کد خبر 1583477
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
صهیونیست‌ها: اطلاعاتی برای ترور نصرالله نداریم

رژیم صهیونیستی که سالهاست در حال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات برای یافتن سرنخی از محل زندگی دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله است، اعتراف دارد که تنها فرصت به دست آمده برای ترور وی را از دست داده است.

به گزارش مشرق، «با وجود تلاش‌های مستمر اطلاعاتی با هدف حذف [سید حسن]نصرالله، هیچ اطلاعاتی از او [برای ترور]وجود ندارد». این بخشی از گزارش امروز وب‌سایت خبری YNET رژیم صهیونیستی با استناد به اظهارات مقامات آگاه این رژیم است.

به اذعان روزنامه رأی الیوم، ماشین تبلیغات اسرائیل به تلاش‌های بی وقفه خود علیه دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله ادامه می‌دهد و وی را همچنان «خطرناک‌ترین فرد» برای موجودیت رژیم اشغالگر معرفی می‌کنند که به دنبال تشدید تنش و رویارویی همه‌جانبه با این رژیم است.

ژنرال ذخیره رونن کوهن که به عنوان معاون فرمانده واحد تحقیقات در بخش اطلاعات نظامی (امان) خدمت کرده، با تایید ناکامی تل‌آویو در ترور دبیرکل حزب‌الله، مدعی است که تنها فرصت به دست آمده طی سال‌های گذشته برای ترور نصرالله، هنگام کنفرانس خبری او در سال ۲۰۰۶، پس از اسارت نظامیان اسرائیلی و اندکی پیش از جنگ دوم لبنان بود.

وی توضیح داد پس از آنکه حزب‌الله دو سرباز اسرائیلی را اسیر کرد، فضایی از آشفتگی و هرج و مرج در کابینه، ارتش و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل حاکم شد و رهبران بدون اشاره به انتقام گیری و ترور نصرالله، تنها در مورد «این گروگان‌گیری» صحبت کردند و به این ترتیب بود که اسرائیل «فرصت پاکسازی رهبر خطرناک‌ترین سازمان تروریستی» را هدر داد و عملیات ترور در آن زمان در دستور کار اسرائیل قرار نگرفت و «به صورت عجیبی» تصمیم بر این شد که حذف نصرالله از طریق جنگ صورت گیرد.

این ژنرال اسرائیلی در توجیه ناکامی دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در جمع‌آوری اطلاعات دقیق برای ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اولویت اسرائیل در آن زمان جلوگیری از شعله‌ور شدن جبهه شمال، تثبیت وضعیت استقرار در نوار مرزی با لبنان پس از عقب‌نشینی سال ۲۰۰۰ بود.

وای‌نت به نقل از منابع آگاه امنیتی نوشت که از زمان «اختفای نصرالله در زیر زمین، اسرائیل هزینه‌ها و تلاش‌های زیادی برای دستیابی به اطلاعاتی در خصوص مکان حضور نصرالله کرد، اما تا به این لحظه از یافتن مکان دبیرکل حزب‌الله لبنان ناکام مانده است».

شکست اطلاعاتی اسرائیل در پیدا کردن سرنخی از دبیرکل حزب‌الله در حالی است که به اذعان معاون سابق شورای امنیت ملی و پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل اورنا میزراحی، نصرالله اسرائیل را به خوبی می‌شناسد و در جریان جزئی‌ترین تحولات داخلی آن قرار دارد و به صورت خستگی‌ناپذیری اخبار و تحولات مربوط به تل‌آویو را دنبال می‌کند.

با این حال ژنرال بازنشسته گرشون هاکوهن می‌گوید که بعید نیست اسرائیل بخواهد نصرالله را به طور ناگهانی ترور کند، اما نتیجه آن شروع جنگ خواهد بود، اما تل‌آویو باید بداند که حذف نصرالله به منزله حذف حزب‌الله نخواهد بود و این سازمان دارای رهبران و فرماندهان با تجریه سیاسی و امنیتی بالایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    انتشار این خبر یک ترفند قدیمی برای استفاده از عکس العمل طرف مقابل و تحریک وی به واکنش افشاگرانه است.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر حزب‌الله به حذف افراد فکر میکرد چه بروز صهیونیست ها می آمد تمام سران فرماندهان آن‌ها حذف می شوند
  • US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    دست کم نگیرید، گول نخورید، همیشه هوشیار باشید. زمانی که کمترین انتظار را دارید حمله میکنند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    تا چشمتون در بیاد. سید حسن در قلب لبنانی ها است. خودم به چشم دیدم مسیحی لبنانی در منزل سخنرانی سید حسن را نگاه می کرد. سید حسن حذف شدنی نیست. شاید با نگاه ابلهانه صهیونیستها حذف او مثل حذف سید عباس موسوی، کمکی به صهیونیستها باشد اما چهار نفر از همین دشمنان که عقلی در سر دارند حذف سید حسن را خطر ناک دانسته و میگویند ترور سید عباس باعث شد دشمنی بزرگتر برای ما رهبر حزب الله شود. در هر حال حزب الله تا 7 نفر بعد از سید حسن را هم آماده رهبری دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس