ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد

ارتش پاکستان اعلام کرد: هشت نفر از تروریست‌هایی که در حمله اخیر به نیروهای این کشور در منطقه «وزیرستان شمالی» دخیل بودند، در جریان عملیات امروز (دوشنبه بیست‌‎وهشتم اسفندماه) کشته شدند.

به گزارش مشرق، درپی یک عملیات اطلاعات پایه در منطقه وزیرستان شمالی واقع در ایالت خیبرپختونخوا هشت تروریست از جمله یک سرکرده اصلی آنان به نام «صحرا» کشته شدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: تروریست‌های کشته شده از طراحان حمله روز شنبه به نیروهای امنیتی در وزیرستان شمالی بوده و مرتکب تسهیل عملیات مهاجمان در انفجار مرکز نظامی در منطقه «میر علی» شده‌اند.

این درحالی است که ۲ روز قبل درپی حمله مرگبار تروریست‌ها به یک مرکز نظامی در وزیرستان شمالی هفت نظامی پاکستان از جمله ۲ افسر درجه دار ارتش جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود یک گروه شبه‌نظامی وابسته به «حافظ گل بهادر» مسوولیت عملیات انتحاری و یورش علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برعهده گرفته است.

درپی این حمله آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد تروریسم چه در داخل و یا از خارج نیروهای مسلح پاکستان را هدف قرار دهد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع موثق امنیتی مدعی شدند که این کشور درپی انتقام از حمله اخیر عناصر تروریستی، بامداد امروز اقدام به عملیات هوایی علیه لانه‌های تروریستی متعلق به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان کرد.

حکومت سرپرست طالبان افغانستان عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    پاکستان بهتون نشون داد انتقام سخت به چی میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس