کد خبر 1583722
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
زاخارووا: مخاطب اصلی پیشنهاد صلح پاپ فرانسیس غربی‌ها هستند

روسیه تاکید کرد که مخاطب اصلی پیشنهاد اخیر رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای «داشتن شجاعت بالا گرفتن پرچم سفید» در درجه اول کشورهای غربی هستند.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» به صحبت‌های اخیر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان که در آن توصیه به از سر گرفتن مذاکرات صلح اوکراین کرده و از کی‌یف خواست «شجاعت نشان دادن پرچم سفید» را داشته باشد، واکنش نشان داد.

زاخارووا در این مصاحبه با ابراز اینکه روسیه «هرگز جلوی مذاکرات صلح در اوکراین را نگرفته است» گفت هر کسی هم‌اکنون درک می‌کند که وضعیت در این کشور جنگ‌زده در «بن‌بست» قرار گرفته است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «به همین دلیل خیلی از دیپلمات‌ها و کشورها برای مذاکرات درخواست می‌کنند.»

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ اخیر با رسانه سوئدی که روز شنبه منتشر شد، گفت معتقد است «قوی‌ترین» طرف در وضعیت اوکراین کسی است که «شجاعت بالا بردن پرچم سفید و مذاکرات را داشته باشد.»

این اظهارات رهبر مسیحیان کاتولیک جهان خشم اوکراین را در پی داشت، به نحوی که «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین با مخالفت با پاپ فرانسیس مدعی شد در جنگ این کشور «قوی‌ترین» طرف کسی است که «در طرف نیروهای خیر ایستاده باشد، نه اینکه تلاش کند دو طرف را در یک جایگاه قرار داده و نام آن را مذاکرات بگذارد.»

پاپ همچنین با تاکید بر اینکه مذکرات هرگز درباره تسلیم شدن نیست، بلکه شجاعت عدم سوق دادن کشور به سمت خودکشی محسوب می‌شود، افزود: «وقتی می‌بینید که شکست خوردید و اوضاع خوب پیش نمی‌رود، باید شجاعت مذاکره را داشته باشید. شاید شما شرمسار باشید، اما از کشته شدن مردم جلوگیری می‌شود. به موقع مذاکره کنید و می‌بینید که کشورها میانجی‌گری می‌کنند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    دهنتو ببند عجوزه روسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس