پاپ فرانسیس: هنوز پایانی برای جنگ اوکراین دیده نمی‌شود

رهبر کاتولیک‌های جهان یکبار دیگر روی جستجوی راه‌حلی دیپلماتیک برای درگیری اوکراین تاکید کرده و گفت: هنوز نمی‌توان برای این درگیری‌ها و پیامدهای مخرب آن در اوکراین پایانی متصور شد.

به گزارش مشرق، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: جای تاسف است که دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین را شاهدیم. چقدر قربانی و زخمی، چقدر تخریب و چقدر رنج و ماتم را باید در این بازه زمانی شاهد باشیم، در حالیکه هنوز هم پایانی بر این جنگ دیده نمی‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاپ فرانسیس ادامه داد، درگیری اوکراین نه تنها منطقه را نابود می‌کند بلکه موجی از ترس و انزجار را در سراسر جهان بر جای گذاشته است.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطرنشان کرد: من همچنان به دعا کردن ادامه می‌دهم به‌ویژه برای قربانیان بی‌گناه این جنگ و از بشریت می‌خواهم تا شرایطی را برای یک راه‌حل دیپلماتیک و صلحی بادوام در این کشور فراهم کند.

پاپ فرانسیس بارها تمایل خود را برای آمادگی سفر به اوکراین و روسیه به منظور پیشبرد صلح و تلاش‌هایی برای پایان این درگیری اعلام کرده است.

در مه سال گذشته میلادی، واتیکان یک هیات صلحبان را در اوکراین به ریاست «ماتئو زوپی» تشکیل داد. در ژوئن همان سال نیز این کاردینال به اوکراین و روسیه سفر و با مقام‌های دو کشور دیدار کرد و به بررسی تلاش‌های بشردوستانه واتیکان پرداخت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آقای پاپ بچه های غزه مهم‌ترین هستند پ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس