کد خبر 1583674
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
هائیتی از کنترل خارج می‌شود/ ویدئوهایی که از «ایکس» حذف شد

هائیتی در آشوب فرورفته و نخست وزیر قادر به بازگرداندن آرامش نیست و سردسته بدنام یک گروه تبهکار که به سوزاندن زنده‌زنده انسان‌ها شهرت دارد، حالا قدرتمندترین چهره این کشور حوزه کارائیب است!

به گزارش مشرق، دارودسته‌های تبهکار، هائیتی را به آشوب کشانده‌اند و در بحبوحه گسترش هرج‌ومرج در این کشور و ناتوانی آریل هانری، نخست وزیر از بازگرداندن آرامش به کشور، جیمی چِرایزر، سردسته بدنام یک باند تبهکار که به دلیل علاقه سادیسمی‌اش به سوزاندن زنده‌زنده انسان‌ها، «باربیکیو» خوانده می‌شود و شهرتی برای خود دست و پا کرده، قدرتمندترین چهره کشور است و در این بلوا، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن یکی از اعضای این «باند آدم‌خوار» اعضای بدن یک انسان را می‌خورد!

برخی از ویدئوهای منتشرشده منتسب به آشوب‌های هائیتی و آنچه آدم‌خواری خوانده شده، بلافاصله از شبکه اجتماعی «ایکس» حذف شده است. نجیب بوکله، رییس جمهور السالوادور در واکنش به این ویدئوهای آزارنده گفته است که در السالوادور نیز اتفاقاتی مشابه دیده شده و باندهای تبهکار در هائیتی باید ریشه‌کن شوند.

دارودسته‌های تبهکاری اوایل ماه جاری با یورش به دو زندان بزرگ هائیتی، شرایط فرار شمار زیادی از زندانیان و تبهکاران خطرناک را فراهم کردند و در ادامه خواستار استعفای آریل هانری، نخست وزیر این کشور شدند. نخست وزیر هائیتی هم‌اکنون در این کشور حضور ندارد.

در یورش باندهای تبهکاری به زندان‌ها، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی فرار کردند که در بین آنها سردسته‌های مشهور باندهای تبهکار دیده می‌شود. مقامات هائیتی که پس از این حادثه وضعیت اضطراری اعلام و مقررات منع آمد و شد وضع کرده بودند، همزمان با تشدید خشونت‌ها در پورتو پرنس، وضعیت اضطراری را تمدید کرده‌اند. سفارت آمریکا در «پورتو پرنس» پایتخت هائیتی، در پی تشدید خشونت‌ها در این کشور، دیروز تعدادی از کارکنان غیرضروری این سفارتخانه را تخلیه کرد.

چرایزر ۴۷ ساله که همواره با خود اسلحه حمل می‌کند، افسر اسبق پلیس است و در سال ۲۰۱۸ به اتهام نقش‌آفرینی در تجاوز به زاغه‌نشینان و کشتار آنها، از نیروی پلیس هائیتی اخراج شد. او در حال حاضر سردسته باندی است که «جی۹ و ایل و تبار» نام دارد و «پورتو پرنس» را کنترل می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    کشوری که قانون توش نباشه داعشی های آدمخوار جان مظلومین بیچاره رو میگیرن! جای تعجبه ارتش ندارند؟ درچنین شرایطی فقط ارتش میتونه جلو این زامبی ها رو بگیره و قلع و قمعشون کنه. بعد یک عده نادان مغرض با شعار میدن اعدام نه! اینا فقط حامی جنایتکاران هستند. اگر این جنایتکاران بدست نیروی نظامی کشته نشن و یا اعدام نشن مردم عادی چطور زندگی کنن؟
  • سحر IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    هائیتی از کنترل خارج می‌شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس