رزمایش بزرگ فرانسه همزمان با واکنش سراسیمه اروپابه اظهارات ماکرون

ارتش فرانسه همزمان با واکنش منفی سران کشورهای اروپایی به اظهارنظر رییس جمهور این کشور درباره اعزام نیرو به اوکراین، رزمایش نظامی برگزار کرد.

به گزارش مشرق، همزمان با واکنش سراسیمه مقامات و سران کشورهای اروپایی به اظهارات امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین، پاریس رزمایش نظامی گسترده برگزار کرد.

به نوشته پولیتیکو، رزمایش بزرگ ارتش فرانسه شامل شبیه‌سازی جنگ پرفشار با دشمنی با قدرت آتش یکسان، هم‌اکنون در مرکز آموزشی CENTAC واقع در «مایی لو کامپ» در شرق فرانسه در حال برگزاری است.

الکس دنیس، فرمانده این مرکز آموزشی نظامی گفت: جهان ماهیت حقیقی خود را عریان کرده است؛ بی‌ثبات، خطرناک و جایی که هیچ‌کس در آن دوست نیست. خود را هوشیار و برای واکنش با اخطار آنی مهیا می‌کنیم.

هرچند دنیس و سایر مقامات ارتش فرانسه، از این دشمن احتمالی دقیقاً نام نبردند اما پولیتیکو نوشته است که این رزمایش با هدف آموزش نیروهای فرانسوی به منظور «جنگ با دشمنی شبیه به روسیه» برگزار می‌شود.

این رزمایش بزرگ درحالی برگزار می‌شود که ماکرون اواخر ماه گذشته احتمال اعزام نیرو از اتحادیه اروپا و ناتو را به اوکراین رد نکرد. مساله‌ای که واکنش آنی و تند بسیاری از مقامات اروپایی از جمله اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را به همراه داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 6
    به محض اینکه روسیه ضعیف بشه توی اوکراین سرش را می برن.اگه غربیها میخوان توی خاک اوکراین پیشروی به سمت شرق را شروع کنن بهترین کاری ک روسها میتونن بکنن درگیر کردن امریکا توی دریاست. روسها باید بفهمن ک پریدن به فرانسه و آلمان خواسته ی امریکاست ولی کار درست سرشاخ شدن با خود امریکاست.
  • حمید رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    6 2
    اروپاییهای بزدل ترسو با این پیمان بیخاصیت ناتو که از توپ و تشر توخالی پوتین و مدودف میترسه معلومه که به هر کشوری که دوست دارن حمله میکنند.
  • ناشناس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 1
    پوتین اروپا رو گرفتار کرده یه عمر اروپاییا توی خاورمیانه جنگ تولید میکردن و خودشون هم در نهایت به عنوان منجی وارد میشدن و جنگ رو خاتمه میدادن حالا پوتین جنگ رو بیخ گوششون شعله رو کرده
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 5
      همون پوتین جنگ رو تو خاورمیانه نگه داشته
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    6 1
    مثل اینکه فرانسه دلش جنگ میخواد، اروپایی ها آدم بشو نیستن یا با هم جنگ میکنن (جنگ جهانی اول و دوم) یا جای دیگه جنگ راه میندازن ( جنگ عراق و ایران) بعد به ما میگن جنگ طلب، یعنی وقاحت و پر رویی تا کجا
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    6 2
    پوتین خیلی زرنگ تر از این ها است سه سال پیش در جنگ قره باغ می خواستند پوتین را در این جبهه درگیر کنند و دلقکی بنام زلنسکی را تحریک کنند به روسیه حمله کند از این طرف هم در قره باغ درگیر باشد ولی پوتین فهمید که این برنامه ریزی روباه میر و شیطان بزرگ بود دمش گرم
  • سس IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    6 2
    سلام.فرانسه آمریکا یاهرکشور غربی اگرجرات دارن یکنفره باروسیه بجنگن.
  • ساس IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    روش تضعیف روسیه با شوراندن جمعیت ترکان حوالی خزر علیه استیلای روس‌ها و رسوفیل هاست که الان ترکیه باید بجنبد و تحریک اجتماعی را شروع کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس