هوادار ترامپ به شلیک گلوله در حمله به ساختمان کنگره متهم شد

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام جان امانوئل بانوئلوس بر اثبات شلیک گلوله توسط او در حمله سال ۲۰۲۰ هواداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره، روز جمعه برگزار و اتهام او محرز شد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار ماه گذشته یک ویدئو از شلیک دو گلوله در حمله ۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ به کاپیتول هیل (ساختمان کنگره آمریکا) توسط یکی از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و پیشروی انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌رو، یک گروه اینترنتی که در دستگیری صدها نفر از مشارکت‌کنندگان این حمله به پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) کمک کرده است، هویت فرد شلیک‌کننده را شناسایی و اعلام کرد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام این مرد ۳۹ ساله ساکن ایالت ایلینوی که ۶ ماه بعد از حمله به کنگره یک‌بار هم به اتهام حمله با چاقو به یک جوان ۱۹ ساله دستگیر و آزاد شده بود، دیروز (جمعه) برگزار شد.

در حمله سال ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره افراد زیادی سلاح حمل کرده‌ بودند، اما تنها بانوئلوس اقدام به تیراندازی کرده بود. طبق ویدئوی منتشر شده، شلیک او در ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بعداز ظهر یعنی ۱۰ دقیقه قبل از اصابت گلوله به اشلی ببیت یکی از کارکنان کنگره حاضر در محل صورت گرفته است؛ نتیجه‌گیری مورد علاقه پلیس آن است که هواداران ترامپ قبل از نیروهای پلیس اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

گذشته از اظهارات یک فرد از آشنایان بانوئلوس به پلیس، بانوئلوس خود سال گذشته در پاسخ به تصویر منتشر شده‌اش توسط اف‌بی‌آی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، ویدئویی از خودش در حال شلیک گلوله منتشر کرده بود.

بیشتر از هزار و ۳۰۰ شهروند آمریکایی در ارتباط با حمله ۶ ژانویه (۱۶ دی) سال ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره دستگیر شده‌اند. از این میان حدود ۵۰۰ نفر به دوره‌های مختلف حبس از چند روز تا ۲۲ سال محکوم شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس