کد خبر 1585572
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
خودرو نمایه

وزیر صمت می‌گوید: واگذاری ایران خودرو و سایپا به روش مزایده انجام می‌شود تا به نفع مردم باشد.

به گزارش مشرق، طبق آمار کدال بورس زیان خودروسازان هر سال افزایش پیدا می‌کند و اکنون این زیان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در این بین خودروسازان علت افزایش زیان انباشته را دخالت دولت به دلیل سهام اصلی و سهام شرکت‌های زیر مجموعه می‌دانند.

سعید مدنی مدیر عامل اسبق شرکت سایپا می‌گوید: دولت اکنون در ایران خودرو و سایپا سهم دارد؛ قیمت دستوری، نیرو و مدیریت را به آن تحمیل می‌کند.

در ایران خودرو دولت رسما ۵.۷۱ درصد و در سایپا ۱۶.۸۱ سهم دارد؛ شرکت‌های زیر مجموعه در ایران خودرو ۵۷.۹۳ درصد و در سایپا ۵۸.۸۱ درصد سهم دارند. ۲ سالی می‌شود که قرار است این سهام دولت نزد خودروسازان، واگذار شود. این فرایند، اما با تاخیر همراه بوده است. وزیر صمت می‌گوید باید وزیر اقتصاد در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

به گفته علی آبادی، خصوصی سازی خودروسازها توسط وزارت اقتصاد انجام می‌شود و ما هم در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ همراهی می‌کنیم، البته این موضوع باید به نفع مردم باشد تا ضرر نکنند.

خاندوزی وزیر اقتصاد می‌گوید: دولت در واگذاری سهام خودروسازان تردید ندارد؛ پیش از این رئیس‌جمهور دستورات لازم برای انجام مقدمات خصوصی‌سازی خودروسازان را به وزیر صمت وقت داده است.

به گفته خاندوزی، آنچه مهمتر است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت چنین بنگاه‌هایی است، همان چیزی که در دیداررهبر معظم انقلاب با کارآفرینان بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت. فارغ از اینکه برای واگذاری سهام چه اقداماتی انجام می‌گیرد، اراده دولت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریت خودروسازان است.

در ۲ سال اخیر رئیس جمهور ۲ بار بر واگذاری سهام خودروسازان تاکید کرده، اما تاکنون اتفاقی در این حوزه رخ نداده است؛ حالا با پیگیری وزارت صمت و وزارت اقتصاد امیدواری به خصوصی سازی خودروسازان پررنگ‌تر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 1
    همانطورکه تولید و فروشش دارن
  • علی هاشمی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 1
    آقا تو رو خدا اینقدر به نفع مردم کار نکنید، کهیر میزنید!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 1
    مثل همه‌ی واگذاری‌ها
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    از خر پیاده و سوار قاطر میشوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس