فشار متحدان کی‌یف واتیکان را مجبور به «شفاف‌سازی» کرد!

کلیسای واتیکان در واکنش به انتقادات از اظهارات رهبر کاتولیک‌های جهان درباره تسلیم شدن اوکراین در جنگ با روسیه، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز در اظهاراتی گفت که اوکراین باید بدون حس شرمساری و با بالا بردن پرچم سفید، پای میز مذاکره با روسیه بنشیند تا جنگ پایان یابد؛ اظهاراتی که واکنش کی‌یف و متحدانش را به همراه داشت و کلیسای واتیکان را مجبور به ارایه توضیحات درباره اظهارات پاپ کرد!

پاپ فرانسیس در بخشی از مصاحبه‌ای که اوایل فوریه با رادیو تلویزیون سوییس انجام داد و قرار است ۲۰ مارس به طور کامل پخش شود، گفت: معتقدم که طرف قوی‌تر، کسی است که شرایط را درک و به مردم فکر کند و شهامت بالا بردن پرچم سفید و مذاکره را داشته باشد. و امروز مذاکرات با کمک قدرت‌های جهانی شدنی است.

کلیسای واتیکان در واکنش به انتقادات از پاپ و آنچه شفاف‌سازی درباره آن خوانده شده است، در بیانیه‌ای نوشت: پاپ از کلمه «پرچم سفید» استفاده کرد و با تصویری که مصاحبه‌کننده (لونزو بوچِلا) پیشنهاد داده بود در ابتدا از این کلمه استفاده کرد، پاسخ داد تا به توقف جنگ اشاره کند؛ آتش‌بسی که با شهامت مذاکره کردن حاصل می‌شود. پاپ در بخشی دیگر از مصاحبه درباره شرایط کلی جنگ حرف می‌زند و به روشنی می‌گوید «مذاکره هرگز به معنای تسلیم شدن نیست».

ادگار رینکِوینکس، رییس جمهور لتونی از جمله رهبران اروپایی بود که در انتقاد از اظهارات پاپ و انتخاب کلمات او، گفت که «هیچ‌کس نباید مقابل شیطان تسلیم شود و باید با آن بجنگد و در نتیجه تنها شیطان است که پرچم سفید را بلند می‌کند و تسلیم می‌شود، به همین سادگی!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ج د ا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 0
    بله کسی نباید در برابر شیطان تسلیم شود و پرچم سفید بالا ببرد ... اما مشکل اینجاست که شما غربی ها خودتان شیطان هستید بنابراین سعی نکنید روسیه و پوتین را شیطان جلوه دهید... شما بودید که در اوکراین در سال 2014 کودتا کردید و دولت قانونی مردمی را سرنگون و دولت غربگرای صهیونیستی را بر سر کار اوردید ... شما بودید که اوکراین را تجهیز و ترغیب به جنگ با غول نظامی روسیه کردید ... شما بودید که اوکراین را چراغ خاموش عضو ناتو کردید و روسیه را ترغیب به جنگ ناخواسته کردید ... شماها بودید که در مسیر صلح سنگ اندازی کردید و جلوی صلح را گرفتید ... شماها خود خود خود شیطان هستید
    • رضا خ IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      احسن همه دلایل جنگ رافرمودید
    • سالار IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      روسیه متجاوزه چون جنگ رو شروع کرد مثل عراق که اون جنگ علیه ایران رو شروع کرد . اگر معتقدید روسیه متجاوز نیست پس نباید عراق رو هم متجاوز بدانید و به هر قیمتی شده باید توی دهن روسیه زد که هم خودش و هم متحدانش جرات زیاده خواهی نکنند در تعجبم که اگر 4 تا غزه ای کشته شود (که البته مظلومند و نباید کشته شوند ) امثال حضرتعالی فریاد حمایت ز مظلوم سر می دهید اما در مورد کشته شدن ابن همه انسان بی گناه در اوکراین به علت تجاوز روسیه سکوت می کنید . حمایت از مظلومتان هم گزینشی و سیاسی کاری است
  • عمیر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 1
    پیرمرد پرحاشیه
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    به همین سادگی هم نیست ..
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    چقدر جالبه شیطان زلنسکی رقاص بازیگراست که مردم خود را قربانی مطامع شخصی خودش کرد به خیال این که غرب اورا حمایت خواهد کرد .ولی خودت درچنته چیزی نداری با مال وقدرت دیگران قدقد نکن جمعش کن .
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    رهبر کاتولیک‌های جهان حرفش منطقی بوده حقیقت رو واضح تر می بیند .احساس الکی خرج نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس