هشدار وزیر خارجه استرالیا درباره سیاست‌های نتانیاهو در قبال جنگ غزه

وزیر خارجه استرالیا امروز – سه‌شنبه – گفت «بنیامین نتانیاهو» با رویکرد خود در قبال جنگ غزه در حال «تضعیف اسرائیل است» و یا باید مسیر را تغییر دهد یا بداند که حمایت‌های جهانی بیشتری را از دست خواهد داد.

به گزارش مشرق، برای صد و پنجاه و هشتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «پنی وونگ» وزیر امور خارجه استرالیا در جریان یک نشست تجاری در استرالیا بیان کرد: اگر اسرائیل و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) فاجعه انسانی در غزه را در نظر نگیرد، حمایت‌های جهانی را از دست خواهد داد.

وی افزود: «در هفتم اکتبر جهان با اسرائیل احساس همبستگی و همدردی کرد.»

پنی وونگ در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم جهان به دلیل موقعیت کنونی وحشت‌زده شده است و باید بگویم که اگر اسرائیل مسیر خود را تغییر ندهد، حمایت‌های جهانی را از دست خواهد داد.

کانادا، استرالیا و نیوزیلند ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند. وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرد که این سه کشور برای «افزایش صدای خود» برای جنگ غزه با یکدیگر متحد شده‌اند.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه می‌شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز شنبه گفت نتانیاهو با اقدامات جنگی‌اش که با ارزش‌ها در تضاد هستند، «بیشتر از آنکه به اسرائیل کمک کند، به آن ضربه می‌زند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    استرالیا خودش هم داره به اسرائیل کمک می‌کنه بی خودی هم صدا ی خودت رو بالا نبر حنجرت خراب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس