ته‌کشیدن موشک‌های رهگیر اوکراین همزمان با تاخت‌وتاز هوایی روسیه

رسانه‌های غربی زنگ خطر را درباره کمبود شدید مهمات ارتش اوکراین به ویژه مهمات مربوط به سامانه‌های پدافند هوایی این کشور به صدا در آورده و وضعیت انبارهای مهمات اوکراینی‌ها را بحرانی خواندند.

به گزارش مشرق، درحالی‌که همچنان بحث‌های سیاسی در آمریکا بر سر موضوع کمک نظامی برای کی‌یف داغ است، گزارش‌ها از کمبود شدید مهمات در ارتش اوکراین حکایت دارند.

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت اوکراین به حدی دچار کمبود مهمات شده که به زودی و تا پایان ماه جاری میلادی دیگر موشک ضدهوایی برای دفاع از شهرهای خود نخواهد داشت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم نوشت ذخایر موشک‌های ضدهوایی اوکراین در سامانه‌های پدافند هوایی در چند شهر همچون اودسا به سرعت در حال ته کشیدن هستند.

طبق این گزارش، ارتش اوکراین بزودی مجبور به جیره‌بندی موشک‌های پدافند هوایی خود شده و به جای تلاش برای سرنگون کردن چهار موشک از هر پنج موشک شلیک شده از سمت روس‌ها، تنها یک موشک را از هر پنج موشک سرنگون خواهد کرد.

واشنگتن‌پست نوشت ۲ مقام اوکراینی در یک کنفرانس امنیتی در سال جاری میلادی به مقام‌های آمریکایی هشدار دادند چنین وضعیتی «تاثیر چشمگیری بر مراکز شهری اوکراین خواهد گذاشت.»

سیاستمداران آمریکایی همچنین درگیر بحثی شدید بر سر اینکه آیا جریان کمک‌های نظامی به اوکراین را همچنان حفظ کنند هستند، در حالی که سطح کمک‌های این کشور به اوکراین در حال حاضر به ارزش حدودا ۳۱.۳ میلیارد پوند رسیده است.

اخیرا «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخ‌واهان در انتخابات ۲۰۲۴ به او گفته در صورت رسیدن دوباره به ریاست جمهوری هیچ پولی دیگر به اوکراین نخواهد داد.

روزنامه تلگراف انگلیس نوشت روسیه در حال تشدید حملات موشکی و پهپادی خود به اوکراین بوده و ادعا کرد در یک حمله موشکی روز جمعه به شهر اودسا ۲۰ نفر کشته شدند که سنگین ترین تلفات جنگ در عرض یک روز در این شهر بندری اصلی اوکراین است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی مقام‌های روس گفته‌اند از اینکه ذخایر مهمات اوکراین رو به اتمام است مطلع بوده و نتیجه‌گیری کردند که حالا زمان حمله است. نیروهای ارتش روسیه در خطوط مقدم محور دونباس به عقب‌ راندن و مغلوب ساختن نیروهای اوکراینی از جنبه مهمات و تسلیحات ادامه می دهند و اوکراینی‌ها از بابت تحلیل رفتن شدید ذخایر مهمات توپخانه شکایت کرده‌اند.

کانال تلگرامی «رایبار» که به نوشته تلگراف با وزارت دفاع روسیه مرتبط است، گزارش کرد نیروهای اوکراینی همچنان مقاومت شدیدی نشان داده و به نظر می‌رسد هنوز به خوبی مسلح هستند.

این کانال تلگرامی ارزیابی کرد: «دشمن پهپادهای فراوانی دارد. سربازان آن‌ها نه فقط خودرو زرهی و خودروهای دیگر بلکه همچنین تدارکات به آن‌ها می‌رسد و حملات آن‌ها با استفاده از پهپادها نشان می‌دهد که هیچ کمبود تسلیحاتی وجود ندارد.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس