کد خبر 1585143
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
آخرین جلسه مجلس شورای اسلامی در ۱۴۰۲ پایان یافت

مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲. برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بارها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳. این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۳- دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

۴- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهرهای مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر در حوزه‌های سلبی‌، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب‌بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۵- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان‌، مسأله ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و مومنین روزه‌دار نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    یکبار نشد بگید معدرتومی خواهیم. ر دم امام جمعه مشهد گرم
  • FR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    77 19
    تا شما تصویب کنید فساد جامعه را گرفته
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      9 7
      موافقم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    55 15
    یه نگاه به جامعه کنید بازم میخواهید فکر کنید و امروز و فردا کنید؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    71 20
    جواب خون پاک شهدا را باید بدهید اونها برای عفت ما شهید شدند بعد شما هی دست دست می کنید
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      11 7
      احسنت
  • عبدالله IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    آقایان حالا چه عجله ای دارید؟!!!! بروید به تعطیلاتتان برسید بعداً سر فرصت اگر وقت شد انجام می دهید ؟!!!جای تاسف داره!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    53 12
    هر کاری می کنید زودتر
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    53 8
    چرا این چند ماه ساکت بودید دلیل تاخیر چیست؟
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    58 9
    قبلا کلیات این لایحه رو خوندم. انتقادات مؤمنین به ویژه امام جمعه محترم مشهد وارده.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    60 5
    بودجه؟!! مأمور نیروی انتظامی جلوی بی‌حجابی رو بگیره هزینه داره؟! ثانیا نمی‌دونید وقتی قانون محکمی وضع شد و قاطعانه و کامل اجرا شد، جرم بسیار کم میشه و اون هزینه اولیه هم نیاز نیست؟!!!! مسخره کردید ما رو با این بیانیه‌ها؟!!
  • محمد محسن IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    78 3
    باید با شدت و حدت با بی حجابی و بدحجابی برخورد شود
    • احمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 22
      سلام با شدت و حدت یعنی چی ؟ ؟ ؟ با ذکر مثال بفرمایید ..
  • علی رسولی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    81 0
    مؤمنین چرا همه با شما مشکل دارند؟ چون ناکارآمدی میکنید و بی عرضه بازی در می آورید‌ اونوقت بخ خودتون میگید چنار‌. عرضه جواب به امثال کیانیان و پرستویی رو ندارید ولی برای علما و مردم انقلابی شاخ و شونه می‌کشید و توهین میکنید و کتک کاری راه می اندازید‌. برودی سیلی این مسخره بازیافتن رو می‌خورید کما اینکه سیلی ریزش آرا منکوبتون کرد.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 93
    شما تندروها عامل اعتراضات جامعه هستین.هیچ اپوزوسیونی مثل شما کمک به سقوط نظام نمیکنه
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    150 0
    حقیقتا مجلس روی همه ی بنا ها در ماله کشی را سفید کرده. کیه ندونه این لایحه در کمیسین فرهنگی شروع شد. نماینده مجلس عضو کمیسیون میاد داد می زنه دستکاری شد اینها میان بیانیه میدن تکذیب می کنن ! محتوای لایحه هم که الفاجعه. برو قالیباف جون. برو .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    23 0
    سرمایه هامون که جوون هامون باشند از دست رفتند! نشستید با کلمات بازی می کنید.
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای اژه ای وآقای رادان ، در قرآن خداوند بی حجابی را بازگشت به دوران کفر وجاهلیت اعلام کرده ، آقای رادان زیرکی کنید و موی سر زن ودختر بی حجاب را از ته با ماشین اصلاح نمره صفر بزنید ،مطمئن باشید با این روش تا ۷۰ درصد جلو ترویج بی حجابی گرفته می شود چون حداقل ۶ ماه طول می کشد موی سر آن زن یا دختر دوباره بلند شود تا بتواند دوباره با موهایش در بین مردم خود نمایی کند بعد ۶ ماه اگردوباره بی حجابی کرد دوباره موهایش را با نمره صفر بزنید بار سوم قطعا دیگر بی حجابی را تکرار نمی کند چون اگر آن زن شوهر داشته باشد شوهرش راضی نمی شود تا مدت طولانی با زن کچلش سپری کند و شوهر او را مجبور می کند که حجابش را رعایت کند و اگر دختر باشد چون دختران به موهایشان وزیبایشان خیلی اهمیت می دهند با یک بار تراشیدن دیگر روسری از سر بیرون نخواهد کرد وخیلی از دخترها حساب کار دستشان می آید واز ترس کچل شدن روسری از سر بر نمی دارند ، زنان کچل هم در دوره کچلی از بیرون امدن در مکانهای عمومی با کله کچل خجالت خواهند کشید نتیجتا مجبور خواهد بود روسری سرش کند وتا شش ماه خیال شما از این زن راحت است و عمل زشتش خنثی شده واگر دختر کچل بیرو ن آید زیبایی ندارد که بخواهد خود نمایی کند ،این یک نسخه زیرکانه و منطقی و شرعی وقانونی برای جلوگیری از گسترش بی حجابی است ونیاز به این همه بگیر وببند وارشادهای مسخره بی حاصل و جرایم ندارد. ولی اجرای اینکار نیاز به جسارت وشجاعت وقاطعیت برخورد با زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت دارد ونباید از عکس العمل و شارلاتان بازی این زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت قبل اسلام ترسید و نیروی انتظامی باید با قاطعیت این روش را اجرا واز احکام دین مبین اسلام حراست کند وگرنه جامعه ایرانی به دوران جاهلیت و بی حجابی وکفر وبی دینی بازخواهد گشت .روش‌هایی که نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی در پیش گرفته نه تنها جلو گسترش بی حجابی را نگرفته بلکه بی حجابی بیشتر هم شده‌. با این روش ملت و حکومت ومذهبیون و نیروی انتظامی تا حد زیادی از شر زنان ودختران بی حجاب خلاص می شوند‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس