصادی مواجه شود ، جنگ های طولانی مدت کشورها برای سرمایه داران جمع شده در ایالات کالیفرنیا و شیکاگو یک نعمت بزرگ است . استفاده از بمب اتم اینچنین منفعتی براشون ندارد .
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    6 4
    روسیه ای که توان جنگ با اوکراین را ندارد علط می‌کند ناتو را تحدید میکند مثل اینکه بادش رفته جنگی که قرار بود در عرض چند روز تمام کند نزدیک دو سال است طول کشیده
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 5
    مکرون دیوانه اروپارو به آتش خواهد کشید.اگه دیوونه نبود چرا با هم سن مادرش ازدواج میکرد؟
  • ایرج IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اردوگاه فارسی هم شد کمپ انگلیسی؟ خورده خورده می خورد.
  • به GB ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    مگر کل نیروی زمینی تمام اروپا چقدر است. چنین وانمود میکنند که اکنون غربی ها در اوکراین نیستند در حالیکه شمار زیادی از مستشاران، نظامیان و مزدوران غربی در اوکراین کشته، زخمی و یا اسیر شده اند. ناتو و پایگاههای غرب پیش از شروع جنگ حضور چشمگیری در اوکراین داشته و دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس